• Karo77

Augustibebis 2012

Sommaren: skamdes han inte? Bra gjort inget kaffe!!!ha ha

• Karo77
    NiniMe skrev 2012-06-18 10:58:04 följande:
    Fasen jag har fått tryck mot stjärten, känns som jag behöver bajja hela tiden hahaha, e detta normalt?

Det kanske blir Bebis snart jag fick den kanslan nar min son vande sig
  • Karo77
    fransyskan skrev 2012-06-18 12:17:36 följande:
    Man får ju helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag vet ju t.ex. att jag inte kommer att få som jag vill i allt utan får fokusera innåt istället. Inte försöka kontrollera situationen utan istället mina egna tankar och reaktioner. Jag återkommer i september och berättar om det funkade eller om det vara var hippie-svammel! Fast fasiken... jag hade bra gärna velat ha möjligheten att tok-dricka nyponsoppa! Såg på "Ett barn i minuten" (eller vad det nu hette) på TV4 Play och jag tyckte det såg mysigt ut att få dricka hinkvis med nyponsoppa!

Det kommer bli sa bra fransyskan!! jag vill ocksa ha nyponsoppa...
  • Karo77

Hejsan tjejer! Har varit hos BM och fatt snitt datum 02/08 !!!! Bara 44dagar kvar!!! Ar i vecka 32 (31+5)och! Vagen visar +13kg Med SF 34

• Karo77

Ja verkligen harligt men jag ar lite orolig over att han kommer tidigare .... Min forsta son hade ocksa BF 15/08 och kom helt fardigbakad den 15/07. graviditeten ser précis Lika ut som forsta gangen(barnetsstorlek)... Det behover inte betyda nat men man Blir val lite nojjig. Jag far ju absolut inte komma in i "varkarbetet" pga. Mitt ryggproblem och mitt Arr i livmodern fran forra KS som ar for tunt.

• Karo77

Jag undrar om SF mattet: i vecka 32( vad ar normala mattet). Har sa mater det inte magen egentligen och ger inga varden som i sverige. Jag bad dom ar mata SF denna gang men det sager mig inte sa mycket. :-/

• Karo77
    Hejåhå skrev 2012-06-19 20:16:40 följande:
    Jag är också snittat sedan innan, ett barn. Hur vet du att ditt ärr är för tunt? Jag har nojjat lite över det eftersom det ibland känns som att det ömmar på en viss punkt, precis som att man får en spark på livmoder-ärret.

Min BM matte tjockleken pa arret Med vaginalt UL. Med min forsta sa blev det ett katastrof snitt pa 35cm med svar lakning och darav en stenkontroll denna graviditet. Jag tycker ocksa det ar obehaligt nar bebben kickar pa arret!! Har inte full kansel dar sa det sticker till ganska mycket. Oftast ar det olakta nerver som gor det obehaligt enligt min BM.
  • Karo77
    Hejåhå skrev 2012-06-20 05:19:41 följande:
    Karo77: vart känner du ditt ärr? Jag tror mitt ärr sitter några cm upp och till höger, som om de gått lite omlott i lagren in. Ovanför bikinisnittet på huden upp en bit mig naveln har jag ingen känsel i huden på ett område ca 10 x 10 cm. Kan sticka med en nål utan att känna det i yttersta hudlagret.

jag har inen kansel just pa arret och nagra cm runt om.mitt arr som en halvmane under gravid magen. I livmodern sa ser man den tydligt 2 vita rander ovanfor huvudet pa bebisen (ligger Med huvudet ner)
  • Karo77
    Roos26 skrev 2012-06-20 23:49:13 följande:
    Förra graviditeten svullna jag sjuuukt mycket. Denna så har de vart någon enstaka kväll bara. Jag dricker citron vatten varje dag med massa citron saft i:D Det hjälper att driva ut vatten ur kroppen:)

Far du inte ont i magen av citronvatten? Min mage ar sa sjukt kanslig numera:-/ sa jag har inte vagat mig pa citronvatten .
  • Karo77

God morgon girls!! 42 dagar kvar och jag har fortfarande inte gjort nat har hemma for bebisen.... Kanske borjar bli aktuellt

Svar på tråden Augustibebis 2012