• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Håller tummarna för dig Ella!

• Ella Jade

Cissi: tack o jag håller mina för dig!! Jag var i vecka 6, 5+2 nått, o sköterskan på akuten sa att man knappt kunde se än men sen var hon lite knasig i huvvet oxå!! Ring o hör efter med barnmorska bara för att lugna din oro lite..

• Gurkburk
    De kommer troligtvis kunna se embryot och göra en bedömning hur långt gången du är och utifrån din sista mens se om embryot är i "rätt" storlek. Eventuellt kan de se ett pickande hjärta, men om de inte skulle göra det bli inte alltför orolig. Det är på gränsen att se det så tidigt. Förra gången jag var gravid såg vi ett pickande hjärta i vecka 7. Eventuellt kan de också se var blödningen kommer ifrån och om det är mer på väg.

Håller tummarna för dig!

• Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 09:00:57 följande:
    Vad gör jag nu, ska jag ringa gyn? Det är väl för tidigt att se något i 5+2...
    Det är väldigt tidigt att kolla, men det kan ändå vara skönt att prata med någon. Skulle de göra en undersökning skulle du troligtvis enbart kunna göra avgöra om det finns något där eller inte, inte se hur embryot mår. Om du ringer kommer de troligtvis säga åt dig att det bara finns en sak att göra och det är att avvakta. Hemskt att höra, men skulle det vara något fel kan de ändå inte göra något åt det. De kommer också säga samma sak som du säkert redan vet, dvs att det inte är ovanligt med blödningar i början av graviditeten.
  • Gurkburk
    vädursflicka skrev 2011-11-07 08:55:05 följande:
    Har precis bokat tid hos privat gyn för VUL, ska dit den 22 november då jag är i v 7+2...visst borde chanserna vara ganska stora att se ett pickande hjärta då..?
    Ja, vanligtvis kan man se hjärtslag i vecka 7 och du är då i vecka 8. Spännande!
  • Tvåbarnsmamman78

Cissi håller tummarna att det inte är något farligt. Och som alla andra säger är det ju vanligt.
    Ella jade: berätta Järna när du varit hos läkaren... Håller tummarna.

• michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-07 08:49:45 följande:
    Kvinnokliniken ringde nyss o hade en lucka ledigt. Så kl 14 får/bör jag veta om allt är okej med Ludde lr inte. Skönt o slippa vänta t imorrn iaf! håll tummarna! Man bör väl kunma se nått?? Går in i vecka 7 imorrn.
    Spännande! Hoppas allt ser bra ut. Håller tummarna {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • AnnA1985

Håller tummar och tår för er!

Är det fler än jag som har lite lätt värk i svanken?
    MVC ska ringa upp mig i eftermiddag, antar att vi kommer boka tid för inskrivning.. Vet ju inte nåt hur det går till :p
    Va inne på en väns blogg förut, hon är i v36 nu... hade lagt upp en video där hon filmar sparkarna i magen, såg sååå mysigt ut <3 Längtar till man själv kan börja känna och se sparkar <3   

• vädursflicka

MollyMiranda: tack för svar! Ja det känns jättespännande, förhoppningsvis kan man pusta ut och njuta lite mer efter det..:)

Svar på tråden Juli bebis 2012