Augustibebis 2012
God dag alla och välkommen alla nya - vilket stort gäng vi har blivit!
Sitter här nu med ett fruktansvärt illamående. Andas lugnt och djupt och försöker tänka på något annat. Men det är inte kräknära, fast jobbigt ändå.
natlup skrev 2011-12-05 11:06:36 följande:
Är det någon som vet hur det blir med massage när man är gravid?
Du ska alltid berätta för din massör att du är gravid, jag tror de brukar undvika nedre delen av ryggen och magen så här i början av graviditeten, men har förstått att massage av axlar och skuldror ska gå bra bl.a.
Tina426 skrev 2011-12-05 09:37:46 följande:
Har glömt bort hur det var, men kan man boka en tid för att få göra ett VUL , vill ju veta hur långt gången jag är.
Eller är det bättre å bara köpa ett digitalt CB test och får veta där,istället för att betala 300 kr, och utsätta fostret för ett extra Ul.
Veckoindikatorn blir ju inte såååå exakt som någon skrev tidigare, men hur generösa de är med VUL verkar variera väldigt mellan olika kliniker och landsting. Fast så här i början kan det vara svårt att se exakt också, men vilken vecka borde de kunna se. Hur osäker är du? Pratar vi om dagar eller veckor? Har hört många säga att om de inte vet alls så har de fått göra VUL för att fastställa hur långt gången man är.
Självklart ska man inte utsätta fostret för massa UL i onödan, men jag tror inte det är så farligt. I många länder är man väldigt mycket mera flitig med UL än i Sverige, så ett extra ska nog inte skada om du känner att du vill veta.