Inlägg från: lillakotten |Visa alla inlägg
  • lillakotten

Augustibebis 2012

Jag är så sugen på att berätta för henne men eftersom jag mår bra och det inte synd något än så känns det bättre att vänta. Vi får se när magen börjar komma framåt maj-juni så kanske vi kan berätta. Fast helst skulle jag vilja göra det nu! :)

• lillakotten

Sommaren: jag tror inte att det får plats en mjuklift i buggan. Vår dotter är född i oktober och med bebis, ytterkläder och åkpåse så fanns det inte jätte mycket utrymme kvar. Men en grym vagn förutom sittdelen som dottern hatade! Denna gång så har vi köpt en teutonia spirit s3 med mjuklift då det verkar grymt smidigt att bara bära med sig om bebisen sover. Buggan var ganska jobbig att bära liggdelen på.

• lillakotten

Jag tror det beror på området som man bor i om det är stor stöldrisk eller inte. Vi har så gott som alltid vår vagn i förrådet och det har aldrig hänt något.

• lillakotten

Albasmamma: jag har planerat att jobba fram till augusti och sedan tabut semester fram till bf oh efter det så tar jag fp.

• lillakotten

Jag vill nog helst vara på bb Stockholm eller Danderyd. Tror ni man får eget rum på KS om man är förstföderska? Dottern är ju född med snitt så visst kan jag inte räknas som omföderska?

• lillakotten

Har också hatt min första bebisdröm inatt. Drömde att vi var på rul och att bebis vägrade visa könet. Sen fick vi bilderna och de såg ut som en född bebis i den där plastsängen på bb ni vet... Väldigt märkligt!

• lillakotten

På Danderyd så var maten helt ok. Vi fick stanna 2 nätter i eget rum men då hade jag planerat snitt.

• lillakotten

Min dotter älskade babybjörn och det gjorde även jag. Vi hade en active men när hon blev lite över året så gjorde det ont i axlarna då man bar längre stunder. Kan dock bero på att jag är ganska smal och att den inte satt helt som den skulle på mig. Testade även babybjörn comfort carrier som är en jätte bra men lite stor sele. Den var kanon men är från 6kg vilket dottern inte vägde förens runt 7 månader. Denna gång så vill jag testa babybjörn miracle den verkar bra tycker jag.

Svar på tråden Augustibebis 2012