• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Ni som är trötta borde inte bara kolla järnet men även köldkörteln!
    Det var mitt stora problem förra gången och jag blev pigg bara jag fick mina hormoner i balans Skrattande

Jag har haft ont i huvudet i nästan två dagar och ibland brusar det i öronen men jag är inte mer svälld än vad som förväntas i denna värmen. Men idag gick jag ner till företagsläkaren och bad och få ta blodtryck för att kolla att det inte är ngt tjafs på gång. (Första barnet kom efter en veckas havandeskapsförgiftning)

Men trycket låg på 11/9 så det är ok. Nu ska jag ta en paracetamol och dricka en halvliter vatten tror jag ...

• EllaBella02

En liten BM- rapport. Blodtryck 130/80, hjärtljud 140, SF 34, bebis är nu fixerad och redo : ) Känns som det börjar närma sig : ) Tog en sväng på stan och handlade två klänningar, ett par skor, ett par örhängen till mig och två pyamaser till bebben : )

• En liten

Jag har gått igenom garderoben till liten då jag måste ha med mig ganska mycket till BB här nere.
    Bla 6 body, 6 pyjamas tröjor, strumpor och annat.

Ni som är i Sverige och varit in på HM har de bra grejer till nyfödda? Jag har lite långt till dem här nere men funderar på att ta en omväg på lördag med man och barn....
    Jag måste köpa 3-4 nya av de pyjamas och av kortärmade bodys.

Sedan måste jag köpa lite omlott tröjor också i något tunt material. Jag tänkte man kanske kan ha barnet i kortärmad body, mjuka byxor och omlott tröja eller pyjamas.

Jag fick barn i alperna i början av februari så garderoben är inte riktigt densamma som vid havet i Juli antar jag. Nog för att det kan blåsa här nere men mössor har jag i alla former och färger...

• EllaBella02

Jag har köpt en hel del på hennes faktiskt, tycker man får bra saker för de pengarna man betalar.

• froggyL

Anjiali, vad äter du för järn? Vad heter tabletterna och hur mkt äter du? De kollade min sköldkörtel och i början var den bra. Men sen gjorde jag ett utökat test på den och nu sist ett tredje test på den och det var först vid det testet som de hittade avvikelse. Jag tycker du ska ringa så de får ta fler tester på dig!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Niferex en om dagen. Varför tar det emot att ringa ??? Vill liksom inte vara till besvär om det inte är något. Helst ha svaret innan jag går dit. Hummm... :-/

• millifjor
    vermilion skrev 2012-05-31 10:55:40 följande:
    Välkomnar lite nya folk även om jag inte direkt är här så mycket själv.

Fick reda på att trots min diabetes så ser mitt långtidsblodsocker normalt ut och det är SÅ skönt!! För det kanske betyder att ungen inte blir en jättebebis som måste kolla blodsockret och stickas flera gånger om dagen.

Är så glad att i vecka 33 fortfarande ligga på -1,5 kg. Och innan nån tycker att det är orättvist, jag väger tresiffrigt sen innan!
    Vad duktig du är som lyckas undvika att gå upp mycket i vikt, det är en bedrift!
  • grahnkotten

Idag har det varit fullt upp! Var på föräldrautb i fm, mycket givande! Dem pratade om
    Amning och om att bli föräldrar! Efter det var det dags för TUL, moderkakan hade flyttats upp, vilket var skönt! Så om det ser ut nu blir det en vanlig förlossning! Bebisen mådde bra, ville inte riktigt samarbeta m bm.. :) vägde 1714 gr i v 32, så ca 115 gr för lite.. Men ändå inom normalkurvan! Det var så mysigt att se det lilla livet, man förstår inte riktigt att den snart ska komma ut..! Eller helst inte förrän 6-8 veckor!

• FruSandra

Usch idag har ja haft sammandragningar konstant! En som vara i ca 1,5 h!!
    Min puls slår superhårt när ja får sammandragningar, så ja blir alldeles yr..
    Nån mer som har så?

Svar på tråden Juli bebis 2012