• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R
    Kampis skrev 2012-04-13 10:35:58 följande:
    Ni som gjort/ska göra köns ul - vad kostar det?
    Det är lite olika var man går, från några hundra och uppåt.
    Jag ska  till tittut, där kostar det 900:- med bilder på cd. 
    De har även 3- och 4d men de bilderna tycker jag ser läskiga ut.
    Jag ringde även mamamia men de hade så fullt med sina inskrivna så där gick det inte ens att boka en tid, där hade det kostat 650:-.

Rätt dyrt med 900:- men jag vill gärna göra det och fick en tid redan på måndag.
  • trossan

...och Kniiiiiip! :)

Jag tror mycket på det här med knipövningar, eller snarare, jag är livrädd att bli inkontinent! :)

Så, jag har googlat och läst och övat en del.. och de bästa råden är de att man ska både knipa och liksom "lyfta uppåt" samtidigt. Hittade en bra text från Babycenter som jag klistrar in!

Låtsas att du försöker låta bli att prutta och kissa på samma gång. Det känns som att knipa och lyfta samtidigt, kring både urinöppning och ändtarmsöppningen. När du har tränat på detta en tid kan du pröva när du och din partner har sex och fråga om han kan känna det. 

En del kvinnor känner det tydligare kring urinöppningen, andra kring ändtarmsöppningen. Det behöver du inte oroa dig för. Så länge du kan känna att du drar samman åtminstone den ena, så får bäckenbotten träning. 

Det låter inte så svårt. Men kom ihåg att du ska knipa och lyfta UTAN att: 

dra in magen knipa ihop benen spänna stjärtmusklerna hålla andan  Prova och säg vad ni tycker!!?
  • Albasmamma

natlup: jag har hört tipset att äta magnesium mot krampande vader, men har inte testat det själv.

• Xericax

Har varit på RUL idag, allt såg bra ut. Har ju de senaste månaderna trott att det är en tjej i magen, men där hade vi fel. Det var en stor kille som stolt visade sin snopp och sedan räckte ut tungan åt oss Tungan ute (soda-testet funkade tydligen för mig). Vi hade ju tidigare fått 23.8 som BF (vilket även stämmer enligt oss själva) men han hade växt bra så nu motsvarade det BF 19.8.

• Hejåhå

Välkommen Tutam!

Jag tycker ett skötunderlägg är lite överflödigt, inget måste i skötväskan. Det går bra med en handduk. Gärna en med olika sidor så att man kan hålla reda på under- och översidan och upp och ner. Bara att slänga i tvätten och ta en ny efter dagen på språng. Det känns lite mer hygieniskt än en skötbädd.

Jag är lite nojjig för bakterier och vill inte att handduken sedan ska ligga i väska med andra grejer. Därför har jag den i en påse, ihoprullad så att undersidan inte kommer i kontakt med bebissidan.

Kiss och att det ska läcka på underlaget tycker jag inte man behöver oroa sig för. Man lär sig ganska snabbt att parera och vara snabb med papper :)

• NiniMe

Ohh välkommen alla nya Skoj med många

Jag har äntligen hittat säcken med mina mammakläder....
    Och iihh där hittade jag pågarnas gamla bebiskläder och jag kan ju säga att jag är verkligen inte en könsneutral människa, så hen släng dig i väggen hahaha...
    Hitta typ någon pyjamas som där inte var en massa blått på, och lite lundemyr.. Men annars är allt annat BLÅTT.. och ja, så är det, min tös ska inte ha blåa kläder, då syftar jag inte på jeans och sähär utan blått typiskt blåa pojkiga kläder som killskjortor m.m... Ajja jag hitta något hahaha

• godisbit

Kul att vi växer inte bara i omfång utan även i antal! Välkomna alla nya =)

Jag börjar undra vad det är för ett litet hälsofreak som gömmer sig i magen! Igår skulle sambon ut med jobbet på en kundmiddag och det var min enda lediga dag den här veckan så jag tyckte att jag fick unna mig en massa gott till kvällen... Problemet är bara att när jag står i affären och ska handla allt gott jag tänkt mig (låång lista med godis och snacks och glass...) så är jag inte sugen på ngt annat än frukt! Snopet... min godiskväll blev istället sillmacka med ägg och fruktsallad efter det. Mkt gott och precis det jag var sugen på, men ändå... det känns inte riktigt som att det är jag som bestämmer längre, när det väl kommer till kritan! =)

Mina cravings, om man nu kan kalla dem det, är mat och frukt och någon enstaka gång en käck citronlakrits! Det är ju iofs skönt för håller det här i sig så blir det kanske inte så mkt viktuppgång. Jag hade ju redan ett par kilo extra innan jag blev gravid och jag har i hela mitt vuxna liv haft alldeles för lätt för att lägga på mig kilon, så jag klagar inte så mkt

RUL på måndag iaf, och jobb hela helgen så tiden ska inte behöva gå så låångsamt längre!