• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    P Moudi, citerar inte då ditt inlägg var långt :) Precis som du skriver blev jag väldigt förvirrad, min kropp sa en sak, sköterskan en annan. Det föddes 9 barn den natten, jag upplevde att de inte riktigt hade tid att vänta ut mig. Jag kände ju tydligt hur vissa krystvärkar var svagare, de var inte till för att få ut bebisen. Men sköterskan stod ändå och sa att jag skulle ta i och en annan sköterska stod och tryckte på min mage. Bebisen mådde hur bra som helst och jag förstår inte ens i efterhand varför de stressade på det så mycket, har inte fått något vettigt svar. Ska absolut ta upp det inför nästa förlossning och kanske prata med sambon att han får lov att vara mitt språkrör och fråga varför de gör som de gör. Att ligga där och gå emot sin egna känsla och kropp utan att veta varför var väldigt jobbigt.

Att jag sen blev upprullad på ett rum och lämnad ensam i flera timmar gjorde inte saken bättre. Har även ett trauma i bagaget som förlossningen absolut väckte till liv, det tog ca 4 månader innan jag mådde bättre och det var för att de upptäckte på bvc att jag var helt slut.

Håller med Cicci7008, tycker du ska utbilda dig till barnmorska! =)
  • vädursflicka

Håller tummarna för er Cissi och Ella Jade! Vi hoppas nu här allihopa att allt ser bra ut och ni kan fortsätta njuta :) Kram på er!

• Ella Jade

oj, mitt inlägg blev väldigt kort innan. Tack alla för era tummar o tår.
    1 timme kvar. Sjukt nervöst!

Cissi: Hoppas du snart får hjälp på akuten!!

Ja, vore helt fantastiskt om allt såg bra ut och att vi alla är kvar när bebisarna ploppar ut i sommar.. Hjärta

• MLT
    Therese och Stefan skrev 2011-11-05 10:10:31 följande:
    Jag knappade in på IF att jag var gravid och den försäkringen var gratis =) Läste inte så mycket om det, så jag får väl hoppas att det är värt någonting ;)
    Nu kanske någon redan skrivit detta då jag är väldigt långt efter i läsningen =) Jag skulle råda dig till att innan barnet är fött teckna en barnförsäkring, då kommer den täcka ev. medfödda fel. Väntar man för länge kanske man har upptäckt att barnet har t.ex. exem, allergier eller allvarligare sjukdomar och då kommer försäkringen inte gälla för dessa. Jag personligen tycker också att det är viktigt att man inte får ev. ersättning efter att allt är utrett, utan att man får pengar redan första månaden man förlorat inkomst. Får ens barn en sjukdom eller skada som tar kanske 2 år att diagnostisera, medicinera och utvärdera så får man via många försäkringsbolag inte en krona förrän allt är klart. Sonens barnförsäkring ersätter direkt. I den ingår dessutom ersättning psykiska besvär, vilket inte innefattas i många andra barnförsäkringar.
  • Mysmamma70

Tack vänner, jag fick dock ingen hjälp utan blev hänvisad till öppenvården eller att vänta 2 veckor och ta ett nytt gravtestet....

Så nu är jag i telefonkö till öppenvården!

• Ella Jade
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 13:10:25 följande:
    Tack vänner, jag fick dock ingen hjälp utan blev hänvisad till öppenvården eller att vänta 2 veckor och ta ett nytt gravtestet....

Så nu är jag i telefonkö till öppenvården!
    Sa dom att det var för tidigt eller varför? :/

Lycka till med öppenvården då!
  • Mysmamma70

Nä, de vill inte hjälpa till om man inte har väldiga besvär.

• Ella Jade

Var som för mig. :/. Men kan du inte boka privat UL då? Om du inte orkar vänta 2 veckor menar ja..

• Mysmamma70

Ja, det skulle jag kunna göra. Får höra vad de säger på gyn, väntar på att bli uppringd.

Svar på tråden Juli bebis 2012