• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Libe skrev 2012-05-30 14:34:40 följande:

Nu har jag läst i tystnad väldans länge. Har BF den 17 Juli och går hemma med gravidpenning sedan 18 Maj. Börjar bli vansinnigt rastlös så joinar gärna er och skriver av mig istället. Bor i Norrtälje :)

Hej och välkommen hit!!
  • snoffsan08
    momster skrev 2012-05-30 15:11:54 följande:
    Nu var det länge sedan jag skrev nått igen. Försöker läsa allt som skrivs men hinner inte alltid med. Vi letar fortfarande lägenhet. Och mitt i alltihop ( i lördags ) så ramlar jag eller svimmar medans jag springer och försöker fånga dotterns ballong och det blir ett platt fall på magen. Mins inte så mycket mer än att ambulansen kommer och vi åker till förlossningen då varken jag eller mannen känner några ordentliga fosterrörelser. Men lilla Denver mår bara bra men jag har jätte ont i magen på vänster sida så blir kvar på avd 37 över natten så jag kan få lite starkare smärtstillande. Under natten blev jag att må illa så väljer bort de starkare tabletterna på morgonen hade oxå lite mens värk men de brukar jag ha. När de sedan kör igång kurvan så visar det sig att jag har sammandragningar / förvärkar som kommer med jämna mellanrum. Så sköterskan ringer läkare och jag får bricanyl. Som tur var funkade den bra och jag fick åka hem på kvällen ( i söndags ). Så i dag hade jag tid till bm och allt såg bra ut förutom att jag hade 2a på urinet så måste tillbax på fredag och lämna nya prover.

Åh så skönt å höra att ni mår bra båda två!! Måste vart jätte jobbigt innan ni fick svar på att han mår bra.

Ni som bor i närheten av Sollentuna/Häggvik (Eller Stockholmsområdet öht) rekomenderar jag att åka till BigBaby och hämta ut gratis box. Den var skit bra!! 
  • AnnA1985

Vill med ha den boxen! :p
    Förresten... En av tjejerna, som va med här när tråden startades, fick sitt barn i förrgår. En liten Jack på dryga 2 kg, i vecka 33 =) Vi som va med i början gjorde en FB grupp istället, då vi tyckte det va bekvämare, så därför inte många av de som va med i början som är kvar :p

• EllaBella02

Kul med bebis i tråden! Massa grattis! Jag fick min box från Pampers på föräldrautbildningen. Jag går hos privat BM, och de sa att vi kommer få en till från Libero men de hade bara två kvar just då. Vet inte vart man får den annars faktiskt. I den var den en body från Lindex och en från Ica i love eco, så de är ju med på ett hörn i alla fall. Man kanske kan ringa till dom och fråga eller nåt.

• MissMurrig
    EllaBella02 skrev 2012-05-30 21:31:32 följande:
    Kul med bebis i tråden! Massa grattis! Jag fick min box från Pampers på föräldrautbildningen. Jag går hos privat BM, och de sa att vi kommer få en till från Libero men de hade bara två kvar just då. Vet inte vart man får den annars faktiskt. I den var den en body från Lindex och en från Ica i love eco, så de är ju med på ett hörn i alla fall. Man kanske kan ringa till dom och fråga eller nåt.
    Jaha... Betalar du något för att du går hos privat BM? Varför går man hos privat? Har inte ens tänkt på det innan, att det finns privata liksom, jag bara hörde av mig till den allmänna automatiskt.
  • EllaBella02

Nä, jag betalar ingenting. Är precis som vanlig mödravård antar jag bara att kliniken är privat. Men jag föder på vanliga bb som vanligt. : )

• EllaBella02

Anledningen till att jag kontaktade som var att det var så jättelång väntetid på inskrivningen på vanliga MVC i början av graviditeten och att min storasyster gick där när hon var gravid.

• SaJo81

Hade ju bara 95 i hb-värde i måndags när jag var hos BM och ska därför in för extra prover idag! Hoppas det finns nåt man kan göra så ja slipper vara såhär trött utan att påverka mina toabesök! Har ju haft hyfsade problem med det hela graviditeten :s

• SaJo81

Förresten idag går jag in i v34 :) spännande! Bara sju veckor kvar till utsatt tid! Hoppas jag slipper gå över nåt bara!

Svar på tråden Juli bebis 2012