• oxle bo

Augustibebis 2012

Bellatrixx skrev 2012-02-13 08:58:50 följande:
    Jag ska göra RUL den 15/6 och kommer då vara i 19+6 Skrattande
    nä stämmer inte va ;)

jag är också tor, kliar jätte mycket på armar ben o på snittet..
  • oxle bo

v18 ( 17+0 )   :)
    ska ta hand om en bajsblöja nu, blää.  sen frukost, tur man inte är känslig :P

• oxle bo
    NiniMe skrev 2012-02-16 13:49:51 följande:
    Så då har jag varit hos sjukgymnast och fått konstaterat, foglossning... Så nu går jag runt med ett foglossningsbälte.. Har ni andra erfarenheter av det? Jag tycker det gör mer ont när jag har det på mig..
    fy jag har ett hemma, haft foglossning med mina 2 barn o har de nu.. men fan det där bältet går inte o ha. skär in o nä..
    jag som jobbar inom vården springer o böjer mig hela tiden, nej går inte o ha.o det går inte o sitta med.men tens kan vara skönt när det gör ont,men tror fan inte den hjälper..
  • oxle bo
    14mars skrev 2012-02-16 15:31:23 följande:
    Jag hör fortfarande inga hjärtljud med dopplern, men det "smäller" en hel del, kan det vara bebisen som sparkar eller rör sig?
    ja man hör när den rör sig, det svoshar till eller hur man ska förklara, man hör även navelsträngen( mycke långsammare än hjärtat)
    du får leta länge o vinkla någon millimeter åt gången,
    vilken vecka är du i?
    jag lyssna nys, då hörde jag vid blygbenet. den flyttar runt
  • oxle bo
    NiniMe skrev 2012-02-16 18:55:29 följande:
    Millas: Okej, då ska jag ge det en chans nu i helgen  

Jag fick ju också hemmadopplern och det var verkligen skitsvårt att hitta hjärtljudet, ljudet lät mycket bättre när jag la olja på istället (olivolja hahaha) men jag fick trycka som bara den men visserligen har jag lite mer fett på magen som stoppar upp kanske Drömmer  Först hörde jag bara mitt hjärtljud, sen leta jag lite till, och badabam hoppa det som tusan och så hörde man när bebisen rörde på sig med
    jag använder barnolja, varför lägga pengar på dyra gel.. :)

14mars: använder du olja, kanske derför du inte hört..
  • oxle bo
    Karo77 skrev 2012-02-16 19:21:38 följande:
    Vecka 15 idag och RUL om en vecka !!!! Langtar sa, och vill sa garna veta konet sa jag kan shoppa loss annars sa har jag fatt tillbaka nastan all min energi, kanner nastan varje kvall kittel i magen men inga riktiga puffar an!!!!!
    oj tidigt eller? vilken veka är du i då

jag har Rul första mars v20 ( 19+1) enligt tigigare VUL
  • oxle bo

Oooo lycklig är jag.. fick flera riktiga sparkar när jag satt på bussen hem från jobbet nys

mera mera, men nej..

• oxle bo
    Gadget skrev 2012-02-17 22:17:55 följande:
    Var känner ni sparkarna?
    Har ibland fått lite sprattel, men det är ganska långt ut åt sidan så jag undrar hur långt åt sidan bebisen verkligen ligger. Gissar att det bara är en nerv eller tarm eller så.
    dom jag fick nu var precis ovanför blygbenet typ
    har ju fått för mig att jag har moderkakan i framvägg,
    kanske den lyckades sparka precis under..
  • oxle bo

JAG MÅR PISS.
    så ont i halsen att jag knappt kan andas, o inte prata.
    som grädde på mosset så har jag en 3åring o en 1,5åring hemma som bara bråkar..
    jag dricker massor av vatten o te (även fast det gör ont) o vatten kan jag inte dricka som gravid, så jag springer o spyr hela tiden... blä...

• oxle bo

Äntligen är jag människa igen, nästan.. rösten har inte riktigt hittat tillbaka.
    men febern är borta o med nässpray o halstabletter så överlever jag.
    vaknade i söndags o mådde piss, men gick till jobbet ände..
    min kära syster har varit här o hjälpt mig med barnen då jag inte orkat något.

äntligen så börjar vi bli "mer gravida"  v19 18+0
    RUL om 8 dagar.
    behöver jag säga att jag lännngggtar..

Svar på tråden Augustibebis 2012