• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Maryveken. Fuskigt, men skönt för dig! Vill också ha injektion... Jag har ännu lägre värden...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • EllaBella02

I babyproffsens var det en nappflaska, tre skedar, en liten leksak, 4 blöjor, ett paket med våtservetter en tidning och massa kataloger och reklam. I Pampersboxen fick man två bodys, ett helt paket med blöjor, ett paket med våtservetter, en nessesär med olja, shampoo, och salva i. En haklapp, och lite reklam. Kan ha varit mer saker i den som jag inte kommer ihåg nu. : )

• spillerkillern
    Feah skrev 2012-05-30 09:03:00 följande:
    Vi har precis gift oss, med bara de närmaste släktingarna (föräldrar, syskon, två bästa kompisarna) närvarande. Hade hållit det hemligt i ett par månader för hela bekantskapskretsen, för att inte behöva förklara för alla varför vi inte bjuder alla våra vänner. Hur många orkar ett stort/festligt bröllop när man är väldigt gravid egentligen? (Vi gifte oss inte av moraliska skäl, utan för att det känns praktiskt att vara gifta innan bebisen kommer, mindre pappersarbete om det händer något etc.)

Däremot tänker vi hålla en "bröllopsfest" nästa år där vi bjuder in alla andra och jag kan röra mig, dansa, kanske dricka lite (beroende om jag ammar eller ej), och ha en snygg klänning!

Tänkte bara som tips, att man kan dela upp det. Liten bröllopsceremoni först, stor fest senare. Låter kämpigt att ha bröllop samtidigt som man har en pytteliten bebis, men det beror väl på i och för sig hur stort man gör det och om man får hjälp med planering, mat, logi etc. Jag tycker inte att du ska behöva planera ditt bröllop efter om din sambos vänner kan campa ute eller inte. De kan väl bo på vandrarhem? (Ni kan hjälpa dem boka platser så slipper de oroa sig för tält.)
    Tack för tipset att dela upp cermonin, om vi gifter oss här i slutet av september och har de närmsta med, så kan vi ha en stor fest i England nästa år. Ska prata med min sambo om det. Vi gifter ju oss för våran skull och inte för hans kompisar.. lät jag egoistisk nu?
  • anjiali

Mina inlägg försvinner :-/...irriterande !

Momster: Hua vilken historia !!! Tur att det gick bra.
    Vicki: hur gick det ??!

Jag har 105 i hb och det sa dom inte mycket om, mer än glöm inte järntabletterna. Jag har ju varit helt slut och bara sover och sover. Undra varför dom har så olika rutiner :-/....

• spillerkillern
    momster, Skönt att höra att det gick bra med er båda.

EllaBella02 Jag har också hämtat ut min, har samma åsikt som dig, trodde det skulle vara lite mer.
  • anjiali

He he... Hittade dom (inläggen) i juni/juli tråden !!! Skyller på graviditeten

• nilepile89

Ella bella hur fick du tag i pampers boxen?? Jag hämtade ut en från banyprofssen trodde det var från pampers eftersom de är huvudsponsor. För googlar man Babybox pampers kommer bara den upp som man kan hämta från baby proffsen eller barnens hus.

• Maryveken
    froggyL: Mitt ferritin ligger ju på 2, så det är i snudd på omöjligt att höja mitt hb utan transfusion. Förra grav hamnade mitt hb på 72 innan jag fick transfusion, men då var ferritinet högre :O Jag hoppas verkligen att jag kommer att märka av någon skillnad efteråt! :)
  • MissMurrig

Ellabella, jag frågar samma som nilepile! Jag har hämtat ut en babybox, huvudsponsor pampers, och där fanns mest skräp och en napp. Din babybox verkade också bättre med nappflaska! Vaart??? (är lite galen när det gäller gratiserbjudanden haha)

Svar på tråden Juli bebis 2012