• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Jag känner inte heller så mycket och lite hopp har jag kvar, men jag känner ett starkt behov av att släppa ut tårarna som bränt under ögonlocken hela dagen.

Så typiskt att min man jobbar också, vi se inte förrän imorgon kväll när jag slutat jobba, förutom när jag lämnar barnen till honom på jobbparkeringen imorgon bitti... hade önskat mig hans varma famn ikväll!

• Mijab

Jag håller tummarna o känner för er ni alla som har fått småblödningar!! Jag hoppas allt går bra för mina tjejer

• Ella Jade
    Mysmamma70 skrev 2011-11-07 18:35:07 följande:
    Jag känner inte heller så mycket och lite hopp har jag kvar, men jag känner ett starkt behov av att släppa ut tårarna som bränt under ögonlocken hela dagen.

Så typiskt att min man jobbar också, vi se inte förrän imorgon kväll när jag slutat jobba, förutom när jag lämnar barnen till honom på jobbparkeringen imorgon bitti... hade önskat mig hans varma famn ikväll!
    Åh, jag känner med dig.. Hoppas du får gråta ut snart! Hoppas det känns en smula bättre efter att du fått frossa choklad och gråtit ut lite själv iallafall.. Hjärta
  • Ella Jade
    Mijab skrev 2011-11-07 18:42:20 följande:
    Jag håller tummarna o känner för er ni alla som har fått småblödningar!! Jag hoppas allt går bra för mina tjejer
    Tack min älskade.. HjärtaHjärtaHjärta
  • Ella Jade
    FRÅGA: Är det någon som vet vad läkaren menade när hon sa "du har iallafall tumm slemhinna", tror jag hon sa, nått sånt.. är de bra, dåligt, vad menas det ens?
  • Mijab

Ella jade har du googlat upp det? Jag gjorde det men hitta inget :(

• Ella Jade
    Mijab skrev 2011-11-07 19:00:45 följande:
    Ella jade har du googlat upp det? Jag gjorde det men hitta inget :(
    aaa fast jag hittar inget vettigt alls. Vet inte vad det innebär liksom? :/
  • Sladdis
    Gurkburk skrev 2011-11-07 17:36:42 följande:
    Ja, och här är det en till som fått en blödning. Det kom klarrött blod på pappret när jag var på toa tidigare idag. Trodde jag skulle svimma. Rusade från jobbet. En timme senare hade vi inskrivning på MVC. Supertidigt då jag bara är i vecka 5, men då jag har problem med sköldlörteln skulle de kolla upp mina värden. Storlipade hos barnmorskan och kunde knappt prata. Hon var jättegullig, men kunde bara säga det jag egentligen redan visste. Det går inte att veta, det är för tidigt att kolla, det är bara att avvakta, de kan inte göra något .... Sen hänvisade hon till att kontakta gynekolog om några veckor för att kolla. De har inga resurser till sådant på MVC. Hon bad så mycket om ursäkt för det sista. Egentligen borde de inte heller ta körtelproverna på mig sa hon, men där gick hon emot reglementet och gjorde det i alla fall.

För min del känns det ganska kört. Jag vet att det finns de som får ofarliga blödningar, men mina erfarenheter säger mig att det inte är bra att blöda. Vill inte skrämma upp er andra med blödningar, men jag tror att det snarare är ett undantag om det går bra om man blöder än tvärtom. Förlåt om jag låter kall, jag är egentligen allt annat än kall just nu, men jag håller på att gå sönder inombords. Den här blödningen påminner alltför mycket om den blödning jag fick 2 veckor innan mitt missfall tidigare i år. Hade inte ont då heller. Inte innan själva missfallet satte igång, men då gjorde det desto ondare.

Förlåt, jag svamlar på. Jag kommer nog inte vara så aktiv här framöver. Lycka till med era graviditeter. Jag håller tummarna för att det går bättre för er än för mig.
    Nej, inte du också!Rynkar på näsan Jag som tycker om att läsa det du skriver. Jag tänker dock inte måla fan på väggen, utan håller tummarna och hoppas tills du skriver att det är kört på riktigt. Måtte det aldrig bli det!!! Många kramar till dig!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Mijab

jag försökte oxå men fattade nada! Vet inte ens om det stämde in där. Men om du ska UL imon så fråga BM vad det betyder :)

• Sladdis
    Ella Jade skrev 2011-11-07 15:19:33 följande:
    Hemma nu.. Jag är helt chockad. Var hos samma läkare som gjorde mitt ultraljud för några veckor sen. Hon såg ingenting... de fanns inget där..  hon sa att slemhinnan var tunn? Hon gissade på tidig missfall, men hon var också lite förvånad verkade det som. Men jag har inte blött ngt mer.. kanske kmr sen.. eller så var jag bara för tidigt gången o räknat fel..

De tog nytt gravtest som visade positivt och tog då även blodprov. Jag skall dit på onsdag morgon igen för nytt test, och visar det sig sen att halten ökat så skall jag på utredning. Då är det antingen utomhavandekvedskap eller så har jag räknat fel. Men det känns inte ljust.. tror på tidig missfall.

Men hjälp mig räkna här..

Jag var på ultraljud (för annat) måndagen den 10 oktober. Då sa hon att allt såg bra ut o att jag hade ägglossning (hade slutat med minipiller 2 veckor innan).

11 oktober kände jag mer smärta och antar att ägget lossade då (vi hade sex ngn dag innan bara).

2 veckor efter, den 25:e oktober så fick jag vad jag tror var en nidblödning. en skvätt på trosan bara. Onsdagen 26:e så plussade jag väldigt svagt. En vecka efter testade jag igen och då var det starkare. Så jag kan väl inte räknat fel? jag räknat på ägglossning 11 oktober, så jag går in i vecka 7 imorgon, vecka 6 sa läkaren, men vi kanske räknar på olika sätt?
    Nej, vad tråkigt! Hoppas det inte är utomkveds så du kan börja om direkt igen! Kramar
Svar på tråden Juli bebis 2012