• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • spillerkillern

Jag och min sambo har inte ätit middag ilag på 3 dagar pga olika arbetstider, men idag var han hemma och hade ätit innan jag kom hem. Då fick jag en rejälhormonell humörsvängning och förklarade att han var allt möjligt,  en gris bl.a. Så jobbigt med humörsvängningar när sånt man i vanliga fall bara skulle bli lite sur över blir nånting man gråter och skäller förtvivlat över. Tycker så synd om min sambo  som får stå ut med allt detta. Någon som har ett tips/metod hur man kommer förbi svängningarna?

• spillerkillern
    vermilion skrev 2012-05-26 22:42:14 följande:
    Har svårt att ta mig upp ur soffan jag. Sambon får dra upp mig.. Antingen får jag ont i ryggen eller i magen om jag inte helt enkelt bara rullar ur då. Fast då måste jag ju upp från golvet sen.

Och herregud. Tittar på schlager här... FYR Macedonia.. *rädd*
    Det var jag med om på jobbet idag, på lunchrasten kunde jag inte ta mig upp eftersom jag kanat ner och förvandlats till en sköldpadda på rygg ;)
  • AnnA1985

Har vart till IKEA i Jönköping idag blir ju nån timmas bilresa, svårt att välja vilket IKEA man ska ta också när vi har ungefär lika långt till både Örebro och Göteborg och Jönköping då :p
    Handlat hem det sista för bebis ankomst.. skötbord + bädd, spjälsängstäcke + skydd, sängkläder, små "spy"handdukar och lite annat smått och gott. Fast kom ju på att "jävlar, jag köpte ingen madrass till spjälsängen" när vi kom hem, tur det finns Jysk i stan ;p 

• froggyL

Gnällvarning.... Jag säger grattis till mig själv på morsdag. Firade min egna mor och tack vare det fick jag en kram av min dotter, utöver de vanliga, men tror ni gubben fixat med nåt. Nä, vi storbråkar idag istället. Jag grät innan vi åkte och nu ligger han förbannad sovandes i sin säng. Känner mig så illa behandlad. Gjorde jag förra graviditeten med. Vill att det här ska va över nu. Känns inget roligt å gå och må dåligt och vilja bort/skilja mig. Vet att det blir bättre, men varför får inte jag ha det bra som många andra. Bli inte förskräckta nu. Var bara tvungen å häva ur mig lite och jag vet ju att ni lyssnar. Har ingen annan just nu.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Bragdoll
    froggyL skrev 2012-05-27 23:06:44 följande:
    Gnällvarning.... Jag säger grattis till mig själv på morsdag. Firade min egna mor och tack vare det fick jag en kram av min dotter, utöver de vanliga, men tror ni gubben fixat med nåt. Nä, vi storbråkar idag istället. Jag grät innan vi åkte och nu ligger han förbannad sovandes i sin säng. Känner mig så illa behandlad. Gjorde jag förra graviditeten med. Vill att det här ska va över nu. Känns inget roligt å gå och må dåligt och vilja bort/skilja mig. Vet att det blir bättre, men varför får inte jag ha det bra som många andra. Bli inte förskräckta nu. Var bara tvungen å häva ur mig lite och jag vet ju att ni lyssnar. Har ingen annan just nu.
    Men.
    En stor kram till dig på mors dag, hoppas att det känns bättre snart. 
  • EllaBella02

Håll ut bara! Det blir bättre snart bara kärleken finns där i bakgrunden. Man har perioder när allt känns skit. Bara att rida ut stormen. Kram

• anjiali
    fy sådana dagar perioder är inte roliga. Hoppas det blir bättre snart.

Fram tills för någon vecka sedan har jag sovit riktigt bra. Men det verkar vara slut på det nu. Ont i ryggen och krämpor i kroppen. Magsyra och brännande ont.. Osv. Säger bara att det är tur att jag är ledig. Tänker på er som fortfarande jobbar och ev sover dåligt. Pust.
  • MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-05-27 18:09:16 följande:
    Välkomnar idag v 35 :D underbart!
    Loppisen gick superbra o vi tjänade en bra hacka för vårat "skräp" :)
    Dock var jag helt slut efter gårdagen och somnade ovaggad kl 22..
    Hade då världens sammandragningar och förvärkar..
    Hur vet man om de är förvärkar eller vanliga värkar?
    Trodde nästan att vi skulle behöva åka in...

Om ett år får vi förstföderskor fira morsdag :) tänk vad underbart!
    Jag fick visserligen 2 armband idag i nästan-morsdag-present :)
    JA herre gud.. Jag är så trött efter loppisen igår. Att det ska vara så jobbigt att bara sitta/stå och sälje "skräp". 

Sålde inte mycket saker dock, inte ens 10 grejer, men jag hade fika som jag sålde, och det fick jag ihop en del med! Min bästa kunder var de som sålde saker brevid oss De köpte säkert 8 st kaffe/kaka!
    Vart stod ni någonstans? Jag tror vi hade sålt bättre om vi hade stått vid typ plaskis
    Tekla78 skrev 2012-05-27 08:56:55 följande:
    Ja, den där smärtan vid höger ljumske hade jag också häromdagen, men jag har ingen aning om vad det kan ha varit. Det höll i sig i någon timme till och från och hade intensitet 7 av 10 ungefär.
    Dety har jag också haft några gånger, vet inte vad det är. Men jag ligger bara helt stilla så släpper det snart. Konstigt att det är bara på just HÖGER sida?! Eller? 

Nu börjar sista jobbveckan! Kämpa på i 4 dagar till sedan är jag "fri".

• nilepile89

Nu börjar den sista veckan på jobbet på väldigt länge :) tisdag, onsdag, torsdag sedan går man på graviditetspenning. Underbart underbart :) . Som jag längtat. V32 sedan igår tiden går fort nu :)

• grahnkotten

Har idag fått hem vår vagga som jag nu har målat om! Den har inte använts sedan vi var små, så jag tyckte den behövde en uppfräschning! :) så nu är det bara sängkläder kvar sedan är den klar!
    Annars rullar dagarna på, känner att jag har blivit mer trött och orkar inte lika mycket på dagarna längre! Ska t läkaren idag på återbesök för att se hur allt ser ut med bebis, livmodertappen och sjukskrivningen! Så lite nerös nu! Ni får hålla tummarna att allt ser bra ut! :)
    Ha en bra dag i värmen!

Svar på tråden Juli bebis 2012