• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Välkomna Trossan och Giza! Vad roligt att vi blir fler härinne.

Nu har det gått flera veckor sedan sista blödningen och igår, när vi kom ut till landet, påtade jag i trädgården en timme. Jag blev så nervös på kvällen och sprang på toa flera gånger för jag fick för mig att det blödde. Men det har gått bra. Min barnmorska trodde att det skulle ge med sig efter v 18-20 och kanske har hon rätt.

jgus, grattis ännu en gång! Förstår att det måste kännas overkligt att ta in, njuuut!

Jag ska på ett extra UL på måndag just av samma anledning. Vi fick veta att det nog såg ut som en pojke men navelsträngen och positionen gjorde det hela lite osäkert. Jag har ju redan shoppat blåa babykläder men min man vill att vi dubbelkollar. Efter det kan vi planera resten av inköpen, vagn står högst upp på listan och jag tänkte faktiskt köpa två vagnar. Vi bor i i lägenhet i stan (Sthlm) och har hus på landet med grusvägar runtomkring. På sommaren och helger är vi oftast på landet så jag tänkte att det är praktiskt att ha två vagnar, det är mycket ändå som vi ska få plats med. Jag släpar även katten i bur fram och tillbaka. Dessutom tänkte jag att om det blir mycket snö kan jag använda "landetvagnen" under vintern i stan. Jag tänker planerar att köpa bägge vagnarna begagnat.

• 14mars

LiJon: vart har du hittat ett sånt skötunderlägg? :) jag har köpt stadiumväskan, den med rutat mönster :)

• Albasmamma

Sommaren: Jag tycker att det var bra med fack i Stadium-väskan. Dels på sidorna för ex. flaskor och sen invändigt. Tror den går bra att hänga på vagnen för du kan justera axelremmen. Det finns ingen skötbädd i och jag minns inte vart jag har köpt min men det kan säkert nån tipsa om.

Välkomna Trossan & Giza!

Trossan: den här graviditeten var inte direkt planerad utan vi sa blir det så blir det. Och det blev en sommarbebis :) Jag har två barn sen tidigare men de är födda i feb resp. april så jag har inte varit höggravid på sommaren förrut. Känns ändå som att det är lättare med iaf kläder.

A R: Åh, vad det låter härligt att påta i trädgården, avis. Här dröjer det än några veckor. Men skönt att du inte blöder nåt mer, hoppas att BM hade rätt att det har avtagit nu så du kan njuta och slippa oron för det.

• Naimis

Vecka 26 *woop woop*! Det kanske inte är så konstigt att man börjar känna sig orörlig.
    Killen i magen ger sig till känna väldigt ofta och verkar än så länge vara vildare än sin storebror (hur det nu är möjligt).

Humöret är väl lite upp och ner just nu, vissa dagar tycker jag att jag är snyggt gravid och andra dagar känns saker inte alls lika roliga.
    Mest för att jag verkligen hatar att inte orka med allt jag vill, jag känner mig så begränsad, och det känns som det är alldeles för lång tid kvar.
    Nån som kan känna igen sig?

Jag ser verkligen fram emot en förlossning och att få träffa bebisen.

• Tira

14mars skrev 2012-04-13 07:22:16 följande:
    LiJon: vart har du hittat ett sånt skötunderlägg? :) jag har köpt stadiumväskan, den med rutat mönster :)
    Jag hittade smidiga skötunderlägg/kit på jollyroom... http://www.jollyroom.se/catalogsearch/result/index/?dir=asc&order=price&q=sk%C3%B6tv%C3%A4ska Jag vet att detta inte är en bildtråd men ville ändå visa dom :)

Denna nedanför kostar 99:-

Denna nedanför har jag köpt och kostar 149:-

• trossan

Tira- grymma tips!
    Passar ju perfekt till stadiumväskan och blir ändå mycket billigare än " vanlig " skötväska. Tack!
    Synd att jag missade detta i påskas då det var 10% på hela jollyroom..!

Sommaren- vi köpte väskan innan vagnen :) men jag bara räknar med att det ska gå..!?

• Tira

Och jag tackar för tipset om väskan på stadium...ska kolla på den, kanske blir ett köp idag rentav ;P

• banana81

Jag har haft Stadiumväskan som skötväska till min son i 2 år nu och den håller perfekt än och jag är verkligen jättenöjd! Min dotter har haft samma som skolväska! Hon vill gärna ha en ny till varje nytt skolår och då känns det helt okej eftersom den är så billig!

När jag låg i sängen i morse kände jag att livmoderkanten gått ovanför naveln! Kändes som ett stort "steg", haha!!

Ha en skön fredag fina ni!!

• A R

Trossan, för oss var det här med planering av årstid inte så viktigt. Vi började försöka med trean redan våren 2010. Efter ett par månaders försök utan positivt resultat fick vi reda på att vår yngsta (nu 11år) hade cancer. Vi avbröt våra försök då vi inte alls visste hur det skulle gå och hur vi skulle må. Efter ett år med cytostatika och mycket bra resultat (total beh. 1 1/2 år), valde vi att försöka igen och det tog sig på tredje försöket. Jag har fått ett barn på våren, ett på hösten och nu blir det sensommar och varje årstid har ju sina för och nackdelar. 
    Mest glad är jag för att det är lättare med gravidkläder på sommaren och man slipper pylsa på sig vinterjackan.