• Gadget

Augustibebis 2012

tesked83 skrev 2011-12-20 23:27:36 följande:
    Jag vaknar varje natt mellan fyra och halv fem och magen verkligen skriker efter mat. Hade inga mackor eller lättare mat hemma så det fick bli att ställa sig och laga spagetti med köttfärssås, haha. Kändes aningen för seriöst vid den tiden men gott var det Skrattande
    Hahaha, jag hade hoppats på tips om vad man kan äta som mättar men ändå går snabbt och smidigt. Drömmer
    Jag brukar knapra på en torr knäckebrödsskiva och äta lite yogurt.
  • Gadget

Finski: jag känner också så efter snart 4 års kämpande med bl.a ett misslyckat IVF i bagaget (detta är dock ett naturligt mirakel), att det är för bra för att vara sant att jag är gravid. Men än så länge verkar allt lovande och jag hoppas allt går bra för er också. När får ni göra UL? Vet att IVF klinikerna brukar göra ett innan de lämnar över en till vanliga MVC. Om två dagar får vi se hur vår lilla mår då vi ska göra UL.

• Gadget

Finski: jag är i v 8+6 tror jag men känner efter och oroar mig fortfarande lika mycket. Tycker man hör så mycket om MA också så jag är livrädd att de på fredag ska säga att den lilla dött för ett par veckor sedan. Tror jag blir lugnare av att få ha sett den i v 9 om allt ser bra ut. Och jag tänker att mitt illamående är ett gott tecken, fast det verkar ha avtagit lite så då oroar jag mig för det. Ja du hör...

Ja, det är fantastiskt att det fungerat naturligt, dock har jag faktiskt en ny partner mot när jag gjorde IVF. Men problemet låg hos mig, jag har högt FSH som på något vis ska signalera att äggreserven är dålig. Läkarna sa då att jag troligen aldrig skulle bli naturligt gravid och sa att vi skulle göra IVF snabbast möjligt.
    Därför har jag aldrig skyddat mig med mitt livs kärlek som jag råkade träffa på mitt i allt och nu verkar allt stämma. T.o.m mitt FSH värde är bra igen. Kroppen är konstig, men kanske visste den bättre än jag att jag levde med fel man.

• Gadget

Sommar83: Härligt att läsa din historia också. Håller tummarna för oss och alla andra också förstås att allt går vägen denna gång.

• Gadget

LängtandeHanna:
    Så hade jag i torsdags efter att jag hade kräkts. Fick magknip hela dagen så fort jag åt eller drack om det är så du menar?
    Efter den dagen har min mage inte varit trög heller, snarare verkar den jobba för fort. Tarmarna och allt vet väl inte hur de ska bete sig tänker jag.

• Gadget

Natlup:
    Låter inte som något jag hört om som ett missfallssymtom, men kan du inte slå din barnmorska en signal och kolla? Kan slemproppen "bytas ut" eller något?
    Tror inte du behöver oroa dig, fast man gör ju gärna det över allt.

• Gadget

Grattis till hjärtat Värmeljuslyktan! Kul att de var mer medgörliga än jag trodde.

• Gadget

Jag äter också hela tiden. Men försöker att äta mindre portioner och ofta istället, för jag insåg att jag blev hungrig lika snabbt igen oavsett storlek på portion. Funderar på om det är hunger egentligen eller om det är illamåendet som liksom suger i magen.
    Just nu äter jag ananas, det är dessutom bra mot trög mage för er som har problem med det.

• Gadget

Jag hade några dagar typ ons-mån nu när jag inte fick i mig mycket alls pga dålig aptit och kraftigt illamående, men nu verkar det ha lagt sig och jag känner mer lätt illamående lite då och då under dagen och kan äta igen. Men det kommer kanske tillbaka med all världens kraft. Går in i vecka 9 nu och läste att denna vecka slår graviditetshormonerna i taket så man kan vänta sig rejält med illamående. Vi får väl se vad som händer...

• Gadget
    Lullan skrev 2011-12-22 10:43:31 följande:
    Heeej..
    För 4veckor sedan gjorde vi 4tester 2rfsu o 2Cb som alla visade gravid =)
    Traska till BM .. är idag i V 8+2 =)
    Dock har jag inte kännt av de nå vidare vilket gör mig lessen / Orolig!!
    Dum som ja e gjorde ja ett rfsu test imorse o fick ett väldigt väldigt svagt streck knappt synbart!! Varför gjorde ja detta test som gjorde mig mera nojjig!!!! En vän till mig sa att ämnerna i kroppen förändras o att man kan inte lita på ett test nu,,, !??
    Vad tro ni!?

Ska inte till BM försen om en månad...
    I v9 har jag läst att HcG hormonerna ska vara på topp, så jag tror att du fortfarande borde få ett tydligt streck. Prova ett nytt test och/eller gå till din MVC och lämna ett test där, du behöver inte vänta på din inskrivning för det. Förstår att du blir orolig, men kanske var det bara fel på testet att det hade ett dåligt "färgband"?
Svar på tråden Augustibebis 2012