LiJon skrev 2012-05-01 21:02:47 följande:
Hej på er! Är hemkommen efter en långhelg i Norge med sambo och min familj, vi har stuga där och har haft släktträff med alla mammas norska kusiner och kusinbarn, sammanlagt 60 stycken. Har haft mysigt utan TV och dator, mindre mysigt utan dusch och utedass istället för riktig toalett Skönt att vara hemma igen! Har skummat igenom sista sidorna. Angående namn är det lika här, jag kommer med massa förslag och sambon säger nej till alla men kommer inte på några egna. Dooock är det ett enda som vi båda enats om så nu känns det som att hon heter så, sambon kallar henne för det redan. Såg att någon/några fler har blivit trötta igen, jag med. Även om jag sover jättebra så blir jag så SJUKT trött efter 17-tiden på eftermiddagen. Det har känts lite tråkigt nu under minisemestern när de andra (sambon, min syster + sambo och föräldrarna) har velat sitta uppe läääänge på kvällarna och spelat spel och dricka öl & vin, och jag ville gå och lägga mig redan nio, haha. De höll mig uppe till midnatt igår kväll och det slutade med att jag fick nåt gravidhormonellt/utmattad-utbrott och nästan började grina och gick och la mig Hur högt känner ni andra livmodern nu? Jag är i v. 25 (24+3) nu och tycker att jag känner den så högt upp, runt 5 cm ovanför naveln? Om jag nu känner rätt, men ligger jag på rygg och känner så är det hårt nästan hela vägen upp. Ska till bm den 12 så det ska bli spännande att se hur sf-måttet ligger till.
Jag ar ocksa i v 25 och har livmodern ca 5cm ovanfor naveln. Nar jag ligger ner brukar bebben boa runt och han ror sig ovanfor naveln. Sa jag ar tvarsaker pa 5cm