Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Har beställt babyskyddet idag :0) såg att någon skrev om babyskydd innan och jag hyrde från babyproffsen förra gången och vi betalde 100:- i månaden och lånade en acta graco den var helt okej. Har även kollat på maxi-cosi och jag tyckte den såg så stor ut. Men åk till en affär och kolla på dem och de är ju duktiga på att svara på olika frågor. Vi har beställt en brio denna gång :0)

Grattis till födelsedag och lyckade rul :0) jag ska tillbaka på mitt andra rul nu på måndag.. Längtar hoppas att det ligger rätt så jag får se lite mer än bara i profil som förra gången.

Super härligt väder i Jönköping 20 grader i solen... Så surt att man jobbar en sån dag.

• Challelotten

Vi döpte dottern när hon blev 3 mån. Hade ett på andra advent :0)

Med dottern grät jag av minsta lilla och så fort jag blev arg så kom tårarna. Men jag har inte känner av något sånt nu men jag har ju ett par månader på mig :0) v.20 imorgon. Denna graviditet har varit helt olika mått jätte dårligt och spyt men med dottern mådde jag hur bra som helst. Man börjar ju undra om det inte gömmer sig en liten pojk i magen ;0) men det får jag veta i augusti.

• Challelotten

Usch vad tråkigt med sammandragningar, blir du orolig så kan man ju åka in och kolla så man vet, bättre att kolla så man slipper att vara orolig. Det kan ju också göra en stressad och få mer sammandragningar. Hoppas att det går över.

Måste bara säga att jag vågade väga mig och jag har bara gått upp 2 kg :D sen i början på januari. Är så glad har annars jobbit med att jag går upp så lätt.

Har hämtat mitt babyskydd idag, beställde det i torsdag fick ett sms igår att det hade kommit. Snabbt kan man säga.

• Challelotten

Blev så nervös nu, hämtade ut en ny salva mot mina eksem jag får på ena handen och jag har ju använder innan men läste att det finns risk att det kan gå över till bebisen mer står det i inte. Att man skulle rådfråga sin läkare innan. Man får aldrig slutat oroa sig :0( orka vänta tills måndag och få svar på hur farligt det.

• Challelotten

Jag har bf 11/8 och jag är i v. 20+2 så du borde vara en dag förre :0)

Mitt andra rul idag kl. 11.30... Längtar :0)

Vår dotter heter Filippa så om det blir en till liten tjej ska hon hetta Felicia och om det blir en pojke har vi inte riktigt kommit överens än jag gillar Kasper och det var okej första gången men nu är sambon inne på Felix och det är ju inte helt fel vi får se vad det blir :0) har en känsla att det blir en pojk men jag hade fel förra gången så :D

• Challelotten

Någon som har testat tens? Hade tänkt göra det med dottern men det blev aldrig av och funderar på att verkligen testa denna gång. Vet att man måste boka en i god till till förlossningen.

• Challelotten

Det blir nog att försöka testa tens hemma och lustgas och bad på förlossningen sen :0) Körde på ryggbedövningen förra gången men orkade inte efter varit vaken 24 h så jag somande sen när man vakande var det dags att föda barn :0)

Tråkigt med pixel och jag hoppas att det går bra för Strongenough. Men det är ju starkt att kunna ta ett sånt beslut som hon har gjort.

BM på vårt andra RUL skrämde upp oss lite, hon sa att allt såg jätte fint ut och moderkakan hade flýttat sig  och hjärtat såg fint ut.... men när hon kollade i fel läge tycket hon att höger kammare var någont större ut än vänstra kammaren så hon ville att en läkare skulle kolla på det. Hon sa att det är säkert för att hon har kollat för mycket på hjärtat och när hon kollar noggrant så ser det inte ut så men man blir ju fortfarande nervös. Så det blir att vänta på ett samtal. Men på första RUL såg det fint ut så jag är nervös men inte för orolig.     

• Challelotten

Mammasen: tänkte ha tens hemma sen när jag kommer till förlossningen att bada och använda lust gasen. Men man hinner nog ändra sig ett par gången innan det är dags :0)

Vart inne och köpt lite på meandi idag :0) de släppte nyheter idag. Så det blev till mig, dottern och till den Lill*.

Idag måste jag försöka skriva och skicka till försäkringskassan. Känner att dagarna bara försvinner och till slut är det försent.

• Challelotten

Äntligen ringde läkaren ifrån mitt ultraljuds bilder och hon sa att hon var nöjd av det hon såg och det skulle inte vara något fel på barnets hjärta. Men hon ville att vi skulle komma igen i v.25 bara för att det är rutin :0) Vem säger inte nej till att få se sitt barn igen ;0)

Vad det gäller kläder så kan jag hålla med om klänningar i början, men det är ju en smak sak. Sen köpte jag vad jag gillade och tänkte inte så mycket på årstiden.... inte jätte smart att köpa en body med långa armar på sommaren. Tänkte jag skulle gå igenom nu i helgen vad jag har här hemma och börja ordna lite ;0) Köpte ju ett sånt söt pingu set till spjällsängen. Och en röd laban filt som nu dottern har och ser ju allt som det vore hennes :0) Det blev turkos och rött. Sattsar på lite färg denna gång, förra gången var jag lite feg och körde neutralt och laban till sängen.

Även om vi inte ville veta vad det var så vänder man och vrider på ultraljudsbilden och försöker gissa :0)      

• Challelotten

Denna vecka som kommer blir det inte lätt att hålla sig ifrån allt godis. Idag var vi och köpte påskgodis och dottern som är 2 och ett halvt fick följa med och fylla sitt första påskägg. Det blir inte lätt att inte låta bli att gå till skåpet och ta sig den bit :D har redan bestämt mig för en lång promenad nu ikväll. Surt bara att det har börjat att snöa här nu.

Svar på tråden Augustibebis 2012