• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Åh vad gott med Käck! Måste be mamma hitta några riktigt färska och posta till mig.
    Haha, nu kommer jag inte kunna släppa det innan jag fått några.

• godisbit

Ang kramp i benen. Har man lågt kalium och magnesium kan man få ryckningar (restless legs) och kramp. Testa att käka mer banan som är ett naturligt sätt att få kalium och magnesium och testa även att stretcha (både förebyggande och för att få kramp att släppa). Det finns så klart även kalium och magnesium hos hälsokost om man behöver mer än bananerna kan ge, men då ska man nog kolla upp lämplig dos noga!

• Julies

Det brukar vara brist på kalcium som ger upphov till kramper i vaderna. Dvs ät rikligt med mjölkprodukter!

• anneh

Ang kramp så har jag även (förutom magnesiumbrist) hört vätskebrist, och det stämde på mig.

Så drick mkt vatten!

• isaochbel
    mammsen: Tack för lugnande ord ang. Rh - och +. har läst lite mer och det som kan vara en fara för mig är att missfallet som jag fick innan denna grav var i v 11 occh jag fick ingen spruta efter, de kollade nog inte ens upp min blodgrupp och att jag skulle haft en. Man ska tydligen få det efter missfall el. abort senare än v. 10, eftersom min 3½ åriga dotter är neg så är det ju ingen fara där. Ska iallfall få min spruta v. 30 så nu är jag lugnare.

anneh: Var inne och kikade på din blogg från viken sida har du beställt alla fina kläder???
  • Fyran2012

Någon av er med foglossning eller ryggont som varit hos sjukgymnast?
    Jag ska boka tid hos en, men vet inte vart jag ska vända mig..ska man bara välja en på lanstingssidorna eller hur har ni gjort?
    Vad fick ni göra på första besöket sen?

• fru Elle

Finns en sjukgymnast ansluten till MVC som jag går på. Har bara varit där på en genomgång i grupp, gick igenom vad man ska tänka på, tips på träning och hjälpmedel.

• NiniMe
    Fyran2012 skrev 2012-04-13 16:08:56 följande:
    Någon av er med foglossning eller ryggont som varit hos sjukgymnast?
    Jag ska boka tid hos en, men vet inte vart jag ska vända mig..ska man bara välja en på lanstingssidorna eller hur har ni gjort?
    Vad fick ni göra på första besöket sen?
    Ring till vc och be dom om att du vill boka tid hos en sjukgymnast, så antingen kopplar dom dig dit eller så får du ett nummer, dom har ofta en teletid man får ringa på Så har jag gjort iallafall
    På första besöket så titta hon och kände, jag fick böja och visa var det gjorde ont... hon tog även benen till höger och vänster osv.. Så hon skulle kunna se vart det gjorde ont
  • Kampis

Huuu jag är rädd att jag får ringa tillkvinnokliniken ikväll för koll..

Dottern och jag busade i sängen och hon tappade balansen och satte sig med en jäkla smäll på ena sidan av magen - självklart den sidan som bebisen låg! Det gjorde skitont någon minut och gör fortfarande lite ont nu nån timme senare, håller det i sig måste jag ringa in. 

Jag är verkligen inte den som är nojig av mig och är helst dööende innan jag ringer doktorn, men nu är det ju inte mig det gäller.. Jag har känt att den har rört sig nån gång efter det, men tänker som så att de kan ju tex bryta ben även i magen..