• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Usch vad jobbigt det låter. Du ska nog höra med bm, barnet kan bli lite tilltuffsad under sammandragningarna.

Jag har varit på koll ikväll. Min tapp är 2 cm, men stängd neråt. Jag fick frågan om jag vill gå hem eller jobba. Då jag föredrar att jobba för att få mina veckor med bebisen fick jag order att sitta eller ligga då jag är hemma. Så ingen städning, matlagning eller annat annars kommer bebisen de närmsta 10 dagarna. ... Men han var glad att jag kommit till vecka 35! Eftersom han tog både bakterieprov, kände med fingrarna om tappen var öppen och gjorde vul har jag haft rejäla sd sedan jag kom hem....

Jag får nog en juni bebis istället

• froggyL
    anjiali skrev 2012-05-31 16:47:07 följande:
    Niferex en om dagen. Varför tar det emot att ringa ??? Vill liksom inte vara till besvär om det inte är något. Helst ha svaret innan jag går dit. Hummm... :-/

Är nästan likadan.. Samma när jag e sjuk. E jag hemma från jobb så e jag RIKTIGT sjuk.... Men du, du kan säkert äta två tabletter. Jag äter två duroferon, för jag tålde inte niferexen. Men jag vet inte. Ring du och fråga, du kan ju inte gå så trött, utan att iaf ha provat att göra nåt åt det. Du kanske också behöver fler tester av sköldkörteln.
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • EllaBella02

[quote=65159169][quote-nick]FruSandra skrev 2012-05-31 21:20:26 följande:[/quote-nick]Usch idag har ja haft sammandragningar konstant! En som vara i ca 1,5 h!! Min puls slår superhårt när ja får sammandragningar, så ja blir alldeles yr.. Nån mer som har så?[/quote Då kanske jag har sammandragningar till och från ändå! Vet ju inte hur det känns men några gånger om dagen och oftare på senaste tiden så blir jag helt varm, pulsen går upp och jag känner den i huvudet liksom och det känns lite speciellt i magen. Kanske är det då! : )

• anjiali

Se där ja ! Nu är jag INTE trött :-/... Attans. Då har jag ändå inte sovit mer än på fm. Har rensat och boat hela dagen .
    Ja ja, ligger och myser och känner sparkar (fötter) både högt och lågt

• Tekla78

Somnade som en klubbad säl på soffan när maken kom hem vid 18.30. Nu har jag svårt att sova :-/ Var så glad igår för att jag inte hade känt SD/förvärkar på länge. Då börjar jag känna mig som superwoman direkt och sätter igång med div projekt. Självklart kom SD igårkväll som ett brev på posten :-/ Att man aldrig lär sig... Nåja, nu är det knappt 3v kvar tills bebis faktiskt "får" komma. Han lär ju väga ca 2400-2500 nu åtminstone eftersom han (och SF-mått) låg strax över normalkurvan.

• nilepile89

Ja då vart det fredag :) idag blir det studentfirande för min svärmors grabb. :) tänk att det var 4 år sedan man själv sprang ut :) men men mycket man hunnit med sen dess ändå. Hoppas ni andra får en väldig skön helg tjejer :)

• vermilion

Idag är det jag som är trött. Sanslöst.. hängde en maskin tvätt och orkade knappt stå, nu sitter jag i soffan och bara slocknar hela tiden. Bläää.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • froggyL

Sf-mått 33, precis på kurvan. Hjärtljud 146. Vikt 72,3. Tog inga prover denna gång, men skulle öka min sköldkörtelmedicin, så nu blir jag nog ännu piggare, hoppas iaf på det.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • MissMurrig

ElleBella:
    Jag frågade pampers om den "boxen" du fick, men de visste inte vilken jag pratade om, de sa att de bara är en del i de olika boxarna, att de itne är ansvariga för någon av dem. Men kollade runt lite, var det en tygkasse du fick? "Babybag"? De innehåller nämligen en body från lindex och Ica, De påsarna får man på BB(förhoppningsvis), jag fick en sist. Och man får även oftast den från Libero på  BB också, vi fick inte det. Men jag kontaktae Libero och de skickade en till mig då, då fick man en liten mössa och någon body också tror jag. Men nu får man nog bara prover på blöjor och olja mm.

Svar på tråden Juli bebis 2012