• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Oh, undra hur många dagar.. Gått 6 dagar snart och symptomen är minst lika starka om inte starkare o gjorde nyss ett gravtest som är lika starkt som det förra tisdagen.. Men det kan ju lika väl tyda på utomhavandekvedskap.. sambon sa att han hoppas in i det sista, han får göra det för mig med och ni får hålla tummarna åt mig, för jag vågar inte alls.. :/  Hoppas kroppen kommer igång snabbt om det visar sig vara MF eller UHK så vi iallafall kan försöka snabbt igen..

• Ella Jade

tycker ni att jag skall gå på ultraljudet imorgon hos en annan läkare ändå som redan var bokad? Kanske bra med 2 "åsikter", lr onödigt?

• Therese och Stefan
    MLT skrev 2011-11-07 13:01:04 följande:
    Nu kanske någon redan skrivit detta då jag är väldigt långt efter i läsningen =) Jag skulle råda dig till att innan barnet är fött teckna en barnförsäkring, då kommer den täcka ev. medfödda fel. Väntar man för länge kanske man har upptäckt att barnet har t.ex. exem, allergier eller allvarligare sjukdomar och då kommer försäkringen inte gälla för dessa. Jag personligen tycker också att det är viktigt att man inte får ev. ersättning efter att allt är utrett, utan att man får pengar redan första månaden man förlorat inkomst. Får ens barn en sjukdom eller skada som tar kanske 2 år att diagnostisera, medicinera och utvärdera så får man via många försäkringsbolag inte en krona förrän allt är klart. Sonens barnförsäkring ersätter direkt. I den ingår dessutom ersättning psykiska besvär, vilket inte innefattas i många andra barnförsäkringar.
    Tack så hemskt mycket för informationen. Kunde teckna en gratisförsäkring från Trygg Hansa idag med men ska även titta närmare på det du tipsade om.
  • Älskadelillaliv
    Ella Jade skrev 2011-11-07 16:22:38 följande:
    Oh, undra hur många dagar.. Gått 6 dagar snart och symptomen är minst lika starka om inte starkare o gjorde nyss ett gravtest som är lika starkt som det förra tisdagen.. Men det kan ju lika väl tyda på utomhavandekvedskap.. sambon sa att han hoppas in i det sista, han får göra det för mig med och ni får hålla tummarna åt mig, för jag vågar inte alls.. :/  Hoppas kroppen kommer igång snabbt om det visar sig vara MF eller UHK så vi iallafall kan försöka snabbt igen..

Håller tummar och tår för dig att du har räknat fel och det finns en parvel där inne. Usch lider mig dig Ella Jade.
  • Tolle83
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 16:05:18 följande:
    Ella - när jag googlade stod det att symptomen försvinner på några dagar.

De är jätte olika. En del tar de veckor för andra bara några dagar... Mitt först mf tog de 2-3 veckor innan symptomen försvann, Då blödde jag i 1 månad nästan...
    Sen beror de ju på hur långt gången man var... Mitt andra mf hann ja knappt få några symptom, och de mf kom bara som en vanlig mens....

Ledsen Ella Jade för din skull. Styrkekramar till dig. {#emotions_dlg.flower}    
  • Bees knees

Ella, jag skulle nog ha gått, de kanske ser något denna gången?
    något som förklarar? Håller tummarna och hoppas av hela hjärtat att det går bra.

• Ella Jade

Önskar bara min kropp kunde bestämma sig! Om det nu är (var) missfall, kan de inte komma mer blod!? Om det är utomhavandekvedskap - mer smärta!? Hellre det än detta spekulerande, för inget stämmer och det gör mig bara mer tokig!!

Har bestämt mig för att göra det andra ultraljudet imorgon ändå.. skadar inte med flera åsikter..

Tack alla för era styrkekramar, betyder så mycket Hjärta

• Ella Jade
    Bees knees skrev 2011-11-07 16:59:41 följande:
    Ella, jag skulle nog ha gått, de kanske ser något denna gången?
    något som förklarar? Håller tummarna och hoppas av hela hjärtat att det går bra.
    ja precis, jag går faktiskt ändå, det skadar ju liksom inte, kan ju inte bli värre än idag. Även om inget syns imorrn kanske jag kan få lite mer svar - vart så chockad idag. Tack snälla söta {#emotions_dlg.flower}
  • Tolle83
    Ella Jade skrev 2011-11-07 17:02:04 följande:
    Önskar bara min kropp kunde bestämma sig! Om det nu är (var) missfall, kan de inte komma mer blod!? Om det är utomhavandekvedskap - mer smärta!? Hellre det än detta spekulerande, för inget stämmer och det gör mig bara mer tokig!!

Har bestämt mig för att göra det andra ultraljudet imorgon ändå.. skadar inte med flera åsikter..

Tack alla för era styrkekramar, betyder så mycket Hjärta

Men om de var ett tidigt mf så kan den lilla blödningen som du trodde va en nidis räcka med blod eftersom du precis slutat med minipiller, men de stämmer ju ändå inte om testen ff visar + visserligen sitter hormonerna (hCG) i bra länge... USch ovist att inte veta!
Svar på tråden Juli bebis 2012