Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Har bröstpump men fick aldrig till det så den funkade. Annars är ju kuppor kanon när man ammar. Först köpte jag Ikeas billiga tvättlappar och använde under ena bröstet. Bra och ha när de spyr och ska rapas med :0) billiga och håller i tvätten.

Har börjat att räkna ner istället för att säga vilken vecka man är i... Bara 17v kvar ;0)

• Challelotten

Hade nog med ringt till gyn eller sin bm så man fick komma in på kontroll. Inte kul att gå och små blöda även om man vet att man kan göra det. Hoppas att försvinner.

• Challelotten

Jag har inte vågat att ställa mig på vågen efter påsk :0) har också fått sånt söt sug nu innan kunde jag inte ens kolla på choklad nu vill jag ha det hela tiden.

Men när jag väntade dottern bytte jag bort allt mjukt bröd de sista två månaderna och tog knäckebröd istället och jag gick ner istället för upp så det försöker jag göra denna grav med :0) hade ju bara gått upp 2 kg i v.20.

vi har en cresent classic från 2009 och det är plast muttrar på den och de går ju sönder med tiden så jag ska lämna in vagnen till babyproffsen och låta dem bytta ut allt.

Nu har jag börjat bli sådär trött igen. Får börja äta mer järnrik mat :0)

• Challelotten

Har inte provatprofylax mendet  hade varit kul att testa. Vi fick bara papper på det med första barnet. Tror inte de har någon kurs i Jönköping.

• Challelotten

Min dotter var 48 cm och vägde 3680gram och hon kunde ha 50 länge :0) sen beror det ju på hur kläderna ser ut. Gillar med att ett gäng med kläder när de spyr och bajsar början så man kan bytta och slippa tvätta jämt.

• Challelotten

När man inte är gravid vill man bli det och nu när man är det vill man bara att det ska vara över.. Känner redan att nr två bara får följa med. Och ibland kommer man på sig under dagen eller får en sprakar... Just det jag har ju en liten där. Man kan liksom inte vara i sin bubbla som man var med den första då man inte kunde tänka på något annat :0)

• Challelotten

Jag gick upp hela tiden med dottern gick 21 kg nu i v. 24 har jag gått upp 6kg så jag är nöjd men jag har gått upp 4 kg sen v.19 inte så roligt. Så allt godis i påsk har satt sina spår :D måste verkligen få bort detta söt sug. Någon som har någon ide?

• Challelotten

Hade inte heller någon mjölk med dottern innan, allt kom när hon föddes :0) kände att man tänker så mycket på förlossningen med första att man inte tog åt sig informationen om ammingen. Hade det svårt med dottern och ingen hjälp på bb. Så nu vet jag vad som väntas.

Svar på tråden Augustibebis 2012