• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Kampis:
    Jag gjorde mitt köns ul på sibyllekliniken på Östermalm.
    Kostar 350:- och som jag förstod gäller högkostnadsskydd.

Var där när jag väntade tvillingarna och han hade mig kvar i registret :)
    Trevlig och seriös :)

• NiniMe
    Kampis skrev 2012-04-13 17:06:05 följande:
    Huuu jag är rädd att jag får ringa tillkvinnokliniken ikväll för koll..

Dottern och jag busade i sängen och hon tappade balansen och satte sig med en jäkla smäll på ena sidan av magen - självklart den sidan som bebisen låg! Det gjorde skitont någon minut och gör fortfarande lite ont nu nån timme senare, håller det i sig måste jag ringa in. 

Jag är verkligen inte den som är nojig av mig och är helst dööende innan jag ringer doktorn, men nu är det ju inte mig det gäller.. Jag har känt att den har rört sig nån gång efter det, men tänker som så att de kan ju tex bryta ben även i magen..   
    Usch ja den oron vet jag.. Tycker du ska åka in o kolla för annars kommer du inte känna dig lugn i hjärtat..
  • Mamma070912

Köpte också Stadium väskan förra veckan Har haft en skötväska från natusan tidigare som är väldigt utsliten nu. Men min skötbädd som jag köpte 2007 har hållit hela vägen. Köpte på babyproffsen för 149kr och påminde mycket om de på bilderna. Bara att torka av om det är något utanför. Har även klippt till massor av små lappar av lakansskydd i frotté på ena sidan och gummi på andra. Som jag byter hela tiden som det blir något kiss el bajs på. Då blir det inte så mycket på skötbädden att tänka på.

Har också hört att man inte ska avbryta kiss-strålen i onödan, kan tydligen ge uvi eller något... Men knipa är bra

Välkomna alla nya!

Hoppas det går bra kampis! Alltid skönt att få lugna sig så fort som möjligt.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Kampis

Jag tror dock att de kommer säga att de inte vill ha in mig om jag inte blöder.. sen är det ju fredag med.

• isaochbel
    anneh skrev 2012-04-13 18:48:23 följande:
    isaochbel: Det mesta är (tro det eller ej) beställt från ellos! Det finns mycket fint där! :)
    Tack, ska genast in och kika! Är aldrig inne på ellos men det kanske blir ändring på det ;O)
  • jguz

Kampis:
    Jag skulle åkt in och satt mg och vägrat åka hem för än de har kollat mig...

Min bm sa till mig att jag ska ringa förlossningen så fort jag känner oro över något... Så fort det är nått som inte känns bra eller som det brukar.
    Hellre en kontroll för mycket, än en för lite...

• natlup

Tack för tipsen mot krampande vader. Bu blir det att tvinga i sig lite mer vatten å äta en eller två bananer om dagen :)

KAMPIS - lycka till. Det är säkert ingen fara de ligger skyddade i våra magar. Men förstår din oro. Hoppas du får träffa läkare fastän du inte blöder.