• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Nu var det länge sedan jag skrev nått igen. Försöker läsa allt som skrivs men hinner inte alltid med. Vi letar fortfarande lägenhet. Och mitt i alltihop ( i lördags ) så ramlar jag eller svimmar medans jag springer och försöker fånga dotterns ballong och det blir ett platt fall på magen. Mins inte så mycket mer än att ambulansen kommer och vi åker till förlossningen då varken jag eller mannen känner några ordentliga fosterrörelser. Men lilla Denver mår bara bra men jag har jätte ont i magen på vänster sida så blir kvar på avd 37 över natten så jag kan få lite starkare smärtstillande. Under natten blev jag att må illa så väljer bort de starkare tabletterna på morgonen hade oxå lite mens värk men de brukar jag ha. När de sedan kör igång kurvan så visar det sig att jag har sammandragningar / förvärkar som kommer med jämna mellanrum. Så sköterskan ringer läkare och jag får bricanyl. Som tur var funkade den bra och jag fick åka hem på kvällen ( i söndags ). Så i dag hade jag tid till bm och allt såg bra ut förutom att jag hade 2a på urinet så måste tillbax på fredag och lämna nya prover.

• Libe

"han är bara naiv men inte dum eller elak." Ska nog ta till mig det där, ligger väldigt mycket i det ;)

• EllaBella02

Vilken röra! Skönt att höra att allt gick bra med dig och bebisen, och hoppas att proteinet har gått tillbaka : )

• millifjor
    Libe skrev 2012-05-30 14:34:40 följande:

Nu har jag läst i tystnad väldans länge. Har BF den 17 Juli och går hemma med gravidpenning sedan 18 Maj. Börjar bli vansinnigt rastlös så joinar gärna er och skriver av mig istället. Bor i Norrtälje :)

Välkommen! bor också i norrtälje så vi kanske hamnar i samma föräldragrupp då!  har Bf 21 juli
  • EllaBella02

Hämtade babyboxen idag på Babyproffsen och blev jättebesviken. Men men...... Det är ju ändå gratisprodukter så man ska väl inte räkna med någonting såklart men ändå, fick ju Pampers igår och den var ju jättebra. :) Köpte även rullgardiner, draperityg, och upphängning till draperiet idag. Jag tycker att sista veckan har det verkligen bara slagit till, man orkar ingenting, magen spänner som fasiken och jag trodde aldrig jag skulle säga det men det är jobbigt att gå och shoppa : ) Jag får numera ta en butik per gång typ : )

• millifjor

Har varit hos Bm nu, är i v. 33, allt såg fint ut, bebis var fixerad och hade tydligen varit det ett tag så det var ju skoj

• Maryveken

Kom nyss hem från MVC koll (33+3).

Jag hade gjort ett rejält skutt på SF kurvan. Från 26 till 33 :O Så från att legat lite under mittlinjen ligger jag nu över! Så tokigt :) Vi kanske får en stor bebis denna gång? Jag som köpt en massa fint i stl 50 =P

Blt: 110/65
    Hb: 105
    SF: 33
    Urin: 0/0
    Vikt: 75 (+19)
    Flj: ? (Missade att fråga)

Sen har mitt Hb nu sjunkit så pass att på tisdag blir det transfusion med Ferinject, äntligen!! Då kanske man kan känna att man får lite syre i kroppen igen :) 

Fick även en tid bokad för snittplanering. Den är alltid skön att få bortgjort i tid! :D 

• Libe
    millifjor skrev 2012-05-30 16:41:11 följande:
    Välkommen! bor också i norrtälje så vi kanske hamnar i samma föräldragrupp då!  har Bf 21 juli

Tack :) jasså, vi ska ha första tillfället den 11e tror jag, en måndag! Är det första barnet?
  • Libe
    EllaBella02 skrev 2012-05-30 16:42:41 följande:
    Hämtade babyboxen idag på Babyproffsen och blev jättebesviken. Men men...... Det är ju ändå gratisprodukter så man ska väl inte räkna med någonting såklart men ändå, fick ju Pampers igår och den var ju jättebra. :) Köpte även rullgardiner, draperityg, och upphängning till draperiet idag. Jag tycker att sista veckan har det verkligen bara slagit till, man orkar ingenting, magen spänner som fasiken och jag trodde aldrig jag skulle säga det men det är jobbigt att gå och shoppa : ) Jag får numera ta en butik per gång typ : )

Nyfiken i en strut, vad fick man i babyboxen. :)
  • millifjor
    Libe skrev 2012-05-30 18:30:28 följande:
    Tack :) jasså, vi ska ha första tillfället den 11e tror jag, en måndag! Är det första barnet?
    Jepps vi med ja det är första barnet för oss!
Svar på tråden Juli bebis 2012