• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    Tolle83 skrev 2011-11-07 17:09:25 följande:
    Men om de var ett tidigt mf så kan den lilla blödningen som du trodde va en nidis räcka med blod eftersom du precis slutat med minipiller, men de stämmer ju ändå inte om testen ff visar + visserligen sitter hormonerna (hCG) i bra länge... USch ovist att inte veta!
    Det var det jag tänkte! Men jag hade gjort ett gravtest bara några dagar innan "nidblödningen" och då vart testet negativt. Gjort fler tester innan med som alla visat negativt. Om det var missfall redan då borde jag haft plus för länge sen. Så missfallet kan inte vart då, men kan vart nu i onsdags. Men märkligt med så lite blödning o smärta. Fattar inget, men återstår att se..
  • Ella Jade

jag plussade alltså inte förräns dagen efter nidblödningen. Så inte vart gravid innan dess.

• Tolle83
    Ella Jade skrev 2011-11-07 17:24:13 följande:
    Det var det jag tänkte! Men jag hade gjort ett gravtest bara några dagar innan "nidblödningen" och då vart testet negativt. Gjort fler tester innan med som alla visat negativt. Om det var missfall redan då borde jag haft plus för länge sen. Så missfallet kan inte vart då, men kan vart nu i onsdags. Men märkligt med så lite blödning o smärta. Fattar inget, men återstår att se..

När jag fick mitt 2a mf, nu i juni, så fick jag knappt + på stickan, och hCG visade ynka 3 så de va så tidigt att hade jag inte testat då hade jag inte vetat oom att ja fick mf.. Men är man tesotman och försökt i nästan 3 år så testas här för fullt dagarna innan BIM..
    Men då hade jag inte alls ont och jag blödde inte alls speciellt mycket..

Hoppas de löser sig!
  • Tolle83

På fredag när jag ska göra VUL är jag i v 6+4, kommer hjärtat synas då? Kommer nånting annat än hinnesäcken synas?

• JonnaA87

Ella jade hur mycket blödde du? Hade du ont i magen? Har nämligen lite molande värk i magen och så kom d en liten skvätt brun aktigt blod innan men tror d slutat...

• Gurkburk
    Sladdis skrev 2011-11-07 15:05:35 följande:
    Men herregud!!!! Räcker det inte med blödande nu. Har aldrig hört så många som blöder under sin graviditet. Jag håller tummarna för er alla att det bara är "normalt" blödande och att alla kan följas åt till juli! Kram på er!!!{#emotions_dlg.flower}
    Ja, och här är det en till som fått en blödning. Det kom klarrött blod på pappret när jag var på toa tidigare idag. Trodde jag skulle svimma. Rusade från jobbet. En timme senare hade vi inskrivning på MVC. Supertidigt då jag bara är i vecka 5, men då jag har problem med sköldlörteln skulle de kolla upp mina värden. Storlipade hos barnmorskan och kunde knappt prata. Hon var jättegullig, men kunde bara säga det jag egentligen redan visste. Det går inte att veta, det är för tidigt att kolla, det är bara att avvakta, de kan inte göra något .... Sen hänvisade hon till att kontakta gynekolog om några veckor för att kolla. De har inga resurser till sådant på MVC. Hon bad så mycket om ursäkt för det sista. Egentligen borde de inte heller ta körtelproverna på mig sa hon, men där gick hon emot reglementet och gjorde det i alla fall.

För min del känns det ganska kört. Jag vet att det finns de som får ofarliga blödningar, men mina erfarenheter säger mig att det inte är bra att blöda. Vill inte skrämma upp er andra med blödningar, men jag tror att det snarare är ett undantag om det går bra om man blöder än tvärtom. Förlåt om jag låter kall, jag är egentligen allt annat än kall just nu, men jag håller på att gå sönder inombords. Den här blödningen påminner alltför mycket om den blödning jag fick 2 veckor innan mitt missfall tidigare i år. Hade inte ont då heller. Inte innan själva missfallet satte igång, men då gjorde det desto ondare.

Förlåt, jag svamlar på. Jag kommer nog inte vara så aktiv här framöver. Lycka till med era graviditeter. Jag håller tummarna för att det går bättre för er än för mig.
  • Ella Jade
    Tolle83 skrev 2011-11-07 17:30:19 följande:
    När jag fick mitt 2a mf, nu i juni, så fick jag knappt + på stickan, och hCG visade ynka 3 så de va så tidigt att hade jag inte testat då hade jag inte vetat oom att ja fick mf.. Men är man tesotman och försökt i nästan 3 år så testas här för fullt dagarna innan BIM..
    Men då hade jag inte alls ont och jag blödde inte alls speciellt mycket..

Hoppas de löser sig!
    Okej.. Hmm. Men mina test blev bara starkare o starkare efter det första testet när jag plussade första gången. Känns som det iallafall inte borde blivit starkare nu om det nu vart missfall då för några veckor sedan. Då var det supernegativt. En vecka senare, dagen efter nidblödningen vart det svagt streck iallafall, och digitaltestet visade ju 1-2 veckor gravid, och det stämmer överens med att jag då hade blivit befruktad 2 veckor innan på äggossningen. Så de känns inte så. Och då hade jag inte ens ont. Men nu onsdags vart det iaf lite mer blod o lite smärta.
  • Ella Jade
    JonnaA87 skrev 2011-11-07 17:31:11 följande:
    Ella jade hur mycket blödde du? Hade du ont i magen? Har nämligen lite molande värk i magen och så kom d en liten skvätt brun aktigt blod innan men tror d slutat...
    Jag har inte haft molvärk lr nått sedan jag plussade. Men i onsdags, ca 1 vecka efter plusset så fick jag smått växt/mens värk på eftermiddagen. Men det jag reagerade på var ryggvärken (haft ryggont sedan tidigare) men det var lixom mer, och huggande. Inte så jättemkt, men kom och gick smått under dagen.
    Det var vid läggdags när jag kissat o då såg lite blod på pappret. Inte alls mkt, täckte inte ens hälften av pappret lixom. Men det vart rött/rosa.

Dagen efter när jag vakna var all värk borta nästan och ingen blödning alls. Bara som en 50-öring brunt (gammalt blod). Sen inget mer alls efter de, varken blod lr värk.
  • Ella Jade
    MollyMiranda:

Ge inte upp hoppet! Det behöver inte alls betyda något negativt. Visst är det rätt vanligt, men ännu mer ovanligt att få missfall och jag vet många många som blött, tom med störtblödningar och allt har vart hur bra som helst! Det är väldigt vanligt med blödningar fram till vecka 12, och det har gått jättebra för väldigt många. Man vet aldrig.. förräns man vet om man säger så. Så våga tro lite till iallafall.. jag vet hur jäkla jobbigt det är, men försök iallafal tills du vet säkert..

Håller tummarna för dig!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70

Kram MollyMiranda!

Alltför många blödningar här i tråden tycker jag

Svar på tråden Juli bebis 2012