• oxle bo

Augustibebis 2012

jag har hört att alla barn växer lika fram till v19. o sen är de lite olika.. så tänk om jag tex är en vecka längre gången, då kanske datumet blir fel..
    om ni förstår, jag har ju ingen mens o utgå ifrån, men ett tidugare VUL men det är ju inte 100%

men de viktiga är ju att det är en bebis som lever o mår bra :)

• oxle bo
    Ellenbmt skrev 2012-02-07 20:48:28 följande:
    Sommaren-härligt med cravings! Om jag är gravid (tror det fortfarande inte, får se i morgon) så längtar jag efter någon tokig craving tycker det är så kul!

Är det någon här som har någon pinsam craving eller äcklig? Känner en som sög på disktrasor och en som åt äggskal :)
    nej fy fan blää..
    åt is med mina barn, nu är det frysta jordgubbar som gäller
    tuggade på isen..

lycka till i morgon *inte avis* ;)
    jag får vänta till rul 1mars
  • oxle bo

grattis till lyckade VUL..
    beklagar Diorali, vad hemskt..

ni som börjat känna bebisen, hur ofta känner ni?
    v17 idag, o jag har känt ett par veckor men tror jag inbillar mig,då det är så långt mellan buffarna,
    men kände helt klart nys då vi åt, får se när nästa dyker upp..
    kan gå ett dygn mellan buffarna,o bara när jag är stilla,
    viket jag inte e så ofta, jobbar på demens boende,full fart...

• oxle bo
    Hejåhå skrev 2012-02-10 15:48:52 följande:
    Min BM ringde och meddelade att urinodlingen påvisade GBS (streptokocker B) även denna graviditet. Det blir alltså eventuellt några penicillinkurer att se fram emot samt antibiotika i samband med förlossningen. Härligt! Not! Men det finns ju värre grejer, så det är lugnt!
    vad innebär det??  vad e de
  • oxle bo
    novaunique skrev 2012-02-11 23:00:34 följande:
    Men shit, visste inte att det fanns på teknikmagasinet! Sökte bara på webben och det billigaste jag hittade var för 600,-! Ska kolla på teknikmagasinet imorrn! Tack för tipset!
    köpte min på tradera för under 100( kommer inte ihåg exakt 4år sen)
  • oxle bo

Jag tror bestämt att jag har moderkakan i framväg. Så mycke ljud o svårt o höra lillen, hör den svagt samt att den sparkar. Så har det inte varit i dom andre graviditeterna. Så ni som inte hört,behöver nog inte oroa er.. V 17

• oxle bo
    cupcakekiller skrev 2012-02-12 23:02:34 följande:
    Inskrivning imorgon och RUL på tisdag, längtar ihjäl mig! :D
    å har du Rul på tis, kul vilken vecka är du i då?
    jag har 1/3 19+1 då
  • oxle bo

man kan jäsa överallt att man ska bli hård i magen som gravid, men NEJ,
    tvärt om för mig,diare. samma när jag vänta min son,, är det normalt?

• oxle bo
    Stövelkatten skrev 2012-02-13 07:21:51 följande:
    Samma för mig, min mage krashar över lag. (faktiskt samma när jag har mens också, blir alltid helt kajko i kistan)
    jag får så det är akut också måste springa på 2 sec, när jag jobbar dag så ringer klockan 4:30
    slänger på mig kläder o kissar hunden, sen till bussen som går 5:30,
    men måste alltid hinna med toa besök efter hunden varit ute, det är jobbigast då, men är samma hela dan typ

får kroppen all näring den ska ha om det rinner igenom?

ursäkta min trevliga info ;)

v 17 (16+5)
  • oxle bo
    fru Elle skrev 2012-02-13 07:30:46 följande:
    Idag på väg till förskolan pratade jag och Molly om bebisen i magen. Hon var lite bekymrad över att bebisen inte hade några leksaker. Berättade då att den bor i vatten därinne och att den badar och leker med sina händer. Då sa hon, bor den i vatten och efter en liten stund och ibland i kaffe !
    haha härligt :)
    hur gammal är Molly?
    jag har inte berättar för mina barn är, eller främst Alicia som är 3år Anton 1,5 hajar nog inte ;)
    tänkte jag skulle göra det efter RUL 1/3
Svar på tråden Augustibebis 2012