• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Japp! Den väskan är det!
    På öppna förskolan sist stod 3 stycken svarta i lekrummet. Det skapade lite förvirring och jag tänkte att jag någon gång får ta tag i att sy på märkena som jag köpte samtidigt med väskan :)

• Jloow

Jag tycker den är helt underbar och helt klart värd sitt pris. Dessutom är det enligt mig perfekt i storlek! Då har jag haft den både när jag ammade och när vi gav ersättning. Mer grejer än det som går ner behöver man helt enkelt inte.. ;)

• trossan

Åh vad gulliga ni är!
    Ni får en att känna sig så välkommen, och det känns som om jag redan tycker om er! :)

Men det händer hemskt mycket ( roligt!!) här i tråden, så nu måste jag skynda mig att läsa ikapp allting som hänt bara de senaste timmarna!

Måste bara berätta att jag fick så söta saker på posten idag!
    Har köpt de första rosa bebiskläderna på tradera och åååå så söta! :)
    Vi var och handladebebiskläder för första gången tillsammans i helgen också, men av någon anledning blev det bara massa grått och blått när sambon fick vara med och bestämma.... :) Men sen hade jag även budat på lite supersöta rosa saker, så nu känns det som att vi har en bra mix, och att vi faktiskt har några kläder att sätta på bebis de första dagarna/ veckorna.
    Annars får vi väl springa ut och köpa mer!
    Känns som att jag vill vara väldgit försiktig med att köpa för mkt i storlek 50 iallafall, vore ju så synd om man inte hinner använda allt innan de växer ur dem.

Så, nu var det läsa ikapp som gällde ja! 

• trossan

Så, nu har jag uppdaterat BF listan också- vilken enormt lång lista! 

Augusti är en poppis månad! :)
    Ni kanske pratat om detta innan, men hur är det, hur många planerade aktivt och försökte få barn i just slutet av sommaren? Och isåfall varför?
    För min del bara blev det så, men det är väldigt lustigt för jag har i flera år när jag var yngre ofta pratat om att "augusti/ september måste vara den värsta tiden på året att få barn, höggravid mitt i slutet av sommaren". Lustigt sedan att det blev precis så, och att det plötsligt heller inte känns som om det spelar någon roll! :)
  • LiJon

Lätt på en bantartråd senare! Fick min första "tjockiskommentar" idag. Var på jobbet och där har vi ändå kläder som sitter rätt slappt, så kommer en vikarie från andra avdelningen och går förbi och bara "Ooj, nu ser man, vad stor du blivit där på sidan" så kom hon och klappade mig på sidfläsket. Så sa hon att jag var fin också men det lyssnar man ju inte på efter en sån kommentarm haha.  

Har ingenting emot om någon kommenterar magen, men när det blir kommentarer om att man blivit rund i övrigt så känns det ju inget vidare. Så säger man ju inte till någon ogravid som lagt på sig lite... Blev grönsaksstavar och dip till kvällsmat efter det

• Jloow

Trossan - välkommen hit!

Ang. kläder vill jag slå ett litet slag för att stl 50 ibland kan vara den storlek man har ganska lång tid i början. Vår skrotunge vägde 3650 g o var 50 cm lång men drunknade nästan i stl 50 o hade det säkert 1,5 månad innan jag lessna o ville använda stl 56.. ;) kan vara värt att tänka på att man inte har en aning på hur de små liven ser ut när dom kommer eller hur dom växer väl utanför magen.. (jag tror att dotterns ben växte mest i början..;))

• NiniMe

Jag tog blodtrycket på jobbet, stående och hade precis tagit en promenix, 120/68 så det var bra men pulsen hahahahaha den var uppe i 144, dålig kondis eller vad..

• Mamma070912

Trossan: Vi har gjort ivf och tar det vi får så att säga. Samtidigt kan man ju verkligen "planera" om det är någon månad man vill undvika att föda. Det kanske vi borde ha gjort så här i efterhand, vi är 3 i familjen som fyller i juli och nu med bebisen blir det 2 i augusti också Men såna saker kan vi inte tänka på, det viktiga är att det blir

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!