spillerkillern skrev 2012-05-29 21:02:49 följande:
Känner mig stressad och pressad. Vi hade planerat att gifta oss i slutet av augusti, vilket vi började planera innan jag blev gravid. Vi hade pratat om att senarelägga bröllopet till september eller senare när vi kom på att jag var gravid. Nu medans i var i England (min sambos hemland) pratade han med sina vänner om vårat bröllop och började planera en spelning. Men de vill ha i slutet av augusti så det inte är för kallt om de måste campa! Jag vet inte om jag är redo som nybliven mamma attt ha det då och vad ska vi göra med lilla bebben?
Vi har precis gift oss, med bara de närmaste släktingarna (föräldrar, syskon, två bästa kompisarna) närvarande. Hade hållit det hemligt i ett par månader för hela bekantskapskretsen, för att inte behöva förklara för alla varför vi inte bjuder alla våra vänner. Hur många orkar ett stort/festligt bröllop när man är väldigt gravid egentligen? (Vi gifte oss inte av moraliska skäl, utan för att det känns praktiskt att vara gifta innan bebisen kommer, mindre pappersarbete om det händer något etc.)
Däremot tänker vi hålla en "bröllopsfest" nästa år där vi bjuder in alla andra och jag kan röra mig, dansa, kanske dricka lite (beroende om jag ammar eller ej), och ha en snygg klänning!
Tänkte bara som tips, att man kan dela upp det.

Liten bröllopsceremoni först, stor fest senare. Låter kämpigt att ha bröllop samtidigt som man har en pytteliten bebis, men det beror väl på i och för sig hur stort man gör det och om man får hjälp med planering, mat, logi etc. Jag tycker inte att du ska behöva planera ditt bröllop efter om din sambos vänner kan campa ute eller inte. De kan väl bo på vandrarhem? (Ni kan hjälpa dem boka platser så slipper de oroa sig för tält.)