• Gadget

Augustibebis 2012

Ari Gold skrev 2011-12-07 16:56:35 följande:
    För mig var det längre sedan...men däremot har jag alltid varit gravid samma tid på året. Mina barn är födda 17:e augusti, 18:e augusti, 8:e september. Nu är jag beräknad till typ 9:e augusti men brukar gå över tiden någon vecka.
    Konstigt det där att det blir så. Jag blev gravid förra året på nästan exakt samma dag som i år (skiljde 6 dagar) men det slutade ju inte så bra, och först nu var kroppen mottaglig igen.

Har ni planerat det så eller har det bara blivit? Det kanske är så att endel är skapta att bli gravid en viss tid på året? 
  • Gadget

Åh vad gott med smoothie, hur brukar du göra själv?
    Har varit sugen på milkshake ett tag..,

• Gadget

Jag har också läst att i dessa veckor nu när alla organ bildas och utvecklas är embryot extra känslig för alkohol och övriga gifter. Jag har innan jag blev gravid sagt att jag skulle kunna tänka mig att ta ett par munnar gott rödvin till matten någon gång om det är något speciellt, men nu när jag är gravid och särskilt i början avstår jag hellre helt. Däremot det som händer innan BIM tror jag inte påverkar ett dugg om man inte har grava problem så man har förstört sin egen kropp. Men så fort man vet att man är gravid är det nog bäst att avstå.

Hade en tuff illamåendemorgon idag, däremot sov jag gott efter sista kisspausen vid 3. Sambon fattade inte att det var värre än vanligt och undrade varför jag inte svarade när han pratade med mig, utan istället gick målmedvetet in i köket för att ta mig något att äta. Men ännu inga kräkningar. Fast jag tror nog att det kommer. Tycker jag har läst många som fått det från vecka 7 just. Nu är det bara den vanliga oroskänslan i magsäcken, den har jag vant mig vid att ha till och från nästan hela tiden.

LundinEk - din man har verkligen förstått hur man ska hantera en gravid kvinna.

Min frågar typ 1 000 gånger om dagen hur jag mår, och jag sitter som sagt med ett illamående i halsen hela tiden men klagar och säger inget förutom när han frågar. Och häromdagen hade han mage att säga att jag är lite "svag" när det kommer till smärta och sånt. Jag fick ett mindre känsloutbrott och hävdade att jag visst kan ta smärta bra, men att jag inte kan rå för att jag mår illa, men jag har ju inte klagat - kan ju inte rå för att han frågar. Han lär sig nog snart han med hur man ska ta en gravid kvinna. Hur som helst är han ändå väldigt söt och engagerad i bebisens utveckling, och klurar på hur det blir med olika praktiska saker sen när den är här.  

• Gadget

Jag var tvungen att gå in och kolla vår BIM-lista. Vi är hela 36 stycken nu!!! Och BIM har ändå inte kommit längre än halvvägs in i augusti. Roligt med så många!

• Gadget

haha, BF menade jag ju, inte BIM.

Har väl fortfarande inte fattat att det är en bebis jag väntar och inte mensen.....  

• Gadget

Lacey, jag rapar också. Högt och ljudligt om jag inte tänker mig för. Gör jag ALDRIG annars. Brukar på sin höjd vara en liten luftbubbla som kommer upp. Sambon skrattar gott. 
    Det kom till och med en liten rap när jag låg hos tandläkaren med vidöppen mun. Men ingen av oss låtsades om det, och de visste om att jag var gravid. Känns som om allt är tillåtet då.  

• Gadget

Mästerkattenistövlar, vilken obehaglig dröm. Förstår om du får en jobbig känsla även om jag tror att drömmen snarare är ett utfall på den oro för missfall som jag antar att vi alla mer eller mindre har.

Jag tycker också att mina bröst ömmar mindre och har blivit mindre spända. Men försöker lugna mig med att det faktum att jag är galet trött och tappar energin hela tiden också är ett symtom, likaså illamåendet som jag förvisso inte har känt på några timmar men som ändå var där i förmiddags. Antar att det helt enkelt är så att symtom kommer och går. Önskar jag kunde sluta grubbla och oroa mig så, men efter så många års försök känns det för bra för att vara sant om detta äntligen skulle gå vägen.

• Gadget

Håller tummarna för dig Nyköpings bo. Skönt att äntligen få veta.

• Gadget

Härligt Nyköpings bo! Grattis! Framflyttad igen va till det du trodde från början eller hur var det?

Tror inte jag läst att man ska undvika majonäs och råa ägg i Sverige, däremot är råden såna här i Tyskland. Tror de har högre salmonellarisk här. Jag äter för övrigt jod tillskott också enligt läkarens kombination. När jag sa att jag aldrig hört om det i Sverige trodde han det var för att svenskar får i sig mer via havsluft och att svenskar äter mer (!) fisk.

• Gadget

Idag var för övrigt en ganska bra morgon, mådde inte särskilt illa. Men tvivlar på att det försvunnit. Igår var det riktigt illa när jag skulle äta lunch. Gissar att illamåendet samlar kraft nu för att slå till rejält i em eller imorgon.

Svar på tråden Augustibebis 2012