• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 16:56:06 följande:
    Ännu mer mobbing i skolan idag från föreläsaren. Gick därifrån och störtlipade. :( hoppas att dessa två veckor som är kvar går snabbt. Känner hur han riktigt bryter ner mig.

Har plötsligt börjat nojja mig för att bebis inte växer som hon ska. Har mage när jag står upp men när jag ligger ner avslappnat är magen helt platt. Borde man inte börja bli ordentligt stor i v 23? Alla ni andra har så stora fina magar när nan tittar i bildtråden... :/
    Vad är det för fel på den föreläsaren, verkar ju inte klok. Min mage är inte heller så stor och jag är med i vecka 23. Beror ju lite på hur bebisen ligger och hur lång överkropp man har tex.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Gadget

Just nu och också en gång tidigare idag är det som om något vibrerar i min mage. Vad gör bebisen? Eller är det bara mina tarmar som spökar kanske?

• fru Elle

Jag ser med fram emot förlossningen, helt underbart att få se den lilla filuren som har gömt sig i magen.

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-04-12 18:59:50 följande:
    Just nu och också en gång tidigare idag är det som om något vibrerar i min mage. Vad gör bebisen? Eller är det bara mina tarmar som spökar kanske?
    Sådär känner jag med ibland! Vet inte heller vad det är. 
    fru Elle skrev 2012-04-12 18:59:36 följande:
    Vad är det för fel på den föreläsaren, verkar ju inte klok. Min mage är inte heller så stor och jag är med i vecka 23. Beror ju lite på hur bebisen ligger och hur lång överkropp man har tex.
    Bra fråga. :( Har aldrig träffat en så hemsk människa. Vi jobbar i grupper under hela kursen och en del grupper favoriserar han och de andra gör han allt för att trycka ner. Man får inte ställa några frågor för då får man bara svaret att "det ska ni kunna" (fast man inte gått igenom det) och alla idéer man presenterar sågar han och säger att de är värdelösa. Idag kom jag ihop mig med honom. Vi skulle recensera en sak och efter inlämningen sa han att vårt inte var bra skrivet. Det var första gången jag sa emot honom, sa då att vi har ju faktiskt inte alls gått igenom hur man recensera något. Då sa han bara att "du är vuxen och har väl läst en recension?" och sedan snäste han av mig. Inga jättegrejer men han är sån HELA HELA HELA tiden. Inget man gör är bra, man är bara värdelös och har kassa idéer. Så idag fylldes bägaren och rann över, jag började störtlipa. Han mailade mig sen och bad om ursäkt. Men det hjälper inte. Han kommer vara lika dum i huvudet imorgon. Det är inte bara mina gravidhormoner som spökar, även om det säkert bidrar, fler i klassen känner samma sak och många är frustrerade.
  • Mamma070912

20+0 idag, tjohoo! Skrutten lever livet för fullt och jag mår illa av allt sprattel på kvällarna när jag ska sova
    Inatt drömde jag att Mikael Nyqvist skulle vara med på min förlossning efter att vi varit på ett nöjesfält tillsamman(!), som tur var vakna jag innan bebben kom ut

Kommer inte ihåg vem som skrev vad... Men att magen är sned är inte konstigt (tror jag), hade iaf så jättemycket min tidigare graviditeter. Var mycket smalare då än nu och allt som hände i magen syntes jättetydligt. Snedplacering eller när bebisen rör sig och man ser hur den far runt på utsidan av magen som en ailien på väg att komma ut.

Jag använder rakapparat till både benen och muffen, gick jättebra ända till sista stund sist. Nu kanske det blir annorlunda, knappt 6kg upp. Iden här takten lär det ju bli mycket mer.

Grannen!: Kan flytta till äldreboende om han inte klarar barn runt sig.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-04-12 19:17:20 följande:
    Bra fråga. :( Har aldrig träffat en så hemsk människa. Vi jobbar i grupper under hela kursen och en del grupper favoriserar han och de andra gör han allt för att trycka ner. Man får inte ställa några frågor för då får man bara svaret att "det ska ni kunna" (fast man inte gått igenom det) och alla idéer man presenterar sågar han och säger att de är värdelösa. Idag kom jag ihop mig med honom. Vi skulle recensera en sak och efter inlämningen sa han att vårt inte var bra skrivet. Det var första gången jag sa emot honom, sa då att vi har ju faktiskt inte alls gått igenom hur man recensera något. Då sa han bara att "du är vuxen och har väl läst en recension?" och sedan snäste han av mig. Inga jättegrejer men han är sån HELA HELA HELA tiden. Inget man gör är bra, man är bara värdelös och har kassa idéer. Så idag fylldes bägaren och rann över, jag började störtlipa. Han mailade mig sen och bad om ursäkt. Men det hjälper inte. Han kommer vara lika dum i huvudet imorgon. Det är inte bara mina gravidhormoner som spökar, även om det säkert bidrar, fler i klassen känner samma sak och många är frustrerade.
    Han verkar ha lite fel inställning helt klart, verkar ju oförskämd. Trist att ni ska behöva stå ut med honom. Är ju bara att såga honom totalt på kursutvärderingen.
  • Mamma070912

Sommaren: En sån idiot! Tur att du kan se ett slut på det hela. Hade ett arbete och en chef en gång som jag vantrivdes något fruktansvärt med. Hade sömnproblem och tryck över bröstet. Diagnostiserade mig själv till utbränd, slutade med att jag sa upp mig... Det roliga är att efteråt kom vi mycket bättre överens och idag blir jag bara glad när vi träffas Han, din lärare, kanske har lärt dig något trotts att han är en idiot. Att konstiga typer och översittare dyker upp överallt, att arbeta under vidriga förhållanden eller något Lycka till med de sista veckorna!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Albasmamma

Sommaren: usch jag lider med dig, fy för en sån människa. Finns det ingenstans ni kan gemensamt "klaga" och berätta hus han är. En sådan person tycker man inte ska få arbeta med människor. Styrkekram till dig, du får unna dig nåt fint när denna kurs är över. Sen ang. liten mage så ska du inte oroa dig, allas magar är så väldigt olika. Jag har en kompis som snart ska ha barn och jag har lika stor mage som henne.

Jag ser också fram emot förlossningen, det är en oerhörd upplevelse man inte vill vara utan.

Idag fick jag väskan som jag beställde från Stadium (som någon tipsade om i tråden), den var jättefin och många bra fack och utrymmen. Hittills väldigt nöjd iaf!

Naimis: skönt att allt såg bra ut hos BM. Du verkar ha lågt blodtryck som mig, låg på 110/60 igår. 

Ang. bantar/pepp-tråd till hösten - Absolut! Hakar mer än gärna på en sån. Nu ikväll har jag mumsat både tårta, muffins och choklad :)          

• Hejåhå

Jag har fortfarande, efter ett år, en svart cykelväska från Stadium för 99 kr. Kanonbra! Bara att ha en handduk i som skötunderlägg.

• Sommaren12
    Mamma070912 skrev 2012-04-12 19:44:23 följande:
    Sommaren: En sån idiot! Tur att du kan se ett slut på det hela. Hade ett arbete och en chef en gång som jag vantrivdes något fruktansvärt med. Hade sömnproblem och tryck över bröstet. Diagnostiserade mig själv till utbränd, slutade med att jag sa upp mig... Det roliga är att efteråt kom vi mycket bättre överens och idag blir jag bara glad när vi träffas Han, din lärare, kanske har lärt dig något trotts att han är en idiot. Att konstiga typer och översittare dyker upp överallt, att arbeta under vidriga förhållanden eller något Lycka till med de sista veckorna!
    Hade med en sån chef när jag jobbade. Hon var en fruktansvärd chef och ingen tyckte om henne. Hon fick flera varningar. Hon var en riktig bitch, MEN utanför jobbet på afterworks, teambuildings, fester och sånt var hon jättetrevlig och vi hade riktigt kul tillsammans. Så en del funkar man inte med arbetsmässigt helt enkelt. 
    Albasmamma skrev 2012-04-12 19:45:07 följande:
    Sommaren: usch jag lider med dig, fy för en sån människa. Finns det ingenstans ni kan gemensamt "klaga" och berätta hus han är. En sådan person tycker man inte ska få arbeta med människor. Styrkekram till dig, du får unna dig nåt fint när denna kurs är över. Sen ang. liten mage så ska du inte oroa dig, allas magar är så väldigt olika. Jag har en kompis som snart ska ha barn och jag har lika stor mage som henne.

Jag ser också fram emot förlossningen, det är en oerhörd upplevelse man inte vill vara utan.

Idag fick jag väskan som jag beställde från Stadium (som någon tipsade om i tråden), den var jättefin och många bra fack och utrymmen. Hittills väldigt nöjd iaf!
     Jo det finns ju ställen man kan vända sig till men frågan är vad det hjälper egentligen? Har två veckor kvar som ju SKA göras. Går jag till någon och "gnäller" så kommer det antagligen bara bli ännu jobbigare stämning. Däremot kommer jag säga vad jag tycker på kursutvärderingen och ev tala med programansvarige i efterhand bara för att tala om att det har varit mina värsta fem veckor i skolan nånsin. Så synd med för jag såg verkligen fram emot denna kursen just men så blev det bara pannkaka. 

Fint att fler ser fram emot förlossningen. Vet inte vilket som lönar sig egentligen; att ha en negativ inställning så man kanske blir en aning positivt överraskad eller att vara positivt inställd och stärkas utav den känslan. Satsar på det sista! ;)

Denna stadium-väskan, kan nån länka den? :)