Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Hej! Tänkte jag kunde vara med här har läst men inte vågat hoppa in :0) Är i vecka 18+3 och bf är 11/8. Har en dotter som är född 11/9-09 så det hade varit roligt om det blev nästan samma datum igen. Har vart på kub och fått sett den liil* och vi ska på Rul i morgon. Har nu haft oturen att fått magsjukan 2 veckor i rad så jag är ganska trött. Så det ska bli skönt att få sen den lill*, även om jag känner den varje dag.

Jätte tråkigt att få höra er som har fått dårliga Rul Rynkar på näsan finns inte några ord som kan trösta i sånt läge. Man fick sig en tanke ställare att det kan ju hända.

• Challelotten

Tack alla :0)

Mammsen: med dotter hade jag bf 10/9 men hon kom ut 11/9. Och bm beräknade mig nu till den 10/8, men sen på kub:et sa de 11/8. Och de skulle inte ändra datumet på rul:et. Att kroppen kan ställa sig till rätta efter man har fått barn och allt.

Jag behövde inte ta några extra järn tabletter denna gång och det är tur för jag blir så hård i magen av de. Men jag kör på aco gravid vitaminer och omega 3. Då jag har allergier och astma, så ska omega 3 vara extra bra för den lill*. Dotter har inte vissat sig ha fått nått även iaf.

• Challelotten

Jag gick på öppna förskolan med mitt första och jag tyckte det var jätte trevligt att komma iväg hemifrån och träffa andra mammor så kan man ju diskutera och få råd. Där jag bodde innan hade de Bvc och öppna förskolan på samma ställe så om man hade något så kunde man bara gå till någon där inne och fråga. Sen hade vi olika grupper 1-4 mån 4-8 mån 8-12 mån, så hade de olika teman och så tog de ditt folk som kom och pratade och ordnade så man kunde lära sig första hjälpen på små barn. Och självklart lek och sång. Om det är första barnet kan jag rekommendera att gå på sånt jag lärde mig en massa :0) sen fanns det dagar då alla barn i olika åldrar var välkomna. Men där jag bor nu finns detta inte, här är det kyrkan som har hand om det och de har bara öppet så folk kan samlas. Men jag har en granne som ska ha någon vecka innan mig så jag har någon jag kan umgås med :0)

• Challelotten

Jag har moderkakan i framväg denna gång så jag får nog vänta på att känna nått på magen. Men jag känner den sparka och sånt på insidan. Jag kan även känna någon som sparkar mot ryggen, som jag inte kände med dottern då jag hade moderkakan i bakväg då.

• Challelotten

Mammsen tråkigt att höra att någon kan göra så mot någon. Men tur att du kunde rymma.

Nu har jag kommit hem ifrån rul. Allt såg bra ut men hon kunde inte få en perfekt bild utav hjärtat. Men hon sa att det såg fint ut. Hade samma dam som gjorde kub:et och nu sa hon att moderkakan satt i bakväg. Men se satt så långt ner att de ville kolla mig och två veckor igen och se om den har flyttat på sig, annars får jag komma tillbaka v.32. Det är svårt att se i början när den sitter så långt ner därför att hade hon sagt att den satt i framväg förra gången. Snurrig dam :0) och könet ville vi inte veta, mer spännande på förlossningen att se vad det blir :0)

• Challelotten

Vad kul att köpa ny vagn. Själv har jag en cresent classic kombi sen 09 så blir inte någon ny vagn. Bra vagn för off road :0) då vi har hund som ska ut i alla väder. Och dottern som blir 3, sitter knappt i sin vagn nu så ska köpa en ståbräda istället.

• Challelotten

I Jönköping får man veta om man frågar och de ser vad det är, men de lägger inte ner någon tid för att titta om de inte ser.

Men det var en sån härlig känsla att fråga på förlossningen om vad det blev :0) så vi frågade aldrig på ultraljudet.

• Challelotten

Det är ju tur att mer och mer landsting ändrar på sig så man får välja om man ville veta kön eller inte. Synd bara att alla inte har följt med. När jag väntade dottern fick man inte veta.

Idag har jag knappt kunna äta nått. Känner mig mätt hela tiden. Sen sitter jag som väktare i reception så kan inte bara gå här ifrån utan måste vara på plats hela tiden. Lite jobbit att man redan känner att det börjar att bli jobbit :D

• Challelotten

Usch vikten vill jag inte ens tänka på. Var nere på 70 i sommars sen började jag träna 2-3 gånger i veckan i höstat och på inskrivningen i början på Januari vägde jag 80. Har inte vågat att väga mig sen dess. Gick upp 20 kg med dottern och vägde på slutet 90 så jag vägde 10 kg mer på denna inskrivningen :0( men jag försöker träna nu med då jag hoppas inte jag behöver gå upp så mycket.

Jag träffade min bm i början på januari sen ska jag träffa henne när jag är i v.25. Väldigt långt mellan. Men det har ändrats en hel del den sist, jag var på många fler besök med första barnet. Hade jag sagt till så tror jag att jag hade fått gått någon mer gång.

• Challelotten

Ja man måste kunna trivas med sin bm, jag vet inte har bara träffat henne 1 gång :0) ska försöka få bort glykos belastningen kommer inte kunna få i mig det igen. Kan inte dricka avslagen cola efter förra gången, någon positivt med det iaf har slutat med cola helt och hållet.

Svar på tråden Augustibebis 2012