• Anonym (Skambud)

Skambud?

Vi är ensamma spekulanter på en villa, det har varit ute under drygt 2 månader och det begärda priset har sjunkit från 2,9 till 2,6.

Huset verkar svårsålt men vi är intresserade och har fått lånelöfte från banken, vi vill lägga skambud, men hur lågt vågar vi gå...? Några erfarenheter från både köpare och säljare?

• Svar på tråden Skambud?
  • EmNo11

Det för med taxeringsvärdet är lite konstigt tycker jag. Sambon köpte vårt hus för tre år sedan för 650 000 och nu är det taxerat till 1,2 miljoner. Man kan ju undra hur värdet kan dubblas på tre år för han köpte det för tax.värdet när han köpte det. Lite OT men ville väl säga att tax.värdet inte säger vad huset är värt tycker jag

• septemberbarn08
    bögfamiljen skrev 2011-11-02 18:19:02 följande:
    var får man en villa för 2.6??? vill köpa.. vi har en husbudget på upp till 9 mille flyttar ut ur vår lägenhet nyår..
    Själv köpte vi huset för 300 tusen! Den du!!;) Men då bor vi ju i en liten håla också:)
  • Anonym

våran gick på 696 000 140 kvm stort gargae och ganska stor tomt 4 mil från uppsala

• Anonym (Dyrt!)
    NeLi skrev 2011-11-02 18:21:38 följande:
    på småländska höglandet kan man få ett hus för 750 000 Flört
    Och på vissa ställen i norrland hus för neråt 10-20000:- Och då pratar vi rediga hus,inte ruckel allls!
  • bögfamiljen
    septemberbarn08 skrev 2011-11-02 19:31:31 följande:
    Själv köpte vi huset för 300 tusen! Den du!!;) Men då bor vi ju i en liten håla också:)
    vi tar babystep från drottninggatan 2 min gångväg till Hötorget till HÖGST 15 min med tbana till stan
  • Perry the Platypus
    Anonym (Urk) skrev 2011-11-02 19:55:07 följande:
    Skinnskatteberg,,,finns det vägar dit?
    Det får man förutsätta. Har aldrig varit där.
    *gäsp*
  • Anonym (Urk)
    Perry the Platypus skrev 2011-11-02 19:56:26 följande:
    Det får man förutsätta. Har aldrig varit där.
    Man kan hitta hus för inga pengar alls,men då är det lååångt bort från allt och svårsålt till tusen om man nu skulle vilja nli av med det
  • NeLi
    Saheell skrev 2011-11-02 19:12:13 följande:
    Mindre än så till och med, och då är det fina hus vi snackar..
    jo, jag har för mig det med, men vågade inte skriva det eftersom jag inte var säker. helt sjukt att man kan få ett helt hus exempelvis i tenhult mot samma pris du får ge för en 2:a på kålgårdsområdet i jönköping!
  • NeLi
    Anonym (Dyrt!) skrev 2011-11-02 19:48:10 följande:
    Och på vissa ställen i norrland hus för neråt 10-20000:- Och då pratar vi rediga hus,inte ruckel allls!
    å wow! synd att jag är så familjekär, annars kanske man skulle börja fundera på norrland Glad. Jag har aldrig varit där, men det verkar så fint!
Svar på tråden Skambud?