• Gadget

Augustibebis 2012

Juliette:
    Jag har ont i ländryggen och har haft sen plus i samband med växtvärk och när jag går och står länge.
    Min läkare menar dock att det är växtvärk just. Generellt säger man väl att man avlastar ryggen genom en stark mage, men hur är det med att träna mage som gravid? Kanske ingen fara så här tidigt?

• Gadget

Ja, om jag tolkade det rätt fäster vissa muskler där i ryggen och det är dessa man känner. Men vad vet jag... Borde inte vara foglossning i mitt fall i alla fall då jag haft så sedan plus. Har dessutom denna typ av värk i samband med mens så det verkar ju stämma överens med muskelfästeteorin.

• Gadget
    oxle bo skrev 2011-12-29 22:52:00 följande:
    jag är så hungrig..
    ätit en fralla 4 kiwi i en avocado nu på kvällen, efter maten. men jag måste ha mer... man vad ska jag välja..
    Jag har fått dille på knäckebröd med kokt ägg och kaviar. Min underbara mamma skickade ned några tuber till mig i julpaketet. (bor i Tyskland)
  • Gadget
    Juliette skrev 2011-12-29 22:35:31 följande:
    Jaså, växtvärk? Jo, magen ska man ju inte träna. Iaf inte situps. Mina magmuskler har dessutom delat på sig (skitläskigt) vilket de tydligen ska göra och när de gjort det ska man inte träna mage. Får väl köra på ryggträning då!
    Hur vet man för övrigt när magmusklerna har delat på sig? Jag trodde det skedde långt senare när man börjat få en rejäl gravidkula... Är det ditt första barn?
  • Gadget

Jag har alltid tidigare powerwalkat väldigt mycket och riktigt snabbt, vill mena att jag genom detta hade riktigt bra flås. Men efter pluset tog jag det lite lugnare i början för att känna efter i kroppen och sista månaden känns det som om jag knappt rört mig ur soffan efter illamående, trötthet och annat.
    Jag har lovat mig själv nya vanor från och med nu och åtminstone gå ut 30 min om dagen, tempot får väl bero på dagsformen.
    Började idag med en promenad. Min gamla sträcka men i långsammare tempo. Känner mig dock i fruktansvärd form!!!! Pulsen går upp direkt, nästan som en svag yrselkänsla hela tiden. Ungefär som när man verkligen tagit ut sig fast det idag var en lugn promenad. Mot slutet, kanske efter 45 min, var jag helt slut på energi. Så detta ska jag verkligen försöka fortsätta med, tror det på sikt har positiv inverkan på energin. Ska försöka komma igång och simma kanske en gång i veckan också. Är även lite sugen på att gå någon gravidyoga, vet någon i vilken vecka det är lämpligt att börja med det?

• Gadget

Fast jag gjorde ingen powerwalk. Gick i normaltempo men lite längre bara. Nåväl, får börja om lugnt.

• Gadget

Jag har köpt ett par mammajeans och det är såååå skönt. Möjligt att jag senare behöver gå upp en storlek för att även rumpan och låren växer men det är underbart att som Ari skriver slippa ha en kant som trycket in precis på magen.
    Min mage har för övrigt svällt upp REJÄLT sista dagarna. Ser bra mycket längre gången ut än jag är. (går in i v11 imorgon) Ibland känner jag mig stor och tjock, men när jag påminner mig om att det är för att jag är gravid känns det så mysigt med en mage. Har idag tillåtit mig en ganska tajt tröja till gravidjeansen och ser helt klart gravid ut.

• Gadget

Min mage varierar mellan att vara trög och att arbeta lite för snabbt.

Olidligväntan: jag håller tummarna för dig. Hur går läkaren vidare? Har du fått ny tid för VUL eller lämnat blodprov för att mäta HcG?
    Du får gärna hänga kvar här även om det blir septemberbebis. Tror säkert några av oss får redan i juli och några som dröjer sig kvar till september.

• Gadget

En kompis till mig blev tipsad av sin BM att äta ananas då det är bra mot förstoppning, så det låter konstigt om det vore farligt. Själv stoppade jag i mig en hel på några dagar förra veckan.

• Gadget

Jag också! Vi kanske äntligen börjar vänja oss vid detta tillstånd som kallas gravid.

Svar på tråden Augustibebis 2012