Augustibebis 2012
Mina bröst är lite svullna men jag kan fortfarande ha mina gamla BHar. (75C) Däremot blir det en rejäl klyfta och jag borde säkert gå upp en kupa men avvaktar så man inte behöver köpa ny BH en gång i månaden.
Mina bröst är lite svullna men jag kan fortfarande ha mina gamla BHar. (75C) Däremot blir det en rejäl klyfta och jag borde säkert gå upp en kupa men avvaktar så man inte behöver köpa ny BH en gång i månaden.
Bullen85: min sambo är också skengravid och sover gärna middag och vill äta kvällsmacka när jag gör åt mig själv innan sänggåendet. Och behöver jag påpeka att det är jag som gör åt oss båda då och inte tvärtom. Fast när jag mådde illa hela tiden i en vecka var han jättesöt och tog hand om mig. Tror han ser det som att han passar på att skämmas bort så länge jag orkar och innan bebisen kommit och "tar all uppmärksamhet från honom".
Vad menar du med att du inte får amma? Av vilken anledning menar du?
Kampis:
Kände att jag ville svara dig även om jag inte har så mycket att säga. Jag förstår att du känner dig orolig som inte känner så mycket, men jag har hört så många säga att det varit så för dem också. Egentligen borde man ju vara glad att man mår bra och inte har krämpor, men de känns ju som säkra tecken ändå.
Jag trodde också att jag fått MA när mitt illamående tvärt avtog redan i v 8, men hade ultraljud inbokat några dagar senare och då fick vi se ett hjärta.
Försök få till ett UL så att du kan få slippa oroa dig och njuta istället.
Kram på dig.
Ja det var du som åt massa mediciner ja. Hoppas du får bra råd från dina läkare.
Jag bodde i mina mammajeans hela förra veckan. Jätteskönt. Vi var hemma i Sverige en vecka och de andra byxorna jag packat med mig som jag provade innan packningen gick inte att knäppa i söndags när jag ville sätta på mig dem. Min mage är verkligen jättesvullen. Var rädd att jag hade gått upp massor i vikt men det hade jag inte.
Tycker att jag äter hela tiden, men å andra sidan äter jag mat och inte massa strunt.
LundinEk: Tyvärr tror jag att tolvveckors gränsen är passerad efter vecka 12+6, dvs efter tolv tillgångna veckor. Men det börjar närma sig för oss med BF i början av augusti.
Tillgångna? Jag menade fullgångna.
Ser att ni pratar djur. Vi har katt så sambon får ta lådan nu.
Jag gjorde ett test för att se om jag redan blivit smittad tidigare, för tydligen är det bara första gången man blir smittad som det kan gå över till fostret. Men trots att jag haft katt mer eller mindre hela livet hade jag ingen Toxo-vad-det-nu-heter i blodet.
05091112: håller tummarna för dig. Skönt att ni har en undersökning inbokad. Det är så oroande med blödningar oavsett hur mycket man hör om att det är vanligt och normalt också vid graviditeter som slutar väl.