Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

I lägenheten vi borde innan i köpte vi en mindre variant som ser ut som en vanlig men inte en sån topmatare som är mindre, sen vi köpte babycares skötbord på babyproffsen och tog bort två utav de nedre korgarna så kunde vi ställa ställningen över hela tvättmaskinen. Blev kanon :0)

En kollega blev varnad av att ha bara ha nått på själva tvättmaskinen av att det kunde gå fel med vatten och el så hela tvättmaskinen blev strömförande. Så jag vågade inte. Så det bllev en mindre så man kan tvätta något hemma, men mest nere i tvätt stugan. Den gång slipper vi bry oss om sånt då vi bor i ett hus :0)

• Challelotten

Tycker att det går i perioder med hur dottern sover. Vi slutade redan vid 1 1/2 års ålder med att sova på dagen och vid två slutade hon helt med det på dagis också annars får vi aldrig i säng henne på kvällen. Hon har aldrig sovit så mycket. De sa att bebisar sover äter och sover men hon var vaken åt och var vaken :0) så jag hoppas att denna sover mer ;0)

82 dagar kvar och jag har börjat kunna dricka latte och sånt igen. Vanligt svart går fortfarnas inte men det är ett steg mot rätt riktning. Kan väl dricka vanligt svart kaffe när inpå förlossningen. Så var det med dottern iaf :0) då vet man att det är nära :D

• Challelotten

Tror de flesta män inte kan förstå eller sätta sig in hur vi har det. Min sambo sa att alla 9 mån kommer på förlossningen när man
    får se bebisen för första gången.

Var hos bm igår och allt såg bra ut :0) hjärtslaget låg på 134 denna gång. och sf låg på 28 och jag är i v.28+5 så den växer som den ska.

Är så trött idag, dottern vaknade ett i natt och började spy. Inte roligt och de skulle haft cirkus och ponny ridning på dagis idag. Hon som hade sett fram emot denna dag. Är det imon nu ska vi gå till dagis gick hon och sa hela dagen igår. Får försöka hitta på något kul till helgen med henne.

Får testa te:et när det närmar sig. Testade något förra gången men kommer inte vad det var. Någon krydda man skulle blanda i te eller vanligt vatten. Sex ville inte mannen göra förra gången då han var rädd att han skulle skada barnet. Sen tror jag att vila hjälper mycket mot slutet så kroppen kan jobba i fred.

• Challelotten

Angående bikini så beställde jag mig en tankini på Nelly som var så skön istället för baddräkt eller bikini. Så kan man dra upp ifall man vill sola mage.

Passade på nu och köpte mig ett par byxor och en kjol ifrån polarn och Pyret de säljer ut sina kläder :0) sen gick jobbet in och betalde mina byxor för jag måste ha ett par svarta byxor och de andra har gått sönder. Och jobbet kan inte göra mamma kläder så man får köpa själv. Men nästa år kommer det ett fint mamma mode sa de till mig.

I sommar ska vi bara vara hemma. Vi har ett nybyggt hus så förra sommaren gjorde vi iordning gräsmatta. Så i år ska vi sätta ditt staket och sånt. Ska bli kul att börja få ordning på utsidan men det är mycket kvar som får bli ett annat år :0) kostar allt för mycket.

• Challelotten

Någon mer som har gått två paket ifrån allt för föräldrar? Jag har fått hem två även om jag bara har anmält mig en gång.

Så jag har så jag kan hämta ut två gratis bodys :0)

• Challelotten

Det bästa är att ringa in till fk med era frågor :0) då får ni nog det rätta svaret.

Efter 1 år måste man ta ut minst 5 dagar för att få behålla sin sgi. För att få ut 80% av sin lön måste man ta ut 7 dagar i veckan. Det står inte något på fk hemsida om man inte jobbar heltid. Men ring fk :0)

Snart är maj redan slut och jag såg på Skatteverkets hemsida att de betalar ut skattepengarna i slutet av v.23 :0)

Men det känns tungt nu och det är 7 veckors arbete kvar till semester :0(

• Challelotten

Har inte packat min bb väska än men har lagt de jag ska ha med till bebisen i en hög :0) kommer väl slänga ner det sista till mig i sista Sec.

Min lille kan fortfarande vända på sig är i v.30. Det känns när den vänder på sig finns inte så mycket plats kvar nu :0)

Har till och med börjat att vakna på nätterna nu när den har sina lek stunder och varje gång jag vänder på mig vaknar jag till. Känner mig så svullen och stor nu. Nu tänker varför man inte tog mer ledighet. Bara 6 veckor jobb kvar :0(

• Challelotten

Jag har bf den 11/8 och är på v. 29+3. Alla mina appar säger samma.

Har också börjat må illa igen. Det kommer även när man hat ätit för mycket. Blir väl att köpa lite halsbränna medicin.

Tråkigt väder nu men det är ju tur att man jobbar hela veckan, men på fredag ska jag och sambon och min mamma åka upp till Falun för att städa ut sommarstugan som ska säljas. Så det blir sista turen. Dottern och hunden får vara hemma med farmor och farfar. hoppas att vädret hinner och ändras till dess.

• Challelotten

Vi har det mesta kvar sen dottern men blir det en pojk så har jag inte så har jag inte mycket neutralt efter storlek 62 :0)

Har köpt ett babyskydd denna gång och så behöver vi en ny skötväska det är väl de stora som vi ska och har köpt. Sen köper man alltid på sig lite kläder och sånt ;0)

Andningslarm och sånt har vi inte och kommer inte köpa heller. Vi klarade oss bra utan med första så :0) oron finns ju alltid där men så stor att jag köper andningslarm. Man blir nog mer orolig när den piper för minsta lilla. Vet ju inte hur dagens ser ut men 09 var det vanligt med mycket falska larm. Av det jag hörde då.
    Men förstår ju dem som har varit om något och vill lugna sin oro. Hade jag varit multi rik hade jag nog köpt på mig allt :D

• Challelotten

Vi har med användt MAM och vi har alltid varit nöjda. Vi använder fortfarnas deras flaskor som vatten flaska på natten åt dottern.

Köper gärna inte nappar och flaskor som man bara hittar i vissa butiker. Lättare att man kan köpa när man handlar i matbutiker.

Jag använde amningsnapp med dottern för hon sög så dårligt i början så jag ammade och gav flaska och med amningsnappen var det lätt att växla :0)

Får se hur det blir denna gång. Frågade min bm om jag skulle köpa en amningsnapp och ha med mig men hon tyckte jag skulle vänta. Det var ju inget fel på brösten bara att dottern inte kunde suga ordentligt.
    Hoppas verkligen att amningen blir lättare denna gång.

Svar på tråden Augustibebis 2012