• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Välkommen trossan!

Vart hos BM nu v 24+6.

SF-mått: 24 cm
    Vikt: +6 kg
    Blodtryck: 110/65
    Socker: 6,3
    HB: 130
    Hjärtljud: 143 slag/min

Inga konstigheter. Fick även ett friskhetsintyg inför resan till London.

• Randiga Rut

Är det ngn. mer än jag som har fått näs-problem? Jag var torr i nosen i slutet sist och hade svårt att andas genom den när jag låg ner. Den här gången har näs-problemet redan uppstått och är även sårig inuti. Det låter kanske som en ganska snäll åkomma men jag håller på att bli tokig! Har någon bra tips?! :( :(

• Sommaren12

Är det förresten helt tokigt att se fram enot förlossningen?! Antar att det är för att jag inte kan föreställa mig smärtorna som jag bara ser det positiva i det. Kanske en "farlig" inställning, men jag har försökt läsa på om förlossningen och vad man kan vänta sig och trots allas skrämmande historier så ser jag ändå fram emot det. Inte bara för att min plutt ska komma då utan tycker hela upplevelsen verkar spännande.

• Sommaren12

Ullis1990: ja där alla sätter sina egna mål och når dom som man vill men där det finns peppande människor :)

• mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 18:40:20 följande:
    Ser fram emot "banta-tråden" till hösten... ;)
    Jag med! 
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 18:44:06 följande:
    Är det förresten helt tokigt att se fram enot förlossningen?! Antar att det är för att jag inte kan föreställa mig smärtorna som jag bara ser det positiva i det. Kanske en "farlig" inställning, men jag har försökt läsa på om förlossningen och vad man kan vänta sig och trots allas skrämmande historier så ser jag ändå fram emot det. Inte bara för att min plutt ska komma då utan tycker hela upplevelsen verkar spännande.
    Jag ser med fram emot förlossningen, och gjorde det första gången med! Det är häftigt och spännande på samma gång,, jag glöder i ögonen när jag tänker på det! Jag vill inte missa förlossningen när man vet att det är så nära så nära!! 
  • Gadget

Sommaren12: jag ser också fram emot förlossningen och tänker precis som du att det kanske är "farligt". Men jag ställer in mig på att det kommer vara en smärta jag inte kan föreställa mig, men längtar ändå efter upplevelsen.
    Skulle känna mig väldigt snuvad och besviken om det slutar med kejsarsnitt men försöker förbereda mig på det också.