Hej på alla, här går det undan... 32+5 idag och imorgon är det TUL. I helgen var mamma, pappa och min lillebror nere och hälsade på från fredag till söndag. Det är ett mycket kärt och ett inte särskilt mycket besvär, men ändå var jag dödstrött om kvällarna. Då är mamma och pappa ändå väldigt självgående gäster... Är fortfarande sjukskriven på 75% och kommer vara det tills jag går på semester och FL. Går också hos en kurator på MAS nu, har varit hos henne en gång och har bokat in en ny tid, som är om två veckor. Det känns skönt eftersom jag vet att jag är en person som tänker, tänker om, analyserar och tänker lite till.. och med alla hormoner i kroppen dessutom så kan det vara nästan skadligt för mitt välmående. Vilket är en del i varför jag är sjukskriven.
Idag var min lika gravida svägerska på besök, då vi lånade kläder till Noah av henne och de ska hon ju ha tillbaka nu. Vi drack te, rotade i kläder och pratade om graviditet, namn och annat mysigt :o) Nu håller jag på att baka ambrosiakaka till kören i kväll, samt lyssna på Otto Olssons Requiem, som vi ska sjunga till hösten. Med andra ord, inga jätteprojekt. Tänkte att jag och C ska gå igenom de barnkläder som jag har lagt undan från Noah (och G i förlängningen) och sedan tvätta och sortera de vi vill ha uppe till Lilla E. Jag fick också en hel IKEA-pappkasse full med flickkläder med mig hem från en kollega idag, så den ska jag också titta igenom, men det även det vill jag ju göra med C.
Noah är jättestor nu känns det som, fast liten ändå. Han pratar mer och mer och har börjat med tvåordsmeningar (Sitta där tex). Han älskar att hjälpa till med tvätt- och diskmaskinen och är duktig med att plocka undan saker dit där de ska vara. Måste vara från sin pappa han har fått det, för jag tror inte att jag blev ordningssam förrän någån gång efter att G föddes... dock har han fått mitt temperament :oS Han kan snabbt bli arg eller irriterad, men det lägger sig lika snabbt igen också. Precis som jag. Ska bli så spännande att se hurdan personlighet lilla E har, jag är ju väldigt fast i tanken på helsyskon just. Även om G och N faktiskt är väldigt lika till utseendet när man tittar på bebisbilder av G (har är ju 9 år äldre än N).