• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Fyran2012 skrev 2012-04-12 15:38:22 följande:
    Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20? Hur har ni det med sammandragningar?
    Har haft en massa sammandragningar sedan vecka 18-19 och har ingen aning om varför.

De enda tips jag kan ge är kissa (utifall du har full blåsa), drick mycket vatten (utifall du är uttorkad) samt ta en liten paus och lägg dig pa vänster sida (utifall din kropp behöver vila).

Ev. kolla om du har en urinvägsinfektion. Tror någon i tråden hade det vilket orsakade deras sammandragningar?
  • Naimis

Hejåhå- Har bara varit där 1 gång sen inskrivning och både då och inskrivningen frågade hon bara hur mkt jag vägde. Ska dit idag igen

• Sommaren12

Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.

Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/

• lillakotten

Sommaren: oroa dig inte för att hon inte växer! Det hör hon säkert ska du se! Min mage är mycket mindre än många andra magar här i tråden fast jag väntar nr 2. Set är så himla olika! Med dottern så syntes inte min mage förens i v 23!

• trossan

Nu har jag följt er i ett par veckor, så det känns som om jag bör ge mig till känna :)

Jag var i början av graviditeten med i några andra augustitrådar, men alla verkar ha kommit av sig och så även jag. Men nu börjar ju allting kännas väldigt på riktigt ( vecka 23 imorgon!) och jag börjar inse att det kan nog bli en bebis av det här!

Så, jag vill också väldigt gärna vara med i er fina tråd, om jag får...?

31 år, bor i stockholm, 1a barnet.
    BF 17e augusti

och det ska bli en TJEJ!! :)

Kram! 

• Sommaren12

Välkommen Trossan! Alla trevliga blivande mammor är välkomna här! ;) Som du kanske märkt så är tråden väldigt aktiv! Skriv gärna in dig i BF-listan i TS om du inte redan gjort det. En till tös! Augusti måste va flickornas månad! :) 

• mammsen
    Hejåhå skrev 2012-04-12 15:17:59 följande:
    Väger ni er på BM-besöken? På inskrivningen fick jag bara tala om min vikt och förra gravven var det frivilligt att väga sig vid besöken. Tyckte det var skönt eftersom jag gick upp alldeles för mycket (24 kilo).
    Vägde mig på inskrivningsbesöket, min bm sa att det är alltid bra att ha en ursprungsvikt med kläder och allt på eftersom det oftast är så man väger sig på mvc,, tror man väger sig med 2-3 gångers mellanrum här ungefär men det är nog olika :)
    Fyran2012 skrev 2012-04-12 15:38:22 följande:
    Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?
     Altså jag är förvånad över hur många sopm redan nämnt sammandragningar! Jag hade inte en enda sammandragning innan jag fick förvärkar 2 dagar innan dottern föddes i förra förlossningen lixom och nu har jag vart så orolig när jag haft det tidigt.. Men det värkar ju vara ganska vanligt iallafall!
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 16:56:06 följande:
    Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.

Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/
    Kolla den bilden i mitt galleri i kategorin "förlossning" när jag har svarta kläder på mig, så liten var min mage i v 40+5! Och ut kom en pigg och frisk tjej på 3.600gram och 52cm! Lite större än vanligt :) Kanske ger lite tröst tänkte jag, när hon låg i magen syntes det inte varken med eller utan kläder att jag var gravid försen jag var i v 25 eller något sånt.. helt sjukt!! För jag vägde ca 65 kilo då och är ganska lång, så det var inte att magen doldes eller något.. jag tror vi är skapta på olika sätt att livmodern lixom breder ut sig annorlunda på alla :) Min mage var ju iallafall liten och alla oroade sig men hon var lagom stor, hadde gott om fostervatten osv..

TROSSAN - Gud vad roligt att du vill hoppa in! Tycker det ramlat in fler och fler nu de sista veckorna! Härligt! Skrattande

• Ellenbmt

Hej tossan!

Jag har haft sammandragningar så jag känner mig sjuk och trött idag. Jättejobbigt. Hoppas det blir bättre i morgon!

• NiniMe
    Tesdy skrev 2012-04-12 15:44:06 följande:

Angående rakningen mellan benen så gjorde jag en frisering i morse och fick ta hjälp (redan nu) av en spegel för att se vad jag gjorde där nere.

Har inga tips på det där med vaxning då jag alltid rakar med gilettes hyvlar (appråpå NiniMe blogginlägg)

Hahahaah ja fyy, jag minns hur skadad hon såg ut, så välj rätt hyvel
  • Jloow

Ser att ni pratar en del om vikten under graviditet.. Med dottern 2009 gick jag upp 35+ efter att ha blivit sjukskriven med svåra foglossningar i vecka 21 och var mer eller mindre orörlig efter vecka 30.. Jag hoppas innerligt att jag slipper både foglossningar o den viktuppgången igen. Är i vecka 24 nu o har bara lite tendenser till foglossning än så länge.. :)