• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Har varit hos BM idag, det var länge sedan nu.
    V34+6, SF32, BT 115/75, socker 6, HB 121, +5kg
    Allt väl med andra ord, så min trötthet måste bero på stress o hormoner.
    Bebis ligger fullt rörlig men fortfarande med huvudet neråt BM tror inte det blir en så stor bebis, känns bra!
    Nu har jag ledigt fram till hon kommer så nu ska jag börja ordna för hennes ankomst för här är inte mycket fixat eller inhandlat!

• Vicki123

Måste rekommendera - Fick hem babypaketet fr Goboken. SÅ fint. Fick en jättefin "Boken om mig", mjukdjurs hjärta, bok om lekande och lärande i olika åldrar, liten bok om en prins m.m.

• Vicki123

Måste rekommendera - Fick hem babypaketet fr Goboken. SÅ fint. Fick en jättefin "Boken om mig", mjukdjurs hjärta, bok om lekande och lärande i olika åldrar, liten bok om en prins m.m. :)

• SaJo81

Just nu suckar jag djupt över att vara gravid! Har precis skickat iväg man, svägerska med man, syster, bror och ett gäng sköna ut i skogen på paintballkrig! Icke för gravida tyvärr så jag får vara med på middagen ikväll istället :/ svägerskan och hennes Karl firar 2x25 idag!

• FruSandra

Goboken e super :) ja har redan börjat fylla i den där om mej själv..
    Blev sjukt besviken på kronans droghandels babybox, man måste ha med mera kort för att få den.. Dåligt!

• Tekla78
    Vicki123 skrev 2012-06-02 14:43:36 följande:
    Måste rekommendera - Fick hem babypaketet fr Goboken. SÅ fint. Fick en jättefin "Boken om mig", mjukdjurs hjärta, bok om lekande och lärande i olika åldrar, liten bok om en prins m.m. :)
    Hehe, min man kallar Goboken för Sektboken ;) Vi gillade inte goboken alls när vi fick den med Ludvig, hade väl säkert en prenumeration i runt 6-8 månader.

SaJo81, jag håller verkligen med. Jag är van att vara aktiv och åka runt på saker som jag har lust till. Just nu vill jag gå på IKEA, hälsa på kompisar, hitta på saker med 3-åringen, allt som jag inte kan göra... Det ömmar i mitt bäcken och jag funderar på vad det kan vara. Säkert ligament eller foglossning. Tror inte bebben har halkat ner i bäckenet än, för han ligger så högt upp mot revbenen, men vem vet, kanske har ont för att han sakta borrar sig ner?
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-06-02 16:42:35 följande:
    Goboken e super :) ja har redan börjat fylla i den där om mej själv..
    Blev sjukt besviken på kronans droghandels babybox, man måste ha med mera kort för att få den.. Dåligt!
    Jag har också fått Goboken men "boken om mig" fick jag inte...!
    Gråt inte över kronans babybox för jag fick den igår och det var inte mycket att ha, en napp, en Mama tidning, och två små flaskor med kräm och olja. Inget mer!
  • chess07

Måste fråga om någon mer har förvärkar?
    Igår på fm fick jag molande mensvärk som tilltog några gånger så de kändes som magknip,dock behövdes inget toabesök. Molvärken sitter långt ned i magen och går ut i ländryggen höll i sig hela dagen till och från. Igår kväll när jag gick och la mig kom "magknipet" igen i ganska täta intervaller men behövde inte gå på toa då heller. Lyckades somna och vaknade vid 03 av att molvärken fortfarande satt i... var vaken 2 h innan jag kunde somna om. Molandet har suttit i hela dagen idag trots att jag varit ute och gått, vilat, använt TENS, tagit alvedon, badat badkar.... Kan det va vanliga förvärkar jag har?

• ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-02 16:42:35 följande:
    Goboken e super :) ja har redan börjat fylla i den där om mej själv.. Blev sjukt besviken på kronans droghandels babybox, man måste ha med mera kort för att få den.. Dåligt!

Jag hämtade den boxen idag faktiskt. Det var en mama-tidning, en napp å ett mini-set med barnolja, hudkräm å "badleksak".. Kartongen var typ tom när man öppnade den.. Trodde det skulle vara mer hygienprylar i. enligt vad andra berättat. Men innehållet kan ju variera mkt.. Har shoppat hela dagen och nu är magen stenhård +mensvärk from hell. Blir två alvedon och vila en stund... köpte hallonbladste idag och ska dricka en kopp om dagen till att börja med
  • ToKar
    chess07 skrev 2012-06-02 16:48:31 följande:
    Jag har också fått Goboken men "boken om mig" fick jag inte...! Gråt inte över kronans babybox för jag fick den igår och det var inte mycket att ha, en napp, en Mama tidning, och två små flaskor med kräm och olja. Inget mer!

Ahaa. så du fick precis lika alltså trodde jag hade fått en ovanligt tom box
Svar på tråden Juli bebis 2012