• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag rakar benen med epilator och tack och lov behövs det bara var tredje vecka så det ska nog gå.
    På mer intima ställen gör jag väl med hyvel så länge jag når och sen kanske jag skonar den delen också.

• RockTheRebell

Hej hej vägde mig idag, upp 1,8 sen inskrivning! Trodde det var mer. Men bebis möblerar nog om bland befintligt. Hade jag inte jobbat såhär hade det varit mycket mer. Som jag äter vet jag bara att bebis får nog. Men träning är nog överflödigt. Orkar jag inte jobba behöver jag inte träna sen. Men går jag hem fr jobbet kan jag ju promenera lite. Typ brevlådan.

• banana81

Är det någon av er som fått kommentarer om att ni är för stora? Jag är överviktig men har ändå fått en fin (tycker jag själv) bebiskula! Detta är ju min tredje så visst, den är kanske lite stor. Men när ja tittar på era fina magar så är det många som är som min! Lagom enl mig!
    I alla fall så har min svärmor börjat kommentera min mage och min vikt varje gång jag träffar henne! Sist blev jag så ledsen så jag fick gå iväg och gråta på toaletten.. Jag vet inte vad jag ska säga till henne, har ni några bra tips? Det får gärna vara ganska spydigt för dom är rätt så snabba i käften själva!

• cupcakekiller

Hemma från mvc nu, fick höra hjärtljuden för första gången.
    Min bm sa att det kunde vara svårt i den här veckan (v. 21, 20+5) och ännu svårare när jag har moderkakan i framvägg.
    Men tji frick hon för de hördes högt och tydligt direkt, 153/143 låg de på :)

• Xericax
    banana81 skrev 2012-04-12 13:05:48 följande:
    Är det någon av er som fått kommentarer om att ni är för stora? Jag är överviktig men har ändå fått en fin (tycker jag själv) bebiskula! Detta är ju min tredje så visst, den är kanske lite stor. Men när ja tittar på era fina magar så är det många som är som min! Lagom enl mig!
    I alla fall så har min svärmor börjat kommentera min mage och min vikt varje gång jag träffar henne! Sist blev jag så ledsen så jag fick gå iväg och gråta på toaletten.. Jag vet inte vad jag ska säga till henne, har ni några bra tips? Det får gärna vara ganska spydigt för dom är rätt så snabba i käften själva!
    Jag fick en kommentar av min storasyster (hon har inga barn själv) i påskhelgen. Det var första gången som hon såg min gravidmage, och hennes kommentar var att jag hade så stor mage att hennes vän som fått barn tidigare i år var ungefär lika stor då hon var i slutet av sin graviditet.  Min andra syster (har en liten pojke) som också hörde det var snabb med att säga åt henne att man aldrig ska kommentera storleken på en gravidmage utan bara säga att den är fin, för åt henne hade många sagt att hon hade liten mage och det tyckte hon inte var kul. Själv tyckte jag att jag hade ganska söt mage och gärna visade upp den med tajt tröja, så jag blev ju ganska förvånad. Men tyckte att det kanske syns bättre på mig då jag är kort (160) och hennes vän är ganska lång (över 170) om man tänker utseendemässigt så måste ju en lika stor mage se större ut på mig då jag är kort. Också sa jag åt henne att jag just har kommit tillbaks till min normalvikt som är 57 så viktmässigt har jag inte ökat, och då blev hon förvånad. Just då tänkte jag inte så mycket på det, och fast jag vet att hon har fel så har kommentaren ändå nu i efterhand gjort mig ledsen, och jag har gråtit några gånger p.g.a. den, känt mig stor och ful.
    Sedan så tror jag hon har lite svårt att förstå hur pass "långt gången" jag faktiskt är, är ju i 5 månaden nu och att hon har sett sin vän i slutet av graviditeten kan vara allt från 7-9 månaden då det gäller henne.
  • fru Elle

Fick kommentaren "men nu har du börjat bli lite rund" av en kollega. Hon sa det precis när en av cheferna gick förbi. Hon trodde det var till henne för hon stannade till. När hon fattade att det var till mig sa hon lite skämtsamt: Om det hade varit till mig så hade jag nog smällt till dig. Sen skrattade vi allihop. Blev lite komiskt. Men tycker att det är ganska många som kommenterar en gravid kvinnas kropp. Vissa gånger kan det ju vara riktigt elaka kommentarer. Fattar inte varför folk anser sig ha rätten att komma med sånna kommentarer.

Vägde mig häromdagen och jag har gått upp ca 5 kg, är i vecka 23. Väger mindre än min inskrivningsvikt vid mina tidigare graviditeter. Har tidigare gått upp ca 9-10 kg, hoppas jag inte går upp mer än så denna gången heller. Skulle vara så skönt att slippa kämpa med en massa extrakilon.

• Hejåhå

Väger ni er på BM-besöken? På inskrivningen fick jag bara tala om min vikt och förra gravven var det frivilligt att väga sig vid besöken. Tyckte det var skönt eftersom jag gick upp alldeles för mycket (24 kilo).

• Fyran2012

Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?

• Tesdy

Angående rakningen mellan benen så gjorde jag en frisering i morse och fick ta hjälp (redan nu) av en spegel för att se vad jag gjorde där nere.

Har inga tips på det där med vaxning då jag alltid rakar med gilettes hyvlar (appråpå NiniMe blogginlägg)

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Fyran2012 skrev 2012-04-12 15:38:22 följande:
    Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?
    Jag hade en massa sammandragningar innan påskhelgen, men denna veckan knappt några. Jag är idag i v 23+5
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012