• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • spillerkillern
    nilepile89 skrev 2012-05-28 09:11:40 följande:
    Nu börjar den sista veckan på jobbet på väldigt länge :) tisdag, onsdag, torsdag sedan går man på graviditetspenning. Underbart underbart :) . Som jag längtat. V32 sedan igår tiden går fort nu :)
    Tack, jag blev påminnd om att jag måste ringa min chef om formulären till försäkringskassan! Ska sluta jobba så snart det är ordnat.
  • SaJo81

Idag ska jag till barnmorskan igen! V32+4 så får vi se hur allt ser ut! Börjar kraftigt ångra att jag inte sökt gravidpenning tidigare än från midsommar! Fyra hela veckor kvar! Kommer ju hinna avlida här ju:( resten av veckan ska det ju i och för sig bli dåligt väder så då blir det väl inte lika varmt i alla fall, men jag hade kunnat tänka mig att gå hem typ nästa vecka eller så :p

• anjiali

Det är grymt skönt att inte jobba, hade inte pallat med att stå och operera nu. Men orkar inget hemma heller vilket kan göra att det blir gör segt. Idag har jag förflyttat mig från sängen passerat frukost i köket och satt mig i soffan . Men tiden kommer inte gå snabbt! Borde hitta på något mer än städa här hemma.

• sanen

hejsan är har följt er ett tag före jag tog mig i kragen och skaffade ett konto här.ska själv få mitt andra barn den 22 juli.känner igen mig i mycket ni skriver kan jag lova på både ont och gott

• sanen

va kul vermilion! hoppas de blir så i verkligheten också,man vill ju inte gå över tiden en massa.Är de någon från Västerås trakten här 

• FruSandra
    MissMurrig skrev 2012-05-28 06:17:41 följande:
    JA herre gud.. Jag är så trött efter loppisen igår. Att det ska vara så jobbigt att bara sitta/stå och sälje "skräp". 

Sålde inte mycket saker dock, inte ens 10 grejer, men jag hade fika som jag sålde, och det fick jag ihop en del med! Min bästa kunder var de som sålde saker brevid oss De köpte säkert 8 st kaffe/kaka!
    Vart stod ni någonstans? Jag tror vi hade sålt bättre om vi hade stått vid typ plaskis
    Vi stod i Nynäshamn och sålde.. Va ca 170 säljare där.. Vi åkte dit med 3 fullproppade flyttkartonger och några backar och lösa saker.. Vi kom hem med knappt 1 flyttkarton :D
    Perfekt nu i sjukskrivningstider :D  
  • FruSandra

Idag känner jag mej jätte konstig. Jag är trött och orkeslös. Får dåligt samvete för minsta lilla småsak. Prata med en vän i telefon som skulle komma till mej på onsdag. Men tror inte hon gör de. Får då dåligt samvete för att ja ens tänker så trots att de är så de brukar vara. (de är ofta hon bangar nät man bestämt nåt)
    Gråter fast ja i te vet varför egentligen. Och i magen känns de jätte konstigt. Han rör sig. Kanske mer än vanligt? De ilar och hugger i nedre delen av magen och ilar ner i snippan.. Jätte obehagligt.
    Jag har även fått springa på toan 3 gånger (vilket ALDRIG hänt förut?
    Tänker massa på förlossningen och oroar mej för att ja inte ska veta när de händer, och oron att maken inte ska hinna hem.
    Han jobbar i Eskilstuna, 7mil här ifrån de är även där vi ska föda..

Förlåt för mitt klagande, men vet inte vart ja ska ta vägen...

• EllaBella02

Det är nog ingen fara med bebisen, och jag kan nästan lova att sambon hinner hem om det skulle sätta igång. Jag känner igen mig också i att man vissa dagar bara känner sig för risig alltså. Jag har idag typ värsta trycket nedåt tycker jag, och det hugger lite i min vajayjay. Jag tror vi får vänja oss vid att vi inte kan göra många knop längre utan får vila mer och mer. Jag brukar sikta på ett projekt om dagen, och idag var mitt projekt Maxi : ) Skickar en styrkekram i alla fall : )

Svar på tråden Juli bebis 2012