Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Saftmedbulle: det måste ha gjort ont. Hoppas att det läker fint.

Någon som har testat tens vid förlossning och kan säga om det hjälper och hur det känns? Hörde någon säga att det med gjorde ont.

• Challelotten

Ok :0) ja tänkte testa det att ha hemma innan man åker in.

Det skulle kosta 300:- att låna här så man vill ju dubbel kolla om det är bra. Men sen kanske det inte funkar för en iaf :0)

• Challelotten

Tira: håller tummarna att han inte går bort innan din lill* kommer. Finns inte några ord som kan göra det bättre. Min pappa åker inte och ut ifrån sjukhuset. Han har diabetes och förlorat synen, ena foten, njurana har lagt av så han får dialys och har inflammationer i kroppen som aldrig går över förstår oron om man inte vet om personen finns kvar så mycket längre. Så jag förstår oro nu.

Här går man och väntar på svar ifrån fk om gravidstspenning, skickade in 5/4. Ringde idag och kollade med dem och då har de kollat på det än bara noterat att det har kommit in. Jätte kul eller inte :0( tur att jag bara ansökte om 1 månad innan bf annars hade jag skulle jag gått nu i början av juni nu. Men jag hade gärna gått nu, vet inte om jag orkar jobba 6 veckor till.

• Challelotten

Man får be fk att dra den skatten man har annars drar de den som som du skriver.

Min sambo läser inte på något. Men är alltid med på bm besöken och sånt. Men han var jätte bra min förra förlossning. Tror dem flesta tar sig i kragen och finns där för en. Sen sa sambon att han inte förstår förrens på förlossningen att det verkligen finns en liten i magen och alla 9 mån kommer ikapp en då.

Helt slut, rensar ut en sommarstuga sen hjälper det inte att det är ute dass och man får gå en bit. Är uppe i Dalarna så hör har det bara regnar och varit max 5 plus idag.

• Challelotten

Kampis: jag fick något efter förlossningen föra gången men det var ett stor piller :0) kommer inte ihåg vad det var men jag har nu problem med denna gång med. Men det värsta är att det inte gör ont nu eller så men efter förlossningen kommer det att göra så ont.

Såg att Lindex har börjat med amnings bh någon som har testa deras? Såg en sån fin i spets och de hade även 2 för 199:-.

Någon som kan ge tips om nyttiga mellan mål så man håller sig mätt? Känner mig då svullen och har haft sånt sött sug nu det senaste så jag är rädd att vågen har sprungit iväg :0( även om jag har sagt till mig själv att inte tänka på vikten. Men set blir vägning hos bm på måndag. Första en inskrivningen även om jag har vägt mig hemma så har jag inte kollat sen jag var i v.25 är nu i v31.

• Challelotten

AR: Tur att allt såg bra ut :0)

Tack för svaren på mellanmål ska testa.

Min lille ligger fortfarande och vänder på sig, men mest ligger den neråt. Känner tydlig hicka vid bäcken och en rumpa som ginder på mitt vänsta revben, inte så skönt. Man känner igen nu med andra vad det är som buffar inne i magen.

• Challelotten

Min syster valde att inte amma för att hon bara inte ville och hon fick tablett på förlossningen men hon hade pratar med bm innan så förlossningen visste att hon inte skulle amma. Så ni som inte vill kanske ska ta upp det innan :0)

• Challelotten

Det finns så mycket man ska akta sig för när man är gravid och jag tror inte att bara för att råkade sova på höger sida att bebisen skulle dö. Måste finnas nått mer som har osakat det. Då är det nog mer risk att moderkakan slutar fungera eller lossnar. Sen kan man inte välja hur man sover när man väl sover. Min bm har inte sagt något om detta heller så. Jag försöker lita på min magkänsla :0)

Man känner mer lättnad nu att vara gravid och ska föda än när man såg på bm på est end avsnittet. Hade inte velat vara gravid på den tiden.

• Challelotten

Känns som jag med kommer landa över 100 kg, känner mig redan deppig över att få ställa mig på vågen på måndag hos bm. Vill inte, har sagt till mig själv och inte tänja på vikten men det går på auto. Men allt har satt sig på magen denna gång. När man väntade tösen gick hela jag upp. Försökte träna i går men fick en massa sammandragningar istället. Får stå ut de sista veckorna bara 8 veckor kvar nu :0)

Märkte också med första barnet att många slutade att höra av sig. Men nu är man mest vän med såna som redan har barn så jag har inte märkt någon skillnad än iaf. Man får se det som de som inte finns kvar inte var riktiga vänner.

Äntligen fredag men inte några skattepengar på konton än :0(

• Challelotten

I min babygrupp app står det i v.31 att bebisen sover mellan 90-95% i magen. Man känner ju även dem när de drömmer i magen :0) Min tar sov morgon men är uppe sent, som sin pappa och dotter ;0) det är bara jag som somnar tidigt.

Måste verkligen ge en stjärna till alla som har smått och måste bäras och allt. Min dotter blir 3 nu den elfte sep. Och jag är nu helt slut efter helgen efter att ha sprungit runt efter henne hela helgen plus en hund på det. Sambon jobbar varannan helg så. Är inte trött på det sättet utan kroppen är helt slut. Bara fem veckor kvar till semester :0( och åtta till bebis ska komma. Hur ska jag orka.

Svar på tråden Augustibebis 2012