• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Hemma nu.. Jag är helt chockad. Var hos samma läkare som gjorde mitt ultraljud för några veckor sen. Hon såg ingenting... de fanns inget där..  hon sa att slemhinnan var tunn? Hon gissade på tidig missfall, men hon var också lite förvånad verkade det som. Men jag har inte blött ngt mer.. kanske kmr sen.. eller så var jag bara för tidigt gången o räknat fel..

De tog nytt gravtest som visade positivt och tog då även blodprov. Jag skall dit på onsdag morgon igen för nytt test, och visar det sig sen att halten ökat så skall jag på utredning. Då är det antingen utomhavandekvedskap eller så har jag räknat fel. Men det känns inte ljust.. tror på tidig missfall.

Men hjälp mig räkna här..

Jag var på ultraljud (för annat) måndagen den 10 oktober. Då sa hon att allt såg bra ut o att jag hade ägglossning (hade slutat med minipiller 2 veckor innan).

11 oktober kände jag mer smärta och antar att ägget lossade då (vi hade sex ngn dag innan bara).

2 veckor efter, den 25:e oktober så fick jag vad jag tror var en nidblödning. en skvätt på trosan bara. Onsdagen 26:e så plussade jag väldigt svagt. En vecka efter testade jag igen och då var det starkare. Så jag kan väl inte räknat fel? jag räknat på ägglossning 11 oktober, så jag går in i vecka 7 imorgon, vecka 6 sa läkaren, men vi kanske räknar på olika sätt?

• jessamy

Ella jade: Vad trist. Mne du menar kanske att du gar in i vecka sex plus? i sant fall menare sakert lakaren samma sak.

sjalv har sambon bokat tid for ul till mig den 17 har i Belgien .for att seh ur lang gangen jag ar eftersom ja vill gora kub test nar vi kommer hem.

• Ella Jade
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 15:20:18 följande:
    Nej så tråkigt Ella, kram!
    Tack, hoppas det går bättre för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    jessamy skrev 2011-11-07 15:22:35 följande:
    Ella jade: Vad trist. Mne du menar kanske att du gar in i vecka sex plus? i sant fall menare sakert lakaren samma sak.

sjalv har sambon bokat tid for ul till mig den 17 har i Belgien .for att seh ur lang gangen jag ar eftersom ja vill gora kub test nar vi kommer hem.
    om jag nu räknat rätt så är jag 5+7 idag... idag är jag i sjätte. men imorrn går jag in i sjunde.. så ja, det stämmer väl..
  • Ella Jade

Hoppas också jag räknat fel, men det känns inte så.. :/.

Om man fått missfall, hur snabbt försvinner gravsymptomen, någon som vet?

• Tvåbarnsmamman78

Ella jade: vad tråkigt. Håller tummarna att det ändå finns något därinne.. Din uträkning verkar stämma helt,. Nu får bi alla tänka positivt.

• Ella Jade
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-07 15:59:42 följande:
    Ella jade: vad tråkigt. Håller tummarna att det ändå finns något därinne.. Din uträkning verkar stämma helt,. Nu får bi alla tänka positivt.
    ja, jag misstänkte att jag har gjort det, även om jag räknat en vecka fel så borde de kunna se en fostersäck eller något iallafall, så det ser inte så ljust ut tyvärr. Hoppas jag får svar på onsdag direkt..

Tkr ni jag ändå skall gå på den redan bokade ultraljudet imorgon ändå?
  • Mysmamma70

Ella - när jag googlade stod det att symptomen försvinner på några dagar.

Svar på tråden Juli bebis 2012