• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Tror ilningarna tyder på att bebis fixerar sig:) det e vad jag hört av alla andra! Har tyvärr inte hunnit ha barn som fixerat sig innan så jag talar inte av egen erfarenhet:)

• FruSandra

Sajo81
    Fast min bebis har varit fixerad i flera veckor så de tror ja inte stämmer... :S

• mousetrap
    FruSandra skrev 2012-05-28 14:33:32 följande:
    Idag känner jag mej jätte konstig. Jag är trött och orkeslös. Får dåligt samvete för minsta lilla småsak. Prata med en vän i telefon som skulle komma till mej på onsdag. Men tror inte hon gör de. Får då dåligt samvete för att ja ens tänker så trots att de är så de brukar vara. (de är ofta hon bangar nät man bestämt nåt)
    Gråter fast ja i te vet varför egentligen. Och i magen känns de jätte konstigt. Han rör sig. Kanske mer än vanligt? De ilar och hugger i nedre delen av magen och ilar ner i snippan.. Jätte obehagligt.
    Jag har även fått springa på toan 3 gånger (vilket ALDRIG hänt förut?
    Tänker massa på förlossningen och oroar mej för att ja inte ska veta när de händer, och oron att maken inte ska hinna hem.
    Han jobbar i Eskilstuna, 7mil här ifrån de är även där vi ska föda..

Förlåt för mitt klagande, men vet inte vart ja ska ta vägen...
    Tycker att det låter som om bebisen håller på/har fixerat sig :) Blåsan blir inte jätteglad då nej...

• mousetrap
    FruSandra skrev 2012-05-28 15:14:43 följande:
    Sajo81
    Fast min bebis har varit fixerad i flera veckor så de tror ja inte stämmer... :S
    Hehe, ja se där ja.
    Fast så sett så är det samma för mig, och min har helt klart inte fixerat sig.
    Men senaste dagarna så har jag fått springa och kissa oftare, oftast lite "akut". 
  • Sladdis

Idag har vi varit på TUL. BM vidhåller att det är en pojke och viktmässigt låg han bara ett par gram från "idealbebisen" vilket är ca 2200 gram. Han låg i säte och hade ansiktet inåt så det blev inga bilder. Kan knappt vänta tills jag ska få snusa på honom. ❤❤❤

• millifjor
    FruSandra skrev 2012-05-28 16:28:07 följande:
    Mousetrap
    Ja menar att ja fått springa o göra 2an :)
    Har också lite ilningar, men väldigt svaga, och har med fått sprungit på toa tre gånger idag, brukar bara vara hård men icke idag...
  • FruSandra

Millifjor
    Mina ilningar är så ja emellanåt hoppar till :s
    Ja brukar också va rejält hård i magen..

• millifjor

någon som vet om man får gravidpenning på lördag o söndag med? fick en utbetalning av Fk där det står att jag fick halv gravidpenning för den 19 o 20 maj, o det var ju på en helg...

• SaJo81

Precis utkommen från BM, statusen inte så bra på järnet.

Hb: 95
    Sf: 32
    Hjärtljud: 142
    Blodtryck: 108/63
    Viktuppgång: 19kg :S

Svar på tråden Juli bebis 2012