Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Måste fråga tänkte ringa till bm nu vid 11, får ibland ont på vänstra sidan av magen strax under revbenen eller en liten längre bit ner. Som om någon kommer i kläm eller nått jätte svårt att förklara. Någon som har någon ide? Känns som man ringer för allt ibland :0)

• Challelotten

Ja för ibland känns det som om bebisen ligger där och trycker på den sidan. Bm sa att det även kunde vara ligementen, bebisen ligger väl och töjer ut ena sidan. Men blir det värre sa hon att jag skulle ringa förlossningen. Annars får jag vänta tills nästa tis då jag har ett läkare ul inplanterat och jag skulle säga till läkaren så skulle den kolla till det då.

• Challelotten

Lite skönt att fler har känner något då är det säkert inget att oroa sig ;D

Sigrid är väldigt fint namn :0)

Man får passa på nu och ta det lugnt innan bebis kommer sen kan man inte få den ensam tiden man behöver. Jag skulle nappa direkt på att gå på spa.

• Challelotten

Min bm kollar sockret varje gång, men min pappa har diabetes så de vill ha en extra koll på mig. Men jag har alltid haft bra värden, hoppas att det håller sig så.

Har börjat att svullna nu känner i benen och händerna. Ska testa stödstrumpor nu.

99 dagar kvar idag :D

• Challelotten

Vad de sa till var att den flyttar sig när magen växer. På mitt kub låg moderkakan i framväg långt ner. Sen på första ul så låg den i bakväg och precis vid öppningen och sen kollade de mig två veckor efter och då handen växt upp 2 cm så jag behövde inte någon extra koll i v.32. Men en läkare ska kolla hjärtat på tisdag då de tyckte att höger kammare var något större än den vänstra men en läkare har kollat på mina bilder och kunde inte så nått men de tar en extra koll som en rutin. Får se vad moderkakan sitter då :0) vill ju att det ska vara tisdag nu ;D

• Challelotten

Jag smörjde inte något där nere förra gången och sprack inte något. Tror inte man kan förebygga men det jan nog vara skönt för en själv och smörja in. Jag smörjde magen förra gången men fick bristningar i v38 så himla surt. Denna gång smörjer jag med buters bee hittade det på Nelly man fick 25 ml mer än weledas och den kostade bara 139:- så när i inte weledas funkade flera gången så blev jag lite snål ;0) men burt's bee har en godare lukt med citrus istället :0) de hade någon butter i samma märke som jag tänkte testa med.

• Challelotten

Kampis: tur att hon mådde bra i magen :0)

Issan8: alltid tråkigt när något sånt händer. När jag var gravid med dottern så fick jag reda på att ens kollega syster hade fått ett sent i v27 då moderkakan hade slutat att fungera och då var jag i v25 man blir så rädd själv när man får reda på sånt.
    Som tur är ska jag på ett ul imorgon :0)

Har fått massa komplimanger nu av folk att man ser så fräsch ut :0) skönt att höra nu när man själv tycker att man har svullnat upp.

Bara 9 veckor kvar till semester och 13 veckor kvar till bebis :D

Svar på tråden Augustibebis 2012