• Gadget

Augustibebis 2012

Tramses skrev 2011-12-17 17:08:16 följande:
    Hej.
    Deppdag. Igår fick jag småblödningar och de håller fortfarande i sig. Dessutom är mina gravtest lika svaga som för fem dagar sedan förutom det senaste som knappt gav något utslag alls. Så nu ligger jag i sängen och tycker förfärligt synd om mig själv. Bara att vänta på störtfloden då. Skit är det!!!
    Vad tråkigt, men som de säger behöver ju inte blödningar betyda MF. Förstår dock din oro. Jag håller tummarna för dig.
  • Gadget

FruFroxy:
    Det stämmer att det är jag som bor i Tyskland. Vi äter kalkon med svärmor på julafton tror det är ganska vanligt här. Men de har om jag förstår det inte riktigt samma stenhårda tradition vid maten som vi har. Och något julbord som i Sverige är det inte. Första året som jag inte äter något julbord i Sverige så jag får nöja mig med lite smådelar här och där innan. Som idag med Janson t.ex. Himmelskt gott var det, och jag är glad att den tyska ansjovisen var kryddad som vår.

• Gadget

På tal om magar och vikt. Jag har inte gått upp något, började med ett kilo ner, sedan två upp efter allt ätande, och sista dagarna när jag inte har haft sån aptit längre har jag tappat ett kilo igen. Dvs +-0. MEN, min vanliga plufsiga mage står ändå rakt ut och är svullen hela tiden. Fasar för att första personen ska ta sig friheten och känna på min mage och att detta sker när jag vet att det bara är fett och luft där inne. Jag får vara vaksam och stoppa händerna i tid och be dem hålla tassarna borta!

• Gadget

Anna S f82:
    Jag vet hur det är. Mitt MF förra året tedde sig så. Jag fick aldrig riktigt jättestarka plus och började småblöda ett par dagar efter plus. Slets mellan hopp och förtvivlan och efter en vecka har jag för mig att värken och störtfloden kom som gjorde mig säker. Då i v6.
    Hur långt gången är du? Har du plussat starkt från början? Känner du dig säker på att det är kört?
    Jag beklagar verkligen, det är fruktansvärt med MF.

• Gadget

AnnaSv:
    Ni har fått se ett hjärta slå, då lever bebisen. Jag tycker jag har läst om det där många gånger just när man gör tidiga UL att läkarna får till olika hur långt gången man är. Och jag gissar att det bara skiljer på någon mm så försök att inte oroa er. Den lever! Jag säger grattis.
    Trist med en sån läkare dock. Borde inte alls jobba inom vården....

LillaA82:
    Jag fick mitt MF någon gång i v 5-6. Nu var mina blödningar förvisso utdragna, men jag fick heller aldrig någon klump direkt. Men det var en REJÄL mensblödning, men med normala "mensklumpar" om man säger så. Och jag fick också kallsvettningar och rejält ont just när småblödningarna övergick till det rejäla. Sedan blödde jag som vanlig mens några dagar efteråt.
    Blöder du hela tiden eller kommer det droppar? Jag hoppas, hoppas att allt står bra till.

Martina486:
    Håller tummarna för dig också. Hoppas din BM kan ge lugnande besked. 

• Gadget

Ari Gold, jag känner precis som du. Mår lite illa nästan hela tiden men ändå så fort jag får en stunds "ro" i kroppen så oroar jag mig.

• Gadget

05091112:
    Tråkigt att du känner så. Men jag tror att eftersom tråden är så aktiv är det ibland svårt att få svar på en specifik fråga. Då kanske det är bättre att starta en separat tråd om just det eller leta efter en sådan tråd, men för generella frågor och bara få läsa hur andra mår och har det som är lika långt gångna är denna perfekt tycker jag.

• Gadget

Gulli:
    Jag har bara lämnat cellprov på BB Stockholm en gång. De var trevliga då i alla fall.

• Gadget

Värmeljuslyktan:
    När jag har lämnat cellprov har det nästan varit på löpande band så jag tvivlar att de tar sig tid till något annat. Tror t.o.m att det brukar stå på kallelsen att de då inte har möjlighet att skriva ut preventivmedel o.s.v. Men fråga kan man ju alltid. Hoppas för din skull att de är medgörliga.

• Gadget

Här är en till ballongmage! När jag gick hem från en vän nu i kväll satt jackan spänt som ett korvskinn. Haha. Jeansen börjar strama också och är obekväma så jag ska se om jag hittar såna där tuber som man kan ha under tröjan (mina tröjor börjar också bli korta. Bröst och svullen mage tar väl plats) som täcker lite mer. Då kan jeansen vara uppknäppta med gummiband där under. 

Däremot har jag mått lite bättre idag, men jag tror att jag känner efter lite för mycket när jag är hemma och inte har så mycket för mig. Idag har jag haft fullt schema och då kanske jag inte har "tid" att må dåligt. Ser dock till att äta regelbundet. Och fick förvisso en liten attack när jag gick förbi någon korvkiosk och kände frityrflottlukten. Hua.

Är det fler än jag som äter på natten för att må bra på morgonen? Vad äter ni? Det tar mig emot att gå upp och äta, men vet att jag mår bättre då. Brukar bli vid 4-5 tiden eller så. Går upp vid 8 kanske.

Vad många som har gjort VUL redan, längtar till på fredag då ska vi få se vår lilla krabat som förhoppningsvis mår toppen. Då är jag troligen i v 8+1 så jag är spänd på vad vi ser. Hjärtat ska ju inte vara något problem i alla fall. Någon som vet? Gör man VUL eller vanligt UL vid den tiden tro?

Svar på tråden Augustibebis 2012