• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Idag har jag inte ont, än iaf så lite vila gjorde nog susen :) tack för er omtanke!

• trossan

Skönt att höra kampis!! Om bebis fortäsytrr röra sig som vanligt borde ju allt vara ok. Den är så skyddad där inne!

A R - roligt att Boa-suget har infunnit sig! :) jag har varit igång i flera veckor och haft så stort behov av att röja i garderober och förråd och göra plats för bebisen, och blivit så hemmapysslig av mig! :)
    Detta har varit viktigare för mig än att börja handla saker till bebis tom.
    Men det är precis som du på landet- jag bara pekar och sambon bär! :)

Fler som börjat "Boa"än?

• eightythree
    NiniMe skrev 2012-04-14 07:55:22 följande:
    Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...
    Känner precis så jag med! Mkt större/högre mage nu än med pojkarna tidigare. Gah! Vi får kämpa och gnäla av oss mellan varven! =P Rennie är min nya vän mot halsbrännan! =)
  • Kampis

Ang rörelser, normalt sett är ju denna bebisen rätt lugn av sig, precis som sin syter var. Men igår kväll höll den på hela kvällen och röja runt, och när vi lade oss fick jag tre rejäla kickar som faktiskt gjorde riktigt ont! Jag kände att det inte var utåt, utan den sparkade på nåt snett neråt. kan det ha varit tappen?
    Trött blev den iaf för ännu har jag inte känt nåt idag. 

Systern sparkade aldrig nåt som gjorde ont, inte ens i slutet. 

• isaochbel
    NiniMe skrev 2012-04-14 07:55:22 följande:
    Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!
  • Kampis

Dagens invägning:
    +0.5 på en vecka

+1 totalt.

Vår våg är dock lite knäpp så om det stämmer helt vet jag inte,  kan va nåt halvkilo till. Nästa bm besök är om två veckor då kommer väl den riktiga domen. 

Känner mig dock som en valross, och räknar kalt med att det blir måånga kilo vatten i sommar så jag är nöjd nu!       

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-04-14 10:06:37 följande:
    Ang rörelser, normalt sett är ju denna bebisen rätt lugn av sig, precis som sin syter var. Men igår kväll höll den på hela kvällen och röja runt, och när vi lade oss fick jag tre rejäla kickar som faktiskt gjorde riktigt ont! Jag kände att det inte var utåt, utan den sparkade på nåt snett neråt. kan det ha varit tappen?
    Trött blev den iaf för ännu har jag inte känt nåt idag. 

Systern sparkade aldrig nåt som gjorde ont, inte ens i slutet. 
    Skönt att höra att du mår bättre och att bebis kickar för fullt (gav kanske igen för att din dotter satte sig på henne? ;)) Min bebba har hittat min urinblåsa och tycker det är väldigt kul att sparka på den. Jäjks (not).
    trossan skrev 2012-04-14 09:54:19 följande:
    Fler som börjat "Boa"än?
    Här är vi på full gång. Har målat sovrummet i veckan och nu är pappa här och hjälper oss tapetsera (det blev klart igår) och idag är han och sambon och hämtar garderober på IKEA. Ska bli skönt att få flytta in sängen från vardagsrummet till sovrummet igen! Blir väldigt fint där inne, jättenöjd! 

• LiJon
    isaochbel skrev 2012-04-14 10:18:10 följande:
    Känner igen att man känner sig som en uppsvälld falukorv efter man ätit! Har gått upp 14kg och har nu mera satt mig själv på "gravid diet" i samråd med min BM (vill inte gå upp 35 som sist) vilket har hjälp en hel del redan på 4 dagar, inte ett enda gram upp men äter som en häst!

Åh, jag har börjat panika lite inför att gå upp för mycket :/ Hittills har jag ingen aning om hur mycket jag gått upp men skulle tippa på 7-8 kg sedan inskrivning, säkert 10 sammanlagt. Tänkte senast imorse att jag måste börja "gravidbanta", haha. Alltså självklart inte banta på riktigt men försöka röra mig mer, inte äta så mycket godis och liknande och att man inte behöver äta sig PROPP-mätt varje måltid... men skönt att få hjälp av BM! Tar gärna emot lite tips om du har några
  • trossan

Jag har också funderat en hel del på det där med vikten ( vem gör inte det som gravid iofs!?).
    Mitt värsta var de första veckorna, när jag var tvungen att äta konstant för att inte må illa. Jag gick upp 5 kg säkert på de första 8 veckorna. Men sen har jag legat stadigt faktiskt, fram till påsk ungefär... :) Har blivit lite väl mycket "unna" sig och äta en jäkla massa choklad och chips på sista tiden, och så vips så var det plus 2 kilo igen.

Samtidigt så ska man ju gå upp. Och det är ingen som inte tittar på mig med chockade ögon när jag säger att jag totalt gått upp 7 kg. Men det är ju för att jag samtidigt inte har så mkt mage än. Allt har satt sig på rumpan! Förvånad 

Hur som haver, så känner jag också att jag behöver ta itu med det här nu.
    Det räcker med "fett som ska lagras inför amningen " nu liksom! Kommer ändå gå upp minst lika mycket till ju, med bebis och vatten och allt. Jag har mentalt ställt in mig på att landa på 15 plus. Det blir 80 totalt. Alla kg över 80 kommer vara ren ångest.

Så, vad ska vi göra för att stoppa förfallet? Flört 

Jag har börjat med powerwalks varje dag, det är det mesta jag kan träna nu för tiden utan att få ont känns det som, dags att frysa satskortet då det nu varit inaktivt i minst 4 veckor.
    Kanske börja styrketräna lite hemma!? Har lite hantlar och pilatesboll och grejjer faktiskt..
    Och sen, ska man kanske bestämma sig för Enbart lördagsgodis!? Eller är det för strängt..?

Hur tänker ni? 

• Blomsterfröna

Lustigt att man ska äta så mkt gott när man e gravid:) jag har gått upp 7 kg och e faktiskt nöjd med de.... Jag hoppas att Max gå upp 15-16 kg :)