• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-04-13 18:58:58 följande:
    Jag tror dock att de kommer säga att de inte vill ha in mig om jag inte blöder.. sen är det ju fredag med.
    Nä det brukar dom inte säga ngt om, inte när mina ungar har lekt stålmannen på magen min, jag fick komma in direkt..
  • Kampis

Tyvärr hade jag rätt.
    Om jag började blöda skulle jag komma in, men nu skulle jag bara vila... 

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-04-13 18:58:58 följande:
    Jag tror dock att de kommer säga att de inte vill ha in mig om jag inte blöder.. sen är det ju fredag med.
    Skitsamma om det är fredag eller inte! Olyckor brukar liksom inte planeras. Åk in och kolla om du är orolig, eller stanna hemma om du tycker att det inte är något. Jag tror inte de nekar dig om du står på dig. Om du ringer och FRÅGAR är det dock en annan sak...
  • Svipp

Jag vet inte vem som frågade om när det liksom skakar i hela magen men jag har iaf fått höra från en bm att det är barnet som liksom ryser efter det kissat.

Kände oxå hicka idag för första gången, så mysigt!

• Aprilia1977
    Kampis skrev 2012-04-13 20:23:33 följande:
    Tyvärr hade jag rätt.
    Om jag började blöda skulle jag komma in, men nu skulle jag bara vila... 
    Usch, jag hoppas att din kväll och natt varit bra och att du fått komma in till sjukhuset. Jag förstår dig fullt ut.
  • Ellenbmt

Mmm godmorgon! Jobbhelg på ingång, svimmade nästan på jobbet igår, då preppade vi bara, idag är det service och chefen är på plats.... Skit oxå. Hoppas att blodet håller sig i huvet!

• NiniMe

Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...

Kampis: Hur har det gått för dig?

• A R

God morgon!
    Kampis, hoppas det känns bättre idag!

Här blir det röjardag på landet. Hoppas övertala maken att åka minst två vändor till tippen.
    Jag lär mest få stå och peka på vad som ska slängas och vad som ska vara kvar.

Har blivit såååå sugen på att göra om här hemma också, framförallt fixa i sovrummet och göra plats för spjälsängen Glad

• RockTheRebell

Vi ska spendera dagen på akuten tänkte vi.. Sambon har troligen fått svetsskatt i ögat eller brännmärkte.. Inte sovit på hela natten o pricken går inte bort ändå. Hoppas inte ögat blir skadat :-/ och igår! Så fanns 0 drag i kopplingen på bilen när vi skulle hem fr kalas vid 23... Ingen vajer som släppt. Så antingen nåt med hydraul innan.. Mord!