Augustibebis 2012
Vi hade en kräkbebis så det gick åt flera ombyten per dag. Så för min del så köps det ganska mycket kläder hellre det än att behöva tvätta hela tiden.
Vi hade en kräkbebis så det gick åt flera ombyten per dag. Så för min del så köps det ganska mycket kläder hellre det än att behöva tvätta hela tiden.
Hejåhå: jag tycker absolut att du ska tacka ja till inbjudan. Det är ju bara att säga att du inte kan garantera att ni kommer men att ni planerar för det. Din vän uppskattar nog att du vill försöka vara där för henne på hennes stora dag. Som sagt så kan du ju föda där om det skulle behövas ;) bara att packa med lite bebiskläder och babyskydd utfall att :)
Min man var bara hemma 5 dagar i samband med dotterns födsel. Sedan var han ledig varje måndag i 5 veckor istället så det går utmärkt att dela upp de 10 pappadagarna. Denna gång vill jag dock helst att han är hemma i 10 dagar på en gång både för min och storasysters skull.
Sommaren12: tell me about it! Det verkar vara ett manligt drag ;). Dock så har han nappat på ett förslag så vi är nog "klara" med det. Om inte bebis ser ut som något annat såklart!
Natlup: vad jag har hört så ska man inte bada bubbelpool pga infektionsrisk.
Hej tjejer! Nu kan jag inte sova mer. Igårkväll vid typ 12 så började jag få ont i magen och ryggen. Det har sedan suttit i hela natten och nu går det bara inte somna om. Jag tycker liksom inte att magen blir spänd varje gång det för ont. Smärtan i ryggslutet är dock konstant. Typ som stark mensvärk... Jobbigt! Jag vet inte om man ska ringa in eller inte. Det är ju säkert bara växtvärk eller något och då känna det så pinsamt..
Efter att ha sovit en stund i förmiddags så har jag mått bra! Härligt! Men kommer det tillbaka idag så ringer jag nog och hör med de pÅ förlossningen.
Alltså den här freakin mobil appen driver mig till vansinne! Dagens 3:e försök att bli hörd påbörjas nu!
Jag är rent allergisk mot att höra "tjockis". Jag är gravid, inte tjock och det är en jäkla skillnad! Jag har mest fått mage och bröst så jag är verkligen inte tjock men man känner sig jävligt ful av alla pikarna!
Ang bebis i sovrummet så kommer lillebror få sova i en korg hos oss. Sedan får han byta till spjälsängen. Om han föredrar vår säng så går det med bra. Sedan får han sova hos oss tills han slutar äta på nätterna, då får vi se hur vi gör.
Ang vikten så har jag gått upp mer denna gång än vad jag hade i samma vecka med dottern. Dock så vägde jag 5 kg mindre i utgångspunkt. 174cm startvikt 53kg, v 24+4 62kg