• oxle bo

Augustibebis 2012

v14 13+2 trimester 2 enligt familjeliv idag :D

jag mår skit,inte sovit en blund, ont i huvudet, tryck i bihålorna.. fy, o ingen alvedon har vi hemma. hur fan gick de till?? börjar jobba kl14 bara bita i hopp..

• oxle bo
    novaunique skrev 2012-01-21 21:28:30 följande:
    Alltså faaaasen nu har jag sådär ont i magen igen, denna gång på höger sida. Vad ÄR det som kan göra så ont...?!

Jag kan få jätte ont i ligmenten när jag vänder mig i sängen, så pass att jag måste hålla andan typ 5 dec. Kan även kännas lite när jag hostar. Jag vägde 60 på inskrivningen. V13+0 har gått upp 2 kg redan. Är 167 cm. Med dottern gick jag upp 8-9 kg bl klaga på att de var för lite. Men jag åt så mycke jag kunde. Med sonen gick jag upp 11 kg. Hoppas på typ 10 denna gång. Men tror jag kommer samla vätska i sommar. Tror jag fått svamp igen! Hade de för 2 veckor sen. Hade sex här öm Dan o nu kliar det :/ Kan jag behandla igen??
  • oxle bo

angående sem, jag ska söka havandeskapspening 60 dagar innan, de är hela sommaren(bf 24/7)  :) så sem tar jag inte någon dag här o där innan när jag känner fört o när jag jobbar kväll o gubben har jour..

jag har jobbat hela helgen, tok förkyld feber, nyser o snorar.ledig igår, det fira jag men en rotfylning hos tandläkaren, el del2 av 3.. ska snart till jobbat igen...

gaaa mina tankar om vagn,, kan inte sluta tänka måste bestämma mig, ville ha en phil ant teds,, men nja jag har inget körkort o  tar vagnen överalt..fins ju ingen korg kvar,
    börja tänka urban jungle igen, men hör nu att dom nya är dålig kvallite på,, blir galen.

går in i v15 i morgon , jag tycker dagarna flyger fram, rul 1/3

angående berätta på jobb, så vet alla, ingen kan hålla tyst, chefen vet, jag sa det inte :/ men men nu är de ute :D

igår och i förgår kände jag riktiga sparkar, men bara om man är stilla, har känt tidigare med men, det här var verkligen spark :) inte känt idag än..
    varit ute o skottat snö o åkt pulka med barnen, o lämnat på dagis.. nu ska jag ducha!

• oxle bo
    susskid skrev 2012-01-24 11:37:26 följande:
    Jag ska på inskrivning idag (är som sagt i 10+0). Det konstiga är att det inte känns som att det är nån bebis eftersom magen fortfarande är helt platt, inte vuxit ett enda dugg.. så lite orolig är man att de ska säga att nåt är galet =/ tog ju inget gravtest heller utan gick på tecknet att mensen uteblivit (det har den aldrig gjort förut) och brösten vuxit och ömmar... men men får väl se idag nu då =)
    har du inte tagit en grav test??
    bm kommer fråga när du tog test o +a.
    förlåt, nyfiken :)
  • oxle bo
    Randiga Rut skrev 2012-01-24 12:44:07 följande:
    hatar när halva innehållet försvinner...

så, något förkortat: oxle bo, vi älskar vår p
    Phil and Teds? viken har du,, jag är lite emot att barnen inte kan ligga när man byter sitts.
  • oxle bo
    Randiga Rut skrev 2012-01-24 13:27:06 följande:
    Då försöker jag igen! ;) Vi har en Sport men funderar på att komplettera den med en Brio Sing då en liten alltid sitter framåt i p&t. Vi kommer använda p&t på längre turer och en mindre vagn med ståplatta när vi bara går ut och leker. Hur gammal kommer din stora vara när liten kommer? Min tjej kommer vara 3,5 år men kommer nog ändå behöva vila benen på längre turer. Vi har använt p&t som singelvagn till dottern sen hon var ca. 1,5 år och den har varit underbar! Vi är ganska beroende av en ordentlig vagn som även lite större barn kan sova i, vi vill gärna vara obundna av t.ex. sovtider. Jag tänker dock att när liten kommer så kommer dottern inte att sova middag längre och kommer antagligen att vilja vara med vaken om vi är ute kvällstid så hennes sovbehov i vagnen kommer nog inte vara lika starka som hittills. Så när dotterns behov av att åka vagn helt upphör så kan den lilla åka i p&t som en singelvagn, möjligen med en ståplatta. Vi har även en robust paraplysulky (maxi-cosy mila) som komplement.

Nu sitter jag på mobilen. Anton som också ska sitta i vagn kommer vara 2,5 och stora tjejej blir 3,5 . Så tänkte att det kanske blir aktuellt med bräda på syskonvagn, då jag går jämt, med hund o så. Har en uj nu med bräd o hon står jätte bra. Hon sover inte middag. Du fungerar ju inte en Phil and teds. Svårt..
  • oxle bo
    hektorsmamma skrev 2012-01-24 13:52:05 följande:
    30 minuter kvar till UL!! Sitter och dricker vatten som en dåre för att bebisen ska synas så bra som möjligt, haha! Sååå nervös! Förlåt, behövde bara skriva av mig. Nu ska vi snart åka, önska mig lycka till! Återkommer efteråt, förhoppningsvis med bild! :)

Vad kul . Kom med en bild sen :)
  • oxle bo

fick precis en spark :)
    kommer typ 1-2 per kväll, känner inget på dagarna när jag är i full fart, måste sitta stilla längre tid..
    v15 det går framåt, längtar till RUL 1/3

• oxle bo

jag öppnar dörren o vädrar ut den dåliga stämningen...

när kommer ni göra RUL? jag ska göra den första mars kommer vara v20, 19+1   (känns lite sent)

angående vagn så kommer vi nog köpa ny, om vi inte skulle hittar  en nästan ny, där vi bor.
    jag vill ha en tetunia, gubben en  P& T el Urban.
    vi får se vad de blir.

är v16 nu, tycker det gått fort..

Svar på tråden Augustibebis 2012