• Karo77

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2012-04-26 17:52:15 följande:
    Folk är generellt knasiga, och när man har en mage att tala om får ALLA kommentera. Dumheter säger jag, försök att skaka av dig det och lägg inte energi på såna som prompt måste delge dig sina åsikter om DIN mage och bebis.

Jà det ar val inget att hanga upp sig pa egentligen m'en ibland sa gar det for langt!!!! Jag tror nog att jag hakat mig pga min svarmor. ... Hon ar en helt underbar farmor och svarmor m'en hennes storsta onskan ar att vi far en flicka. Redan med forsta bebisen var hon lite besviken over en pojke, och den har gangen vart hon dubbelt sa besviken!!!! Jag ar hemligt skadeglad och tackar gudarna over andra pojken. Tanker mest pa min son som har blivit sa alskad och bortskamd och helt plotsligt hamna i skuggan av en sa efterlangtad lillasyster!!!
  • Karo77

Vad hander... Texten bara forvsinner! Naja idag + 25 och sol hoss oss!!!!

• Karo77
    Sandra1983 skrev 2012-04-27 22:26:04 följande:
    Funkar det inte att köra med mammaleggings? Det är ju höga och håller in lite grann , i vilket fall så blir det inte ett "veck" vid dina lööööv handels. Finns att köpa för 99 kr på HM

Maternity shapewear Uk finns det bra produkter.
  • Karo77
    LiJon skrev 2012-05-01 21:02:47 följande:
    Hej på er! Är hemkommen efter en långhelg i Norge med sambo och min familj, vi har stuga där och har haft släktträff med alla mammas norska kusiner och kusinbarn, sammanlagt 60 stycken. Har haft mysigt utan TV och dator, mindre mysigt utan dusch och utedass istället för riktig toalett Skönt att vara hemma igen! Har skummat igenom sista sidorna. Angående namn är det lika här, jag kommer med massa förslag och sambon säger nej till alla men kommer inte på några egna. Dooock är det ett enda som vi båda enats om så nu känns det som att hon heter så, sambon kallar henne för det redan. Såg att någon/några fler har blivit trötta igen, jag med. Även om jag sover jättebra så blir jag så SJUKT trött efter 17-tiden på eftermiddagen. Det har känts lite tråkigt nu under minisemestern när de andra (sambon, min syster + sambo och föräldrarna) har velat sitta uppe läääänge på kvällarna och spelat spel och dricka öl & vin, och jag ville gå och lägga mig redan nio, haha. De höll mig uppe till midnatt igår kväll och det slutade med att jag fick nåt gravidhormonellt/utmattad-utbrott och nästan började grina och gick och la mig Hur högt känner ni andra livmodern nu? Jag är i v. 25 (24+3) nu och tycker att jag känner den så högt upp, runt 5 cm ovanför naveln? Om jag nu känner rätt, men ligger jag på rygg och känner så är det hårt nästan hela vägen upp. Ska till bm den 12 så det ska bli spännande att se hur sf-måttet ligger till.

Jag ar ocksa i v 25 och har livmodern ca 5cm ovanfor naveln. Nar jag ligger ner brukar bebben boa runt och han ror sig ovanfor naveln. Sa jag ar tvarsaker pa 5cm
  • Karo77

Hejsan , nu har jag fatt slutdommen= kommer att bli snittad( vantar pa datum) skulle gissa pa mitten/ slutet pa juli. Min son hade samma bf( 15/08) men kom ut den 15/07 helt fullt gangen. Det ser nog ut Lika denna gang ocksa, d'en har bebben har samma tillvaxt kurva( om det heter sa pa svenska) som den forsta hade.......ska bli spannande att se hur det gar. Planerade snittet gor pga min rygg. Har 2 diskar ur plats och det gar inte operera....och s'en har haft ett katastrofsnitt med d'en forste.

• Karo77

Albasmamma: jag skulle sa garna vilja foda naturligt, men har ingen lust att ta nagra risker. Det som Kanns skont ar att Man kontrolerar situationen battre nar det ar ett planerat snitt! Men samtidigt sa kanner jag mig ledsen over att inte vara kapabel att FODA barn.( vêt inte ens om jag skriver riktig svenska)

• Karo77
    Albasmamma skrev 2012-05-04 10:12:46 följande:
    Karo: Jag förstår precis hur du känner. jag kände mig lite snuvad efter att dottern var född när så många pratade om deras "jobbiga" förlossning och jag tyckte jag hade haft det så enkelt. Men det viktigaste är ju självklart att du och bebis mår bra! Vid ett planerat snitt så får ju du vara vaken och pappan vara med hela tiden. Du ska se att det går jättebra och det handlar ju egentligen inte om att du inte skulle klara av att föda "vanligt" det är jag helt övertygad om att alla kvinnor kan, så även du! Kram

Forra gangen fanns det inte plats aven om héla forarbetet hade gatt jattebra och bebisen lag i perfekt stallning.Noah var ju ingen stor Bebis 3360g/47cm och da 1 manad for tidigt enligt BF. Sa jag far bara acceptera laget. M'en visst fins det fordelar med det ocksa!!!! Jag ska foda tidigare och slipper slapa pa kroppen till overtid
  • Karo77

Sjalva operationen oroar jag mig inte for alls! Det Kanns skont att slippa ga i Genom alla dessa timmar av smarta. Nu ver jag ju att jag kommer aldrig fa foda naturligt och DET Kanns misslyckat

Svar på tråden Augustibebis 2012