Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Usch vad hemskt att behöva gå igenom en sen abort. Man kan inte ens föreställa sig den sorg. :0(

• Challelotten

Jag fick också en rand på magen förra gången men jag fick en flicka :0)

Hörde på radion i morse hade de har blivit hårdare på graviditetspenningen på försäkringskassan. Att det inte är många som får det nu. Tråkigt, det är ju inte precis lätt att vara gravid på slutet.

• Challelotten

Ska skicka in en ansökan så får man se :0) förra gången fick jag det men då förbjöd min chef mig att arbeta de sista två månaderna. Nu jobbar jag inte i en sån hotfull miljö. Så det blir svårare.

Lider med er som har fått foglossning. Har sluppit dem iaf. Hade inte så farligt med första men hade så himla ont ländryggen efter att ha burit bälte med massa saker på.

Vi hyrde får barnskydd förra gången men denna gång tänkte vi köpa ett då de kan ha det ca ett år sen får den ta över dotterns bilstol då hon fyller fyra när den lille fyller 1. Så slipper man köpa en helt ny stol för flera tusenlappar. Hoppas på att babyproffsens babykväll nästa vecka att de säljer ut någon babyskydd billigt :0)

• Challelotten

Babyproffsen i Jönköping brukar en kväll på våren då de bjuder in olika leverantörer så har de special erbjudande och sånt. Vet inte om de andra butikerna har det men det borde de :0) vi fick 1000kr på den bildstolen vi har nu och förra året köpte jag brios sittvagn jätte billigt.

Byttadagarna har jag inte varit på, har inte hittat något nära mig iaf.

• Challelotten

Är det någon som har haft brios babbyskydd primo? De har nedsatt pris på lekmer.se. Babyskydd plus bas för 1300:-. Tänkte att barnet skulle ha det i ca ett år. Tänkte om det är ett liten eller bra med utrymme? Sen får man betala efter midsommar.. Perfekt när skattepengarna kommer :D

• Challelotten

Nu såg jag att basen var tillfälligt slut undra om de hinner få in mer innan erbjudandet tar slut den 25/3 :0(

Fru elle vad bra :0) får slå till om de får in basen igen :0)

• Challelotten

Jag köper ju med basen och de skulle få in mer på tors/ fredag så det lutar åt att jag köper den :0) den svart röda var så snygg.

Ellenbmt: man får tillbaka känseln :0) det jag kände i början var att man spände sig lite som man trodde att det skulle göra ont eller nått. Men sen är allt som vanligt igen. Ifall så var det för mig.

Tyg blöjor har jag inte testat. Här är det pampers som gäller.

Svar på tråden Augustibebis 2012