HäxanSurtant skrev 2011-11-02 21:53:52 följande:
Ja helt sjukt, hittade ett för 55 000 med allt nytt, nyrenoverat, mark till och ja de var helt sjukt faktiskt. Hade jag kunnat försörja mig genom att tex bara mestadels sitta hemma med min dator och en telefon så hade jag köpt det. Helt klart värt att åka iväg långt bort och jobba ibland om man inte kan sköta allt hemifrån och ändå bo bra.
Plus att min mamma bor i orten jag hittade huset i

Vad var det för ort? Känns lite som en skröna att det skulle gå att hitta nyrenoverade hus för 10-50 000 kronor bara för att de ligger i "norrland".
Var då undrar en inbiten norrlänning som finkammat Hemnet. Det är faktiskt så att ofta förlorar man på att renovera sitt hus i Norrlands inland, men i regel får man ändå tillbaka en hel del av det man lagt ut.
Det bästa "kap" tror jag som vi hittade var en nybyggd villa (1 år gammal) som låg typ mitt ute i skogen, i "ingenstans" för 800 000 kronor. Den såg helfäsch ut på bilderna, med trägolv genomgående, bergvärme, dubbelgarage, superflashigt kök&badrum etc och låg med panoramafönster vid värsta, grymma ängsutsikten. Måste kostat åtminstone ett par miljoner att bygga, men tyvärr låg det helt off för vår del iaf...men åååh, vad fint det var och sjukt bra pris
Men jag har aldrig hört talas om fräscha hus för 10-50 000 kr i Norrland. I regel är det pensionärer som bott hela sitt liv i sitt hus som sätter den prislappen och då har de inte lagt en krona på renoveringar..det räcker med att pynta huset med älghuvuden tycker de nog